Har testat ett gäng olika mobiler den senaste tiden, bland annat Pixel 2, Zenfone 5z, OP6 och måste säga att G7an lätt har bäst skräm utav dessa.
Är ingen expert på skärmar, men tycker att färgerna är mycket mer behagliga på LGn jämfört med de andra som jag listade. Svärtan är också den bra trots att det inte är en OLED skärm.
Har läst en del recensioner som också påpekat att skärmen är av bra kvalité sedan har det inte stått något om hur den är jämfört med andra men du har nog inte helt fel i din åsikt
Angående skärmen på G7 så borde ni läsa Notebookcheck recension, de är en av få som verkligen mäter värden osv. LG G7 ThinQ Smartphone Review Färgåtergivningen i skärmen är inte speciellt korrekt, den har PWM flimmer vid ljusstyrka på 47% eller lägre och vitbalans ligger på 7480k (den bör vara 6500k) Men kul att ni gillar den ändå [emoji4]
Inget jag har upplevt, eller har läst att någon har påpekat förutom den du länkande (varken vanliga användare eller recensioner
Det är få sajter som verkligen testar ordentligt tyvärr, de flesta skriver mest "it’s bright, and sharp, colors look thoroughly rich" och det säger ju inte speciellt mycket. Du kan läsa Phonearena och GSMarena recensioner, även dom visar att DeltaE är högt på både färg och gråskalan. Har bara tittat på den i butik lite snabbt men det räckte för att jag skulle se att skärmen var alldeles för kall.
Just GSM har ändå gett mobilen 4,4/5 i betyg och säger att skrämen är ett stort plus... "Flagship screen with unmatched aspect, brightness and resolution" Så vet inte riktigt vad du är ute efter
Tack för din input, telefonen är verkligen inte lämplig för dig då nu hoppas jag att vi andra kan få diskutera ifred, tack.
Någon som vet om det är värt att använda en usb power delivery laddare istället för den medhavda qc 3.0?
Jag tror han syftar på färgerna och att de inte riktigt är verklighetstrogna. Att den är skarp och ljus motsäger han sig inte.
Jag läste halvsnabbt igenom notebookcheck. Jag tolkar dem som att en känslig person eventuellt kan uppfatta flimmer men troligen märker de flesta inget? Angånde att skärmen känns kall - det kanske går att ställa in själv i display settings?
Originalladdaren är på nära 20W (9v 2A = 18W). Du kan få ut samma med USB PD-laddare som är på 20W eller mer men jag tvivlar starkt på att du kan få ut mer än så i praktiken. Telefonen är nog inte designad för att laddas med högre effekt än så. Av de testar jag sett verkar det ta 140 minuter oavsett vad du ansluter, som lägst tid. I och med Android Pie tvingar Google tillverkarna att göra telefonerna USB PD-kompatibla. Telefoner som har stöd för andra standarder måste också vara PD-kompatibla* Qualcomms QuickCharge 4.0 är tex USB PD-kompatibelt. Alla enheter skall alltså kunna snabbladdas genom USB PD, men sedan kan man ha stöd för andra standarder också som gör det möjligt att ladda ännu fortare. *Med reservation för att är lite osäker på hur "tvånget" ser ut