Vad tycker ni om N10 /N10+ nu efter lanseringen?

Diskussion i 'Galaxy Note 10 / Note 10+' startad av 3kgt, 7 aug 2019.

  1. Smulismulan

    Smulismulan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    Samsung s23 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung s23 ultra
    Har note 8 använder pennan när jag behöver förstora liten text,samt skriva direkt på släckt skärm är en bra funktion med. Använder ej ofta penna men viktigt jag KAN göra det för ibland är den bra att ha:)
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, kör du med Always on Display/AOD aktiv ser man det förstås på ikonerna. Annars finns denna om man inte kör AOD men vill se en notis i alla fall (dock finns en risk för burn-in ): https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.chainfire.holeylight&hl=en

    Antar att appen ovan kommer bli uppdaterad för Note 10/10+ när de är ute.
     
    Kristy och Herrn gillar detta.
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 017

    MINA ENHETER

    Kristy och bernard gillar detta.
  4. Maxisen

    Maxisen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2016
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    9
    Nu blir man lite sugen på att gå från XS max till en note 10
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Åh! Det var ju läckert. Hade helt missat det skalet. Nackdelen är väl bara den att det endast gäller bakstycket, oftast har man väl skärmen vänd uppåt om telefonen ligger någonstans.
     
    Kristy gillar detta.
  6. Dracu

    Dracu Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2019
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max Gold 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max Gold 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Note 4
    Platta:
    iPad Pro 10.5”
    Jag är mest besviken på Note 10 | 10+...

    1. "Cut-out" hålet. Vidrigt, förstör hela skärmen för mig. Jag använder min mobil för videos hela tiden och perfektionisten i mig skulle inte kunna koncentrera sig med det där feta hålet på sidan. Ser ut som en klump döda pixlar eller ett vattenmärke. Hade starkt föredragit en smal bezel som Note 9 eller åtminstone placera kamera-hålet på toppen så att man kunde mörka hela toppen partiet som man kan göra på vissa telefoner och ha notifieringar på sidorna.. gör man det nu på Note 10 blir det en fet jäkla bezel. Kan inte Apple slå tillbaka och göra narr av Samsung i en reklam där en familj har en fet svart cirkel på pannan likt den reklamen Samsung gjorde för några år sedan mot iPhone X.

    2. Fortfarande samma små kamerasensorer på sina flagskepp.. Förväntade mig bättre.
    3. Kass selfie-camera, precis som på alla Samsungs flagskepp hittills, går inte att jämföra med iPhone eller Pixel som har mycket bättre färgåtergivning och hdr. Förstår att de flesta inte märker skillnad eller är nöjda med kvalitén men för min del som är intresserad av fotografering är kvalitén helt värdelös. Varje gång jag tar en selfie med en Samsung telefon så ser det ut som att jag lider av nån allvarlig hudsjukdom och att mina ögon är bruna när dom egentligen är gröna. Fotografering är viktigt för mig och jag använder hellre min system kamera istället för mobilen, men det är smidigare att ta selfies med en mobil och då vill jag ha en grym selfie-kamera.

    4.
    1080p upplösning på deras flagskepp 2019? Min 5 år gamla Note 4 har högre upplösning. o_O
    5. Batterikapaciteten.. rätt så klent.
    6. Avsaknad av 3.5mm hörlursintag, hade inte haft något emot att gå över till usb-c men inkludera då två stycken usb-c ingångar så man kan ladda luren samtidigt som man lyssnar på något. Nej, trådlös laddning är inte smidigt om man vill använda hörlurar med telefonen samtidigt som man laddar.
    7. Avsaknad av 90hz refresh rate?!
    8. Ingen micro-sd slot. Föredrar att mina kamerabilder lagras på sd-kortet utifall min mobil dör. Jag använder inte moln-tjänster.
    9. Fast-charger ej inkluderat?
    10. Priset rättfärdigar inte nackdelarna jag nämnt ovan. Samsung har blivit som Apple. Bravo!
     
    Kristy, Puttesson, Stemag64 och 1 annan gillar detta.
  7. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Håller med dej, man har ju oftas skärmen uppåt
     
    bernard gillar detta.
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tycker ändå att man ska vara försiktig att såga Note10/Note10+ enbart på specifikationer. Tänk på att produktutveckling är mycket mer än det, och det är helhetsupplevelsen när man använder telefonen som är det viktigaste.

    En Volvo V60 Twin Engine gör 0-100 på 4,9 sekunder, men är den roligare att köra än en BMW 320i som gör det på 7,1 sekunder?
     
    bernard, katho, tswfootball och 3 andra gillar detta.
  9. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Det var enkelt. Svar nej [emoji39]

    För att vara lite seriös så har du rätt. Iaf för min del. Känslan av en produkt är för mig viktigare eftersom alla tillverkare har specs som räcker för mig
     
    Kristy och Ompan gillar detta.
  10. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    OT men din kommentar kräver rättelse; Volvo är betydligt roligare att köra än tysk skrutt.. Inget klår en piffig D24:a!
     
    bernard gillar detta.
  11. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Med integrering och samarbete med Microsoft så skulle jag önska att spara snabb-noteringar i OneNote istället för Samsung notes

    Microsoft är ju faktiskt det som företag använder generellt och det som syncas på min PC
     
    Kristy gillar detta.
  13. MineFrost

    MineFrost Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

  14. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Klart man kan såga en undermålig mobil på dess undermåliga specifikationer. Saknad 3,5mm, notis-LED osv kan inte kompenseras av känslor och tyckanden.
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Där får vi "agree to disagree". Jag tycker att det är ett otroligt fyrkantigt sätt att se på saken.
     
    katho och Ompan gillar detta.
  16. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 808
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Jag tror ändå Note serien har potential att bli en populär företagsmobil. Med Samsungs säkerhetsprogram Knox, Dex funktionen, pennan och samarbetet med Microsoft.

    iPhone har ju hittills varit en standard företagsmobil, både inom näringslivet och myndigheter.
     
    Kristy gillar detta.
  17. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Du kompenserar ju totalt åt andra hållet med dina känslor. Du har varken sett eller kännt på telefonen ändå kan du tycka att mobilen är undermålig och har undermåliga specifikationer för att den saknar 3.5mm port och ledlampa för notiser? Tex så har jag inte ens reflekterat över att min Note 9 har ledlampa då AOD är så grymt.

    Det är så destruktivt och drygt när någon kommer med extremt värdeladdade adjektiv för att deras egna känslor står i vägen för andra eventuella förbättringar eller alternativ.
     
    matssoderstrom och katho gillar detta.
  18. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Av det man sett känns Note ändå som en väldigt raffinerad produkt.
    Väldigt minimala bezels, mindre kamera-hål och en baksida som är mer kurvad för bättre grepp.
    Jämför man med s10 är den tråkig ja - men för alla andra är det ändå en stor uppgradering.

    Det blir nog med s11 vi kommer få se en ordentlig kamera uppdatering samt 90hz display. Då kan man förhoppningsvis också få skaplig batteritid med en sån skärm
     
  19. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja notis lampa och 3,5 uttag kommer de flesta inte att bry sig om att det saknas. Mig gör det verkligen inget alls - riktigt sugen på en Note iaf
     
  20. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det märkliga är bara att Samsung hade goda möjligheter att undkomma en stor del av kritiken de nu får om de bara utrustat lurarna med hårdvara som hanterar 90Hz, det behöver ju inte vara aktiverat som standard om de var rädda för batteriförbrukningen, precis som WQHD+ inte är default på Note 10+.

    Kamerorna hade så klart också varit en trevlig bonus, men kanske inte lika nödvändigt som en 90Hz-panel baserat på kritiken. Kamerorna har ju inte varit huvudnumret i Note-serien vid något tidigare tillfälle, men det har ju däremot varit större fokus på skärmen.

    Det är främst S-pen som så att säga är telefonens säljpunkt, och de som uppgraderar kommer väl sannolikt från antingen Note 9 eller Note 8. I jämförelse med Note 8 eller Note 9 får steget ändå påstås vara rätt stort. Både sett till specifikationerna samt sett till design och konstruktion.

    (Visst, sedan är det trist att 3,5mm försvinner, liksom notis-lampan, och microSD-läsaren för Note 10).


    Sedan kan jag inte riktigt begripa hur de lyckats smälla in pennan i Note 10-chassit som i princip är identisk med S10-chassit sett till yttermåtten, men som ändå erbjuder 10% mer skärmyta och 100 mAh större batterikapacitet. Det måste man ju ge dem visar på fin ingenjörskonst i alla fall, och det vore förmodligen inte möjligt om man inte avstått från 3,5mm-porten. Antagligen är varenda kvadratmillimeter utnyttjad så gott det går.
     
    Last edited: 10 aug 2019
    Stemag64 och Ompan gillar detta.