Vad tycker vi om Greta thunberg?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Oceanic, 2 okt 2019.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Millwad

Millwad Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Är också för utbildning och att religion och politik inte ska få kombineras, att radera religion låter inte vidare demokratiskt även fast jag inte är något fan av religion. Är inget fan av husdjur, ganska perverst hur vi föder upp djur och avlar fram djur och mixtrar med deras utseenden.

Du har dock fel, texten du referar till gäller nötkött och mjölk, inte all form av kött för den procentsatsen du skrev. Dessutom kan du väl inte på allvar mena att du tror på att 14.5% av alla växthusgasutsläpp är på grund av husdjur? Det är en uppenbar felskrivning. Men visst, jag har fel fokus..

Den siffran du försöker beskylla husdjur för gäller den totala siffran för boskapsindustrin:
    http://www.fao.org/3/a-i3437e.pdf

2. kajsthlm18

kajsthlm18 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Och allt jag begär från dig är att läsa vad jag skriver. Jag har inte svar på den frågan och det har inte du heller. Men skillnaden är att jag skyller inte problemet på någon annan för att jag ska ha ett gott samvete.

3. Ascended

Ascended Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 307
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Bra, så du erkänner alltså att du inte har en susning om hur vi ska lösa miljöfrågan? Bra, då kan du sluta tjata om att Sverige ska börja göra ditten och datten.

4. kajsthlm18

Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Haha du verkar vara helt borta, när har jag skrivit att Sverige ska göra ditten och datten? Citera mig i ett inlägg av alla jag gjort där jag skrivit vad Sverige ska göra.

5. Ascended

Mottagna gillanden:
    2 307
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Tyckte jag såg att du klagade på konsumtionssamhället..... Då antar jag att du vill att Sverige/Eu ska agera med lagstiftning på något sätt?

6. kajsthlm18

Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Du antar mycket. Jag poängterade där bara de tidigare inläggen där de förespråkar att man ska hitta lösningar för att kunna konsumera mer än att ha en balans för att människan alltid har lyckats med det. Nämnde ingenting som Sverige eller vad vi ska göra från vår sida.

7. Midas

Midas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Telefon 2:
    Sony Z2
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Tab PRO 12,2"
    Platta 2:
    Nexus 7 LTE Gen2
    Om människor i tredje världen lärde sig att använda gummi när de blev lite sugna skulle de slippa kasta ut sina småbarn på gatan för att de inte har råd att föda dem. De skulle slippa sälja dem som slavar till olika industrier eller till sexhandeln och de skulle ha råd att låta de barn de VÄLJER att skaffa äta sig mätta och gå i skolan.
    Det behövs inte 14 ungar i en lerhydda under ett plåttak för att sköta den lilla odlingen de har.

Att sitta på ett teknikforum och gnälla om att köttätande är lyxkonsumtion är bara korkat.
    Sluta köpa lyxiga teknikprylar och ge varenda spänn du får över av lönen efter det nödvändiga är betalt till de svältande innan du gnäller och tycker att andra ska minska på deras "lyxkonsumtion" din hycklare. Put Your money where your mouth is!

8. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Fokusera på industri, transport, avskaffande av husdjur, befolkningsökningen så är saken biff. Vad man nu ska rädda, som jag slrivit tidigare, planeten jorden kommer klara sig och anpassa sig oavsett.

Det är mot deras religion. Men helt rätt. Avskaffa religioner.

9. kajsthlm18

Mottagna gillanden:
    577
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Edit: Jag ångrar mig. Ditt inlägg förtjänar inget svar. Det blir bara pinsamt att argumentera mot det där :)

Last edited: 5 okt 2019
  10. Droid55

Droid55 Guest

Rör inte mina hundar!

Bli medlem eller för att visa innehållet!

11. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Haha, köttindustrin är högst delaktig i industrin och transport, dessutom är den väldigt delaktig i hur mycket yta den tar upp. Hela 25% procent av isfri ytan på denna planet är upptagen av boskapsindustrin och här pratar ni om att vi är överbefolkade och så vidare. Drygt hälften av allt nötkött vi importerar till Sverige är importerat, ingår inte det i transporten? Ingår inte den enorma delen foder så vi importerar till köttindustrin från andra sidan jordklotet i transporten?

Ja, planeten kommer klara sig men vi kommer inte klara oss i den här takten. Jag nämnde köttindustrin för att den är en tydlig faktor som vi utan större problem kan sänka utsläppen ifrån genom mindre konsumtion, men tydligen är det odemokratiskt enligt vissa.

Men visst, vi kan lita oss blint på den felaktiga statistiken du delade med dig och förbjuda alla former av husdjursägande och hålla tummarna på att vi klarar oss.

12. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Det är ditt problem och ditt samvete.

Vad spelar det för roll om "vi" klarar oss eller inte? Planeten kommer klara sig, precis som tidigare, det är väl det viktiga? Mänskligheten har en minimal roll i det.

13. Ascended

Mottagna gillanden:
    2 307
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 13 16/512
    Allt du pekar på är människans konsumtion, men du vägrar att påpeka eller uppvisa lösningar på överbefolkningsproblemet som är grundorsaken till att du listar upp...

Kan också lova dig att det kommer bli mycket värre i framtiden, oavsett vad Sverige gör.

14. Droid55

Droid55 Guest

Jag har noll samvete för det. Folk som inte förstår varför man har hund eller husdjur kommer aldrig att förstå heller. Det är dock ingen nyhet att hundar och husdjur gör mycket för människors hälsa. Dessutom använder vi hundar även inom många områden.

15. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Självklart. Du struntar i vad du kan bidra med för en bättre miljö.

16. Midas

Midas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia
    Telefon:
    HTC M9
    Telefon 2:
    Sony Z2
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S3
    Platta:
    Samsung Tab PRO 12,2"
    Platta 2:
    Nexus 7 LTE Gen2
    De flesta religiösa fuskar lite med religionen när det passar dem.
    Muslimer som inte har problem att ta en vodka red bull och en cigg på krogen är ett exempel. Toppa det hela med en lina och kvällen är fulländad.
    På vägen till taxin fnyser man åt korvgubben för att det han säljer är haram.
    Jag tycker att folk ska få ha sina religioner så länge man inte skadar någon i sin religions namn, dock kan de behöva uppdateras lite efter de förutsättningar som råder idag.

17. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Vi täcker upp en fjärdedel av världens yta med boskapsindustrin och gnäller på att vi är överbefolkade, det är komiskt.

Sedan har vi ett politiskt problem att vissa länder i Väst har plundrat, koloniserat och våldfört sig mot väldigt många nationer i Afrika och Asien, detta har resulterat i underutvecklade nationer. Det har visat sig att U-länder har betydligt högre barnafödande än i I-länder. Vi behöver att underutvecklade länder utvecklas, det är dock inte hållbart då vi har sån absurt mycket högre konsumtion än länderna i fråga. Det finns inte resurser nog att fattiga länder ska industrialiseras och utvecklas samtidigt som vi i Väst lever som vi gör.

18. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 346

MINA ENHETER

Ja det är inget nytt, något man har möjlighet att göra i Sverige. Så avskaffa religioner globalt så löser sig det mesta.

19. Millwad

Mottagna gillanden:
    2 064
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Så nu är religion anledningen till miljöproblemen och vår överkonsumtion? Haha!

20. Droid55

Droid55 Guest

Jag vet inte vem du är men jag skulle inte bli förvånad om du smutsar ner mycket mer än vad jag gör.

1. Jag konsumerar inte som andra gör, mycket för att jag inte har pengar, men på senare tid för att jag inser att jag inte behöver så mycket.

2. Jag reser inte och har bara varit utomlands två gånger i mitt liv (endast en av dessa resor var med flyg), förutom Danmark som jag har besökt ett få antal gånger.

3. Jag går och cyklar för det mesta, för jag bor i stan. Åker dock bil ibland för att storhandla eller hitta på nått kul.

4. Jag köper svenskt, KRAV- och MSC-märkt så långt jag kan samt kort-datum.

5. Jag slänger aldrig mat.

Jag är inte perfekt, men jag är fullt medveten om hur mycket annat folk gör, så att kalla mig för miljöbov för att jag äter kött och har haft hund? Fuck off, säger jag bara.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.