Min plan var att inte svara mer men...
Det var ett jävla tjafs om sojan som jag inte ens stödjer. Svårt att läsa vad jag skriver?
"Bra vegetabiliska proteinkällor är till exempel fullkornsprodukter, nötter, frön och baljväxter, som bönor, ärter, linser, tofu eller andra sojaprodukter." - SLV
Fullkornsprodukter = Kan ej äta mycket av, fortfarande spannmål + en del av monokulturen.
Nötter och frön = Odlas det ens i Sverige? Aldrig hittat svenska, dessutom går det åt mycket vatten och det är ingen felfri industri heller t.ex. Blood cashews. Nötter är knappast effektiva att odla eller äta för protein.
Baljväxter, ärter och linser = Kan ej äta mycket av, tofu och soja äter jag inte alls.
Du låter mer eller mindre som en vegan, helt ointresserad av snacket. Inget som säger att kossor inte kan befruktas på naturlig väg.
Vet du hur resurskrävande monokulturen är?
Gårdsfisk bidrar inte till överfisket. Det finns dock andra problem än fisket i havet såsom plasten.
Allt jag hör är attacker på köttindustrin, men du tar inte upp några problem med övriga matindustrin. Så jävla typiskt köttmotståndare, de vägrar diskutera sina egna problem.
Intressant också att du tror att nedläggning av köttindustrin i Sverige skulle göra att människor världen över skulle sluta att svälta. Bra världsuppfattning du har.
Last edited by a moderator: 3 okt 2019