Välja bort.. ja vad?

Discussion in 'Off Topic' started by joström, May 28, 2019.

1. keyser

keyser Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Air M1 (2022)
    1. Facebook
    2. Apple
    Resten använder jag flitigt.

2. Roggert

Roggert Youth Droid Medlem

Telefon:
    Xiaomi Mi9

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi9
    Platta:
    Mi Pad 3
    Likt många andra Apple, Facebook och Amazon. Jag har aldrig använt eller ägt något från dessa företag, undantaget WhatsApp som köptes upp av facebook. Men det är lätt att byta ut. Har heller aldrig använt Twitter, Instagram eller Snapchat.

Microsoft klarar jag mig utan privat då jag bara har en gammal dator liggande som inte används, men jobbar i Windowsmiljö på arbetsplatsen. Då återstår google, där är det för mig ett större jobb att ersätta. Men fullt möjligt.

3. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    tankeväckande, och inte så lätt att släppa någon av dem som man först tror faktiskt

har en och annan som envisas med att kontakta mig via messenger, och jag spelar några spel som synkas via facebook - så lite strul skulle det allt vara även om själva facebookandet i sig inte är nåt jag ägnar mig åt öht.

gillar mina iPads väldigt mycket och använder dem flitigt så vill helst inte vara helt utan apple heller. menmen, det finns ju ivf anständiga androidalternativ. och min apple-tv dammas av typ en gång om året medans chromecastdonglarna går varma flera gånger i veckan. och iPhone har jag försökt vänja mig vid 4 gånger nu, den senaste gången gick jag verkligen all in och använde endast en xs max utan backup i 3 veckor för att ge den en ordentlig chans. men nä, det är inte för mig - bara att inse detta.

windows kan jag som privatperson men som ändå vill kunna utföra jobbsysslor när och var det passar mig bäst tyvärr inte riktigt undvara. då skulle jag bli tvungen att typ vara på kontoret mån-fre 8-17 utan undantag vilket skulle passa både mig och företaget betydligt sämre än nuvarande mer flexibla tillvaro.

köper i stort sett bara böcker från kindle och audible, och amazon.de resp .co.uk är mina ständiga räddare för skal och skärmskydd med rimliga leveranstider så utan amazon skulle bli riktigt förargligt att vara

och utan google känns ju helt otänkbart :scared:

så jag antar att det skulle behöva bli apple, för där skulle jag bara sakna en kvalitetsprodukt och få nöja mig med att göra samma saker med inte riktigt lika vass utrustning och därför en kanske något mindre angenäm användarupplevelse - men om man tar bort något av de andra alternativen så skulle jag bli tvungen att avstå helt från en massa saker