Välja uppspelningsenhet

Diskussion i 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' startad av Ade88, 17 sept 2024.

1. Ade88

Ade88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Jag vet inte om det är jag som är kass på att leta men jag tycker att det är väldigt omständigt att ändra uppspelningsenhet om telefonen är ansluten till bluetooth och jag vill spela upp på telefonens högtalare.

Kommer från en Samsung S21 Ultra och hade där valmöjligheten i rullmenyn att välja uppspelningsenhet. Jag har sett att man kan göra det när man spelar upp i vissa appar när de visas som en widget i rullmenyn men när en video spelar upp i facebook och telefonen är ansluten till bluetooth så har jag inte hittat något bättre sätt än att koppla från bluetooth för att ändra uppspelningsenhet. Finns det ett bättre sätt som jag missar?

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    19 079
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    När du har ljud på (eller utan också verkar det som), tryck på volymknappen de tre prickarna så får du upp detta
    Så finns detta
    Screenshot_20240917-112427.png
    Tryck på spela upp (appens namn) på och välj sedan vilken enhet du vill använda, ser ut så här
    Screenshot_20240917-112620.png

bernard, Ade88 och zztop007 gillar detta.
  3. Ade88

Mottagna gillanden:
    6
    Ah, grymt! Tackar :)

bernard gillar detta.
  4. Ade88

Mottagna gillanden:
    6
    Upptäckte just att det inte alltid fungerar. Det verkar som att om bluetooth går in i ett vänteläge och inte är aktiva i en "erkänd" uppspelare så som spotify eller youtube så finns inte alternativet när man går in i menyn under de tre prickarna när man reglerar ljudet.

Så om man spelar upp ljud via bluetooth i spotify och sedan stänger av alla bakgrundsappar inkl. spotify så finns inte alternativet att ändra uppspelningsenhet om man spelar upp ett klipp på facebook. Inte för mig i alla fall. En lätt work-around är ju då att bara starta spotify så att bluetooth aktiveras så att man kan ändra ljudet, men känns ju ändå som en bugg att man ska behöva göra detta då ljudet uppenbarligen skickas ut via bluetooth redan. Stöter på detta problemet emellanåt då telefonen kopplar upp mot bilen medans jag lyssnar på radio och så får jag inte ut något ljud från telefonen då den vill skicka ut det genom bilens högtalare.

Oavsett skönt att hitta en work-around! :)