Väntan på SGS

Diskussion i 'Galaxy S' startad av s2henke, 24 augusti 2010.

1. Zulu

Zulu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Kampanjen vara tom 8 September. Det är telefoner som är köpta i Sverige (min kompis jobbar där och han har berättat detta för mig)

2. RavY

RavY Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Också ny användare på detta forum.

Beställde min SGS från Tre i början av Augusti med leveransbesked 17/8. Detta ändrades sedan till v34. I tisdag såg jag på webbsidan till Tre att de hade ändrat leveransdatum än en gång till v36. Ringde upp Tre samma dag för att få detta bekräftat och blev så sur att jag kancellerade beställningen.

Dagen efter ångrade jag mig och ringde upp Tre. Damen jag pratade med bekräftade att jag därmed hamnade sist i kön och fick vänta 4 veckor på en SGS. Men om jag ville vänta så länge så skulle jag få första månaden gratis. Tvekade lite då jag tyckte det var lång väntan. (Tänkte gå och köpa en hos Tele2 istället)
    Jag frågade om hur lång väntan det var på en Desire och hon berättade att den kunde de skicka samma dag. Var dock fortfarande tveksam då det var en SGS jag ville ha så hon erbjöd mig gratis abonnemang de två första månaderna.
    Berättade då att jag inte gillar att jag inte kan få ett konkret leveransbesked och tvekade fortfarande. Fick då ett erbjudande på 3 månaders gratis abonnemang och leverans senast v36. Visst går det att pruta i Sverige!! :-)

3. Rongden

Rongden Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha, det var ju ett sjukt bra flyt du hade där då ;)
    Själv står det mellan tre och halebop! mobilen är snäppet billigare med tre (båda fallen abonnemang) dock har inte tre lika bra täckning som halebop vilket gör att mobilen inte skulle ha täckning uppe i sommarstugan :/ dock får jag 2 extra GB hos tre vilket jag tror spelar roll då jag troligen kommer att lyssna en hel del på streamad radio.. Så jag vet fortfarande inte riktigt hur jag ska göra.. :P

4. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är inte operatörslåst om man väljer utan abonnemang va? Har dem den inne i lager? Verkar så med tanke på att det står att det tar 1-3 arbetsdagar för leverans.

5. Zulu

Zulu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Helt olåsta och finns på lager :)

6. Theez

Theez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Info:
    Nova launcher prime
    Får jag bara fråga, var detta idag? Fick besked igår att Desire inte fanns inne på lager pga förseningar från HTC. (Display-problemet förmodligen)

7. RavY

RavY Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nej..detta var i onsdags. Fick intryck av att det var inga problem med leveranser när det gäller Desire.

8. Rojje

Rojje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Som sagts redan, det går att få kollinummer. För mig står det:

OSKARSHAMN Avgått Din sändning har sorterats och lämnat DHLs avgående terminal. 2010-08-27 17:26:00.0

Det tråkiga är att DHL är slöa på att uppdatera sin status. Jag hoppas den hinner komma till måndag, men jag tvivlar. En kompis tjej skulle fått sin HTC Wildfire i förrgår och fick ett SMS om att den fanns att hämta, men DHL hade datastrul så mobilen hade skickats tillbaka till närmaste terminal igen. Hon fick den först idag istället.

9. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Nu har Tre ändrat till v.37 på hemsidan! :(
    Hoppas dock att min finns med bland de som verkar ha skickats :)

Last edited: 28 augusti 2010
  10. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

För mig står det:
    "Ingen status hittades för din DHL Sökning. Vänligen försök igen."

Jag får helt enkelt lita på Tre när de sa att den skickats.

11. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

beställde min från 3 idag, lite slummigt att det kommer ta ca 4 veckor för mig att få min...nåja den som väntar på något gott...
    tråkigt att mitt iphone(telia) abbonemang går ut om en vecka, hur ska jag då ringa? nåja får väll rota fram mitt gamla kontant kort igen...

12. Kooffe

Kooffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

CDON har den för samma pris om du anger en rabattkod (finns lite längre upp eller på föregående sida) och dom har tydligen bara 1-3 dagars leveranstid. La en beställning där nu i helgen, hoppas på att få den i veckan.

13. JohnJohn

JohnJohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Än så länge ingen mobil att hämta ut.
    Antar man får vänta tills imorrn.

Synd man är så jäkla otålig bara :innocent:

14. JohanH

JohanH Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Någon som fått sin mobil från 3 än?

15. eatxxx

eatxxx Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har fått min från Tre nu! Den ligger nere på pressbyrån på stan och väntar på mig! :D

Får se bara om jag hinner hämta ut den idag, då jag ska iväg här, eller om man får ta det imorgon när man kommer hem istället! :cry:

Är sjukt otålig! ;)

16. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

tack för tipset men jag tänkte köpa min tillsammans med abbonemanget.

17. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Var i kontakt med kundtjänst. De kunde bara säga att den blev skickad i fredags, men vägrade ge ut kollinummer.

Min erfarenhet av Tres DHL försändelser är att de kan ta två dagar på sig att avisera, även om paketet är färdigt att hämtas ut. Så onsdag är min gissning. Tyvärr reser man bort onsdag morgon så det blir väl nästa vecka för min del :-(.

18. Theez

Theez Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z5 Compact
    Info:
    Nova launcher prime
    Väntan är äntligen snart över.. Telefonen ligger idag i Göteborg så de borde komma avi imorgon. :)

19. Rojje

Rojje Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Så var det för mig. Såg att den lämnat terminalen i Rosersberg idag kl. 08.30 och skulle till Pressbyrån i Sollentuna. Efter 13.00 ringer jag Pressbyrån och frågar av ren nyfikenhet när leveranserna från DHL brukar komma och får till svar "dom kom för ett stund sedan". DHL:s status sa inget om att mobilen redan var där och inget pip (SMS) i telefonen. Åkte dit och hämtade mobilen bums. Så nu har jag äntligen fått mobilen. :P

Så vet du ditt paket-ID, var lite fräck och fråga ditt "DHL servicepoint" strax efter att du ser att mobilen lämnat terminalen närmast dig. Du kanske du har tur och får mobilen snabbt.

Det lustiga är att när jag kollade nu på DHL så finns det bra många uppgifter inlagda om när mobilen kom till Pressbyrån, synd att det tog ett antal timmar innan den statusen uppdaterades på hemsidan. Är det någon som vet hur ofta DHL uppdaterar sina uppgifter? Trodde att det skedde i realtid via dockningen i lastbilen eller via mobilnätet, men tydligen inte.

20. Denoud

Denoud Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja det var just det kollinumret Tre inte gav ut :mad: .