Diskussion: Vässla elmoped

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av jagu, 10 apr 2019.

1. brevlaudahans

brevlaudahans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Samsung A3 2016

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung A3 2016
    Behöver något att pendla med som inte får mig (30+ man) att se tonåring ut, kan vässla 2 vara något för mig? den ser bra ut men jag är väääldigt skeptiskt till att köpa fordon på nätet, det finns ingen butik förutom i stockholm, provköra?

Vad händer om den behöver servas, kan vilken mekaniker som helst arbeta på den eller måste jag skeppa iväg den till stockholm??
    Har aldrig ägt en moped heller, kan jag ställa den i cykelstället eller var får man stå?
    Den har ett lås såklart, är det tillräckligt eller bör jag ha ett kättinglås till?
    Vad kan jag förvänta mig en försäkring kostar?

Är däcken bra i regn slask och snö? ser inget om det på deras sida, detta är ju Sverige och ett Svenskt företag så man hoppas verkligen de tänkt på detta.

När jag parkerar hemma under himmeln, mopedtält som gäller eller?
    Dum fråga kanske, hjälmen har man ju på huvudet, men när jag parkerat hur löser ni den situationen?
    Den ser inte ut att få plats i det lilla förvaringsutrymmet under sitsen

Någon som kan ge andra allmänna tips för en förstagångs mopedägare som jag inte ställt frågan till ovan som kan vara bra att tänka på?

2. raven76

raven76 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

3. xTQ

xTQ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Jag kör Vässla just nu, lånat av en god vän.

Trevlig upplevelse måste jag säga. Kör versionen som inte har regskylt och får köra på cykelbanan. 27km/h toppar den. Visst känns det långsamt i jämförelse med biltrafiken som ibland ligger vid sidan om cykelbanan. Men i stadsmiljö är det nästan vettigt att köra 25km/h än 45km/h, speciellt med elmoped som inte hörs av omgivningen. Har redan fått erfara hur viktigt det är att ha god uppsikt framför och förutspå att folk gör dumheter som att kliva ut i cykelbanan eller liknande.

Är det någon som vet om man kan uppdatera firmware på Vässla eller om det endast sker via verkstad?

xTQ

Das Erdbeerkuchen och bernard gillar detta.
  4. AlexDal

AlexDal Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
  5. dermike

dermike Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vart hittar man denna version?

6. xTQ

xTQ Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Du menar att köpa? Vet inte om den är för gammal för att säljas ny idag. Men den köptes från deras hemsida för ett par år sedan.

7. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    98

MINA ENHETER

Ni som köpt Vässla 2 och haft den ett tag. Vad är erfarenhet idag (bra och dålig)?