Västtrafik

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av schnaken, 3 sept 2009.

  1. Mellon

    Mellon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    fan vad nice att en apk kommit upp även om den är i tidigt stadige. Om jag hittar någon bugg hör jag av mig.

    Nice work sniff!
     
  2. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar bra för mig, inga knasiga fel ännu. Bra jobbat! Jag kör mest bil nuförtiden, men det är alltid kul att testa nya applikationer som dyker upp.
     
  3. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Ser riktig bra ut .

    Finns det något man kan hjälpa till med?

    Misstänker en bug som gjorde så att programmet som sköter tangentbordet kraschade nu när jag skulle skriva detta inlägg. Ska testa en omstart och se om det funkar igen.

    Edit: En omstart ordnade problemet som uppstod när "tangentbordsprogrammet" dog. Ska försöka återskapa problemet och återkommer...
     
    Last edited: 9 okt 2009
  4. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har också funderat på det där med att lägga in i kalendern, så slipper jag lägga in påminnelser i min app utan jag kan låta kalendern sköta det åt mig.

    har själv inte haft problem med tangentbordet, men det är väl också lite därför jag vill testa nu också då jag bara har tillgång till en hero och en magic med sense på.

    edit: jag är förövrigt väldigt nyfiken på vad ni tycker och tänker om nedladdningen av databasen. jag hade helst velat att den skulle vara en del av appen, men nu hamnade den lite vid sidan om och det stör jag mig på väldigt mycket själv. fast det kanske inte är någor man tänker så mycket på när man bara laddar ned den en gång.
     
    Last edited: 10 okt 2009
  5. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det känns inte som något problem. Nerladdningen fungerade fint vid första uppstarten och är ju som sagt något man bara gör en gång. Den enda förbättringen skulle väl möjligen vara att få bort omstarten.
     
  6. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket trevlig app! Provade lite igår och märkte att man även får med den avgång som precis missats.
     
  7. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har inga problem med att ladda hem databasen. Det gick på ett kick! Har dock en fundering på hur eventuella uppdateringar av den hanteras?

    Har inte haft några mer problem med tangentbordet sedan jag startade om telefonen så antingen uppstod felet i installationen eller så var det fel någon annanstans.

    Det skulle vara fint med en funktion som sparade de 5 senaste/vanligaste sökningarna btw.

    D
     
    Last edited: 10 okt 2009
  8. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    uppdatering av databasen är inga problem egentligen, jag har med ett versionsnr i databasen som jag kan kolla på och be appen ladda ned databasen igen om det inte stämmer.

    ska lägga till så att i alla fall den senaste sökningen sparas i databasen så att det inte spelar någon roll om android dödar appen mellan användning.

    sedan visar den en resväg före och efter det bästa alternativet, tänkte nog lägga det som en inställning så man kan se fler senare alternativ. alternativt att man lägger till knappar på resultatsidan för att söka på nästa eller tidigare avgångar.
     
  9. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upptäckte lite tvångsavslutningar av programmet när jag sökte på vissa hållplatser. Ska försöka lära mig att samla in loggar med Log collector. Hojta om du är intresserade av kraschloggar! Rapporterar mer än gärna buggar. :)
     
  10. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    du kan ju alltid skicka loggar via pm. är tacksam för allt som kan hjälpa mig hitta buggar.

    är det några hållplatser som alltid orsakar krasher?
     
  11. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Well, vid det här laget så har jag bara testat att söka på Ullevi Södra och Brunnsparken, då gav appen upp. Ska testa lite mer och skicka iväg lite rapporter.
     
  12. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Noterade att GPS:en fortfarande var aktiv fast applikationen körde i bakgrunden.
     
  13. arlaharen

    arlaharen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mycket snyggt, sniff! Jag testat appen lite grann och den känns bra. Vad som hade gjort den ännu bättre är om du hade släppt källkoden så att fler kan hacka på den. Är det något som du har funderat på?

    :.:: mattias
     
  14. hafe66

    hafe66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Snyggt! Verkar funka fint, hade jag haft denna i går så hade jag sluppit promenad i minusgrader:)
     
  15. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bara jag som har strul med att GPS:en är på fast programmet ligger i bakgrunden?
     
  16. Danne W

    Danne W Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har inte använt GPS-funktionen än. Men tycker att denna app gör det den ska. De ggr (3 st) jag fått FC på den har varit om jag gått tillbaka från en gjord sökning för att göra en ny. Byter jag adress så verkar det som den stänger

    För övrigt: Jäkla bra jobb!
     
  17. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är rätt säker (från det jag läst i loggar från folk här och som jag själv hämtat efter krasher) på att det är databaskopplingarna som orsakar fel lite här och där.

    Har inte haft tid att kolla på det, men jag ska nog kunna fixa lite med det senare.

    Kommer ju inte att ta betalt för appen, men jag vet inte om jag kommer ge ut källkoden ännu. Det är min första app till android och det är rätt mycket som inte är så snyggt och en del restkod från saker jag testat. Fixar jag upp koden så jag är nöjd med den själv ger jag ut den, men jag måste ha tid till det också.

    Ska föresten kolla på det här med GPSen som några rapporterat om också.
     
  18. ZilverZurfarn

    ZilverZurfarn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    276
    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 9 Pro
    Platta:
    Huawei Mediapad T1
    Ett par problem jag hittar direkt, är att appen alltid är i portrait. Inte ens utfällning av tangentbord får den att byta orientering. Jag antar du har en Magic, så problemet är kanske inte så markant, men vi med Dream (och kommande Androidlurar som kanske begåvas med fysiska tangentbord) byter gärna till landscape och utfällt tangentbord där det ska matas in text.
    Ingen scroll bar i appen när on screen kbd är uppe, vilket omöjliggör åtkomst av exempelvis sökknappen om man inte klickar på Back-knappen.
    Annars perfekt funktion. Hade planer på ngt liknande, men blev överväldigad av allt som fanns i VT's soap-interface, och det bristfälliga soap-stödet i Android.

    /Mats
     
    Last edited: 19 okt 2009
  19. hafe66

    hafe66 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har testat lite mot reseplaneraren på Västtrafiks sida och får inte samma träffar. Om jag vill åka från Södra Sävedalen tex Ljungkullen till Heden då får jag inte med buss 512 som går direkt till heden. Den tycker jag skall åka buss 515 och byta.

    Hans...
     
  20. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    upptäckte också det idag... har testat tidigare och fått rätt resultat. ska kolla på vad det kan vara.