Västtrafik

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av schnaken, 3 sept 2009.

  1. Freddan101

    Freddan101 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gott jobbat! Ha en trevlig resa! :)
     
  2. LoneDog

    LoneDog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Sniff: Om naturens lagar hade tillåtit det så hade jag vilja föda dina barn!
    Underbar app även för tidigt skedde i utveckling. Min första tanke var "Widget", planerar du på att släppa det till denna också? Det skulle göra den ultimat! :D
     
  3. Ontrose

    Ontrose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    tack för arbetet :)
    Ha så trevligt i kylan...
     
  4. dalbinsson

    dalbinsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra app som jag kommer ha mycket nytta av!

    En detalj är att när jag väljer hållplatts via gps så kommer inte ortnamnet med. Som exempel så blir det "Kungsbacka station" istället för "Kungsbacka station, KUNGSBACKA" som skulle vara den korrekta söktermen. Om inte ortnamnet finns med så får man ett felmeddelande där det står "Felaktig sökning".

    Hoppas detta är enkelt att fixa och tack igen för en fin app. :)
     
  5. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    håller på att kolla lite på att få in all den funktionalitet som finns i västtrafiks api i appen och har lagt in lite som nästa tur och så (även om just nästa tur finns så är den mer light weight för de som bara använder den funktionaliteten), men det börjar bli lite bökigt så jag tänkte lägga in en startmeny.

    har funderat på något lite mer iPhone-aktigt... men jag vet inte riktigt... några synpunkter på det?

    [​IMG]
     
  6. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bra jobbat sniff, det ser bra ut, -mycket- större text helst centrerad skulle jag tycka om
     
  7. trasig

    trasig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    längtar ivrigt på nästa version :)
     
  8. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    du skulle väl kunna ha dom i flikar längst upp där det står reseplanerare så som dom har på sin mobilsida. istället för nån form av start meny.

    Längtar efter nästa version :)
     
  9. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sniff , kan jag få 1.3 i julklapp?
     
  10. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    varför vill du ha 1.3 när 1.3.1 ligger uppe? :) (http://reseplaneraren.sniff.nu om något missat)

    håller ju på att kolla på mitt GUI, men så har jag väl tänkt att skriva om en del av koden lite snyggare också så det kan nog dröja ett tag till nästa version. men 1.3.1 har jag kört själv att litet tag och har inte haft några problem så...

    stör mig bara på att jag inte har någon bättre ikon för appen ännu. västtrafiks logo funkar fint, men den kan jag ju inte gärna distribuera (eller... får inte). läste något om en app som gjorde att man kan byta ikon på andra appar och i så fall så kan det hända att en ikon med rätt storlek som man kan använda sig av finns på http://sniff.nu/sniff/icon.png men jag kan inte garantera något ;)
     
  11. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    fick in den tack, jag menade den med nästa tur, tack
     
  12. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nu får din sida snart komma upp igen, vill ju pröva appen!

    (sidan har varit nere länge...)

    Edit: Uppe...
     
  13. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jo, min server är lite instabil och igår så krånglade mitt nätverk... ska leta upp någon annan plats att lägga appen, eller så nöjer jag mig med testandet och lägger den på market.
     
  14. trasig

    trasig Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  15. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Bra jobbat sniff! Gillar verkligen programmet, alldeles lagom avancerat och snabbt!
    Nu fattas bara en widget med avgångstiderna på den närmsta (eller valda) hållplatsen, manuell eller auto-refresh.
     
  16. spyvingen

    spyvingen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    825
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    jag ställer gärna upp med lite webutrymme om det behövs
     
  17. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nu ligger den på market i alla fall och databasen på universitetet så eventuell downtime borde vara kort.
     
  18. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Roligt att appen ÄNTLIGEN ligger på Market så att även jag kan ge synpunkter på den... :-)

    Är det mig som det är fel på eller appen? När jag söker på för mig kända hållplatser (vill inte säga vart jag bor) och sen trycker "Sök resa" så får jag upp rutan "Felaktig sökning. Blablabla"... har jag inte valt giltiga hållplatser? Dom finns ju åtminstone i databasen? Hållplatserna ligger på samma linje btw...

    Uhm... jag blir visst så illa tvungen att tala om att jag försöker söka på platser i Trollhättan... fan... min ändhållplats verkar inte funka som den ska... mysko... ska kolla om det specifikt är nåt vajsing på linjen... vilket det tydligen var... åtminstone från ändhållsplatsen...

    Synd att man inte kan söka på linjenummer....

    Nu blir det många edits... verkar som om inte linje 24 i Trollhättan funkar alls? Oj... Det funkade med linje 24 om man inte söker på ändhållplatsen...

    Ok... nu har jag konstaterat att ändhållsplatserna på linje 24 i Trollhättan inte funkar alls... nu ska jag se ifall Värsttrafik har nån rolig linjekarta för Trollhättan så att man kan prova andra ändhållsplatser och se ifal dom funkar bättre...

    Hmmm... Ändhållsplatserna i Trollhättan verkar inte funka nåt vidare men om man tar hållplatser på de olika linjerna så verkar det funka...

    Ett förslag kan jag slänga in oxo: en "Res nu"-knapp för aktuell tid saknar jag...

    Uhm... Sniff, vart har du plockat databasen ifrån? Ändhållsplatsen Vändeken på linje 22 finns ju inte med i din app? Det verkar precis som om din databas inte känner till några ändhållsplatser alls? Uhm... Vändeken fanns visst med men man behövde visst ange stadsdelen innan gatan... fast eftersom det är en ändhållsplats så funkar det givetvis inte...

    Och så den där GPS'en som inte stängs av när man avslutar appen.... men men... som tur är så kör jag GPS widgeten i Sense så det är inte så kinkigt ändå... men döda den gärna... :-)

    Slutsats: Fixas ändhållplatsproblemet och GPS'en så är jag en lycklig bussresenär... :-)
     
    Last edited: 5 jan 2010
  19. sniff

    sniff Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2009
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    du kan bara söka på de hållplatserna som finns i databasen (de alternativ du får upp när du börjar skriva namnen).

    edit:
    prövade att söka från "Trollhättan station, TROLLHÄTTAN" till "Centralstationen, GÖTEBORG" (som det ska stå i sökfälten) och det funkar fint.
     
    Last edited: 5 jan 2010
  20. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Men det är ju inte några ändhållsplatser... nu pratar jag alltså om de olika linjernas ändhållsplatser... inte nätets knutpunkter där bussarna konvergerar...

    Ta dig en kik på linjekartan över Trollhättan och prova sen att söka mellan en linjes ändhållplatser så får du det felet jag skrev i mitt tidigare inlägg...