Vätska/Något under skärmen efter anovo

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av brygus, 2 dec 2011.

1. brygus

brygus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag lämnade in min O2X till återförsäljaren som i sin tur skicka in den till Anovo. Anledningen var att USB kontakten och sladden börjat ryka och smält, varför, vet jag inte. När jag lämnade in telefon påpekade jag även att det finns en pixel som har fastnad (lyser vitt) och att jag vill att de byter skärmen om det täcks av garantin. Så det gick några veckor, närmare bestämt en månad tack vare att mitt packet cirkulerade runt två veckor på postterminalen i Tomteboda av okänd anledning.
    MEN! Till slut hitta packet till mitt ombud och här sitter jag med min telefon och så märker jag att:

1) Skärmen är inte bytt och pixeln är kvar, de har istället bytt "flexfilm" vad det nu är

2) Ser ut som en bubbla, (tänk er vatten mellan två glasskikt) , sitter fast under glaset och när jag trycker till lite hårdare blir den större.

Att skärmen inte är bytt orkar jag inte bry mig, men nu till min fråga:

Har någon en aning vad det är för J***A bubbla/vätska under min skärm! Kommer den gå bort eller är det bara att skicka in?
    Jag har f.ö. kontaktat återförsäljaren så att de är medvetna att bubbla finns där, men jag vill inte skicka in den direkt så att de inte visar sig vara något som försvinner.

Bilder:

1) Med tryck på skärmen: http://img6.imageshack.us/img6/865/p109019912.jpg
    2) Utan tryck: http://img707.imageshack.us/img707/3797/p1090195se.jpg

Utöver de där så finns det microrepor och avtryck från någon som liknar ett verktyg, tyvärr tog jag inga bra bilder innan jag skicka in telefonen så det kommer jag inte kunna bevisa att de inte fanns från början :(

2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hade så på min samsung och det gick inte bort.

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 235
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Typiskt Anovo misstag, du ska vara glad att de inte förstört hela din mobil.
    OT: På den gamla tiden när symbian fortfarande var användbart skickade jag in min Nokia 6220, den var hel och fin innan..när den två veckor senare kom tillbaka från anovo var knappsatsen sprucken samt så hade hörlursuttaget gått sönder. De vägrade laga den även fast 3 personer i 3 Butiken kunde bekräfta min händelse (de packade upp den i butiken med mig). Slutade med att 3 gav mig en ny bättre mobil.

Med denna lilla berättelse vill jag få fram att du ska bli väldigt glad om Anovo känner för att lägga sin tid på att fixa det som uppstått under verkstadsbesöket. Räkna inte med det, de kommer nog troligtvis vilja ta ut en undersökningsavgift om du inte betalar bytet själv...tyvärr.

ANG. Ditt problem, bubblan kommer nog inte försvinna, se istället till att återförsäljaren kan bekräfta att den inte fanns där innan du skickade in den första gången - då blir det lättare för dig om anovo strular till all

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ang. bubblan så är det helt enkelt en fuktskada & den kommer förmodligen att torka ut & försvinna. Jag har haft en sådan på min Desire S & den torkade bort, fick däremot en ful fläck på insidan av glaset där bubblan fanns.

Detta var ju självförvållat men i ditt fall så ska du ju reklamera det, grymt dåligt av dem!