Vågar man köpa telefon på blocket?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av mackzter, 31 aug 2017.

  1. ammivo

    ammivo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag tycker alltid man ska mötas upp i så fall. Självklart är det ju bra att få se telefonen IRL men framför allt så får man ju chansen att kolla in säljaren! ;) Det brukar ge rätt mycket tycker jag, för man får liksom ett hum om ifall säljaren är seriös eller ej. Lycka till!
     
  2. Jonilzon6

    Jonilzon6 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3XL
    ROM:
    Stock
    Jag har lärt mig den hårda vägen att man inte ska köpa via Blocket / Tradera osv. blivit blåst ett antal gånger där
     
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    face 2 face isåfall, så kollar du allt på plats, o känns nåt det minsta konstigt så bara skiter man i det.
     
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har sålt och köpt relativt ofta på Blocket de senaste åren. Gör man rätt så ska det inte vara någon fara. Har själv aldrig blivit blåst även om de uppenbara scamutlandsmailen så klart förekommer ibland. Som säljare frågar köparen ofta om man kan använda sig utav Blocketpaketet och svara man ja på det så brukar folk känna sig lugna. Grejen är den att vissa telefoner finns det bara marknad för på Blocket i princip om det är en lite ovanligare modell av något slag. En auktion på Tradera kanske inte ger den dess rätta värde då. Här på Swedroid är ju alternativ men man får ofta mycket låga bud här. Ibland är det bästa en annons på Blocket helt enkelt som får ligga en vecka eller två innan det dyker upp en vettig köpare.
     
    bernard gillar detta.