Vanlig knappsats som alternativ?

Diskussion i 'Xperia X8' startad av john_h, 14 okt 2010.

1. john_h

john_h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Tittade på en X8:a idag för att se hur den var i menyerna då ett frågetecken snabbt uppkom!

Tycker att Qwerty-tangentbordet som finns inlagt känns lite väl kompakt på 3" skärm vilket gör att det blir svårt att pricka rätt bokstav.
    Hittade inget alternativ att ställa om till "vanlig" knappsats med T9 alltså 1-9 med abc, def... osv som jag skulle föredra på denna modellen.

Är det någon som äger en X8 som har hittat denna funktion eller saknas den helt enkelt?

Min följdfråga ifall det skulle saknas blir då: Finns det något bra alternativ till tangentbord på Market med funktionen "vanlig knappsats" som fungerar på X8:an?

Tack på förhand!

2. martin3

martin3 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Vanlig knappsats finns inte inbyggt. Jag provar just nu tangentbordet "swiftkey", det är hyffsat bra på att gissa ord, så det gör inte så mycket om man missar lite.
    Du kan även prova att byta till engelsk layout när du skriver (tryck på jordklotet på standard tangentbordet), när åäö försvinner så blir resterande tangenter större. När du vill skriva åäö så kan du klicka på jordklotet igen, eller göra long-press på a/o tangenterna.
    Swiftkey fungerar dock bäst just nu tycker jag.

3. LenaTh

LenaTh Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det fåniga är att den vanliga siffer-knappsatsen finns ju också inbyggd, och används till telefondelen. Och det kan ju inte vara helt omöjligt att använda den som standard-tangentbord... om man är lite programmeringskunnig.

4. choudhry

choudhry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

5. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER