Var/när köpa

Discussion in 'Desire Z' started by Näslund, Sep 20, 2010.

1. plyte

plyte Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur är det med språk på htc sense osv? Är det på svenska ifall man köper härifrån och engelska ifall man skaffar från expansys? Eller går det att fixa på nåt sätt?

2. FlyingGnu

FlyingGnu Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

det enda som hindrar mig från att beställa denna mobilen idag är att jag är osäker på hingen, ni som får hem mobilen får hemskt gärna rapportera hur den känns, kan det bli ett problem i framtiden? Till saken hör att jag ska ha den som tjänste mobil och jag kan därför inte själv bara byta när jag vill eftersom stället jag arbetar på inte riktigt är den typen av företag där man säljer deras grejer för att ha råd med annan utrustning (mindre lätt att byta ut den efter 6 månader) Köper jag denna blir det därför min tjänstemobil under ett par år.

/The Gnu

3. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade inte valt denna som tjänstemobil om du förväntar dig att den ska hålla i flera år..

Min x1a fungerade utmärkt och hade aldrig problem med tangentbordet och flera på mitt jobb har den fortfarande (jag jobbar inom stenbranschen och där är mycket stendamm som brukar knäcka dem flesta telefonerna hur lätt som helst) men den lever ännu.

Dock tror jag desire z inte har samma hållbarhet och som sagt jag hade inte satsat på denna inom tjänsten.. När man jobbar vill man ha en telefon som alltid fungerar och har bra batteri osv

4. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag sitter och väntar på att nån ska få den nordiska versionen så vi får svar om de danska/norska knapparna, om man kan göra om dem till genvägar, för kan man inte det så beställer jag också den engelska versionen från expansys och hoppas att jag inte får hinge-problemet :)

5. agran

agran Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ringde supporten på expansys, och som det såg ut idag så hade de inte tillräckligt med telefoner för att täcka upp backloggen på förbeställningar i Sverige, dock skulle de kanske få in en omgång till imorgon.

När jag ringde hade de typ 8 på lager, kanske skulle de få in runt 320 under dagen och det var typ 470 förbeställningar på kö.. Så jag väntar tills imorgon och se om de får in fler telefoner innan jag lägger en beställning.

Man skulle iaf få en "svensk" laddare alternativt en adapter med i lådan och som ni förmodligen redan vet så är tangentbordet utan ÅÄÖ.

6. agran

agran Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror inte att du kommer undan det så kallade "hinge-problemet" oavsett om du köper telefonen i Sverige eller någon annanstans.
    När Slashgear skrev sin review så stod det att de kollat med HTC som säger att designen är sådan, att det är inget fel på telefonerna. Den enda gången man skulle märka av problemet är om man ligger på rygg med telefonen ovanför ansiktet och skriver på tangentbordet..vilket säker vissa gör, men då är kanske inte detta rätt telefon för dem.

Det är ju trist för dem som köpte G2an utan att veta detta, men nu är ju "problemet" känt och då kan man ju välja att inte köpa :)

7. Dreamtears

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jag undrar hur många det som ligger i sängen med mobilen och skriver... för mig skulle det inte påverka så mycket om jag fick en lösare hinge, men det skulle vara kul om man fick en som inte var så lös, men jag antar att hade de använt slide istället så hade mobilen antingen varit tjockare (och recensenterna klagar redan nu över tjockleken) eller så hade de behövt dra ner på nåt annat

aja, blir kul att testa i alla fall, vi får se om denna mobil blir den som håller mitt intresse mer än ett halvår, så jag kan behålla den i några år :)

8. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Tråkigt om det tar längre tid med leveransen eftersom det enligt Expansys hemsida fanns ganska många i deras lager, men jag brukar ha väldig otur när det gäller leveranser av olika saker. :(

9. agran

agran Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Aja, den är inte riktigt lika tjock som min N900, så jag klagar inte :D

Ja jag hoppas med att den ska hålla ett tag, känns som att man byter telefon alldeles för ofta :P

En snubbe från Sverige skrev idag på XDA att han fått mail från HTC E-Club eller vad det nu heter som mailat att Desire Z ska dyka upp i Sverige den 10:e..kan hoppas att det stämmer, är också lite intresserad över hur de har löst det med de svenska tangenterna och snabbknapparna mm..

10. glimbrink

MINA ENHETER

hinge?? nu får ni förklara är det glappet att skärmen åker ner fast man inte vill eller?

11. Dreamtears

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    ah så som jag har förstått det så är hinge det som håller ihop över och underdelen av mobilen... bokstavlig översättning gångjärn/gångled

12. bjoli

MINA ENHETER

Pratade nyss med eXpansys för jag fick ett email om verifikation av ID/betalkort förut. Blev förbannad för att det inte stått något om det redan vid beställningen för då hade det ju redan varit klart. Hon tyckte att jag skulle maila en bild på mitt körkort/pass eller id-kort samt mitt betalkort direkt till henne för att snabba på det hela. Då frågade jag lite om saldo...

De hade 116 telefoner i lager och ca 230 beställningar. Dock hade de typ 30st laddare som de skickar med = inte ens de 116 som finns kan skickas om det ska bli kompletta sändningar. Jag sa att jag inte ville ha laddaren ändå och bad henne jag pratade med om att få den i efterhand. Hon kunde trots det inte garantera att min telefon skulle skickas idag efter att ha räknat hur många betalningar de fått in kontra lagersaldo. På måndag däremot, då skulle de få in 1000+ st. Då avbeställde jag helt och meddelade att jag återkommer på måndag (eftersom det ändå inte kommer gå fortare att få telefonen) om jag fortfarande är intresserad då.

Så nu har jag beställt en G2 via Ebay ändå, precis som jag tänkte göra från början, men varför velar man? Hade jag gjort som jag tänkt från början hade jag ju haft den nu :(

Last edited: Nov 5, 2010
  13. plyte

plyte Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick precis hem min. Ligger på laddning nu, måste man vänta ett tag eller är det safe att köra igång den direkt?

14. S319

S319 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade turen att kunna pilla på en demo Z:a idag, blev jävligt tveksam till köp efter att ha kännt på skjut mekanismen som kändes mycket bräkligare än min Tytn II. Frågan är om det är skillnad på demo lurarna och dom riktiga och i sådana fall hur mycket. Eller ska jag våga hoppa över tangentbordet och köpa en DHD istället.

15. agran

agran Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tror inte att du ska vara orolig.
    Jag kommer ihåg när jag köpte min x10 mini pro och först kände på en demoversion av telefonen som fanns på display på Elgiganten.
    Slidern var helt slapp och man behövde inte ta i alls för att den skulle öppna och stänga sig, vilket gjorde mig mycket orolig. Men jag köpte en ändå och på den riktiga telefonen var slidern "stabil som fan", som Dr Alban hade sagt.

Hur som, vad jag lärde mig var att man inte ska jämföra en demoprodukt med den riktiga. Och om du skulle köpa en Z och du tycker att slidern är helt kass kan du alltid lämna tillbaka telefonen.

16. Dreamtears

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    hmm, blir nästan så att jag funderar på att vänta på motorola droid 2/motorola milestone 2 släpps, trots att jag verkligen vill ha htc sense men det beror på hur gångjärnet är, om folk tycker det är för instabilt och ömtåligt och kort sagt inte bra, så får jag nog avstå

jag skulle önska att elgiganten här i stan skulle få in ett ex så jag skulle få känna, men jag tror inte att jag kommer att ha sån tur... om inte Snurpan köper en och jag lyckas övertala henne om att låta mig få testa mobilen :P

Last edited: Nov 5, 2010
  17. glimbrink

MINA ENHETER

BILDER recensioner ge ossssssssssss!!!!!

18. bjoli

MINA ENHETER

Är det en Z eller en G2? Båda finns ju nu i Sverige så det ser riktigt bra ut med recensioner. :)

19. Snurpan79

Snurpan79 Youth Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2: