Var/när köpa

Discussion in 'Desire Z' started by Näslund, Sep 20, 2010.

1. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Låter ju bra, får du börja leka snart då..

Sent from my HTC Z using Tapatalk

2. glimbrink

glimbrink Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

samma här kommer bli en rolig helg :=

3. Snurpan79

Snurpan79 Youth Droid Medlem

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Jag har ju varit dum och bokat in massa annat i helgen så jag vet inte när jag ska hinna leka med mobilen. :(

4. nsg

nsg Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Första tanken när jag lyfte den var "vad tung den var", inte för tung men det märks att det var en tyngre mobil. Jag kan nämna att jag kommer från en Magic så skillnaden mot t.ex. en Desire är inte lika stor.

Den känns stabil och jag känner mig inte orolig att jag ska ha sönder den. Ja, den stängs öppnas om man försöker ligga på rygg och skriva på den. Men jag kan inte förstå varför man skulle vilja göra det.

Tangentbordet är helt ok, det är klart trevligare än att skriva på skärmen men i mitt tyckte är det lite för mjuka grunda knappar, man får inte den responsen man vill ha när man trycker. Men det är nog en vanesak, jag har haft den mindre en ett dygn och jag börjar redan känna att jag börjar få upp farten lite.

Jag är lite misstänksam till "styrkulan" eller d-paden eller vad den nu heter, det känns som att jag inte har så stor kontroll med den. Med min magic kunde jag med säkerhet navigera ett tecken åt höger utan problem, nu flyger den iväg flera tecken lätt. Jag hoppas att det bara är en vanesak och jag inte är van vid en optisk "kula".

Det största problemet är nog när man sitter och skriver på telefonen med någon sladd i, om du tänker dig att du har telefonen framför dig med tangentbordet utfällt så då sitter usb-kabeln på undersidan 20% från höger kan, d.v.s att högerhanden nuddar den lite. Något som är mer i vägen är högtalarutgången som sitter på tangentbordshalvan i höjd med qwerty-raden (översta raden), jag satt i dag påvägen till jobbet och velade lite om hur många fingrar jag skulle ha över den, och under den för att skriva bekvämt. Slutade med att jag slutade lyssna på musik för att skriva bättre.

Men överlag är jag riktigt nöjd med telefonen, klart bästa jag har haft. Den är snabb, ny och snygg och har tangentbord ... allt jag vill ha just nu :)

Nu jag har inte sagt något om gränssnittet då jag är en av dem som tycker sense är riktigt fult och det vore inte rättvist att ge klanka ner på det då :) ... för min del åker cyanogenmod någon gång snart men först ska jag passa på att testa lite av HTC:s funktioner innan de försvinner :)

Beklagar stavfel och ev. rörig text, jag har inte läst igenom den då jag vill gå på lunch nu men redigerar och förfinar lite senare.

5. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    har inte fått nån avi än, varken som sms eller som papper, så jag får vänta till tidigast måndag verkar det som :( vill ju ha den nu!!!

6. henning

henning Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om du har kollinummer och legitimation så kan du nog försöka få ut den utan avin. Om telefonen kommit fram till din butik då dvs.

7. Dreamtears

Dreamtears Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    jo jag hade garanterat gjort det om jag hade fått kollinumret, men det har jag inte, så jag har noll koll just nu, vet inte ens om de har skickat mobilen än... nackdelen med att göra avtal med uteförsäljare, jag vet att mobilen ska komma från the phonehouse och att jag ska få ett smsavi, men det är allt

8. Snurpan79

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Men i mitt mail så stog kollinr efter "Din order har levererats....". Dubbelkolla mailet och läs hela för det borde stå där.

9. glimbrink

MINA ENHETER

Jodå jag ska hämta ut mobilen kl 3 :)

10. kirigoe

kirigoe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

nån som vet om/när telenor får in Z?

11. glimbrink

MINA ENHETER

Ska du köpa nytt eller förlänga? Du kan ju köpa från andra sidor med abonemang behöver inte köpa från just telenor...l

12. henning

henning Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skrev till Halebop igår på morgonen och frågade om dom visste när dom skulle få in den och då hade dom ingen aning men att jag skulle få ett sms så fort den kommer in på lager.
    Idag skrev jag igen och får reda på att dom fick in den igår men att dom inte tänker skicka ut den förrän nästa vecka bara för dom fått en stor leverans av iphone som tydligen är viktigare att skicka ut. Varför dom inte kan skicka ut allt samtidigt övergår mitt förstånd.. Hatar iphone! Vill ha min telefon nu ju!!

Får väl räkna med att få telefonen Onsdag nästa vecka då

13. Snurpan79

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 8
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Va kul att det gick fort för dig också när allt löst sig. :)

14. mju7mki8

mju7mki8 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag hade fått mitt kollinr så ringde jag till posten och fråga vart mitt paket var och dom visste inte var det var.så jag åkte ner och frågade dom på okq8. Jag gav dom mitt kollinr och fick min htc desire z. Det här hände utan att jag fick en avi eller ett sms att den var framme.

15. victorino

victorino Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II
    Telefon 2:
    iPhone X 256Gb
    Telefon 3:
    iPhone 7 128Gb
    komplett har över 300 inne på lager, pratade nyss med dem, synd att man inte kan köpa med abb därifrån. vet någon en affär som har Desire Z inne, och som man kan köpa med abonnemang?

16. victorino

victorino Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1 II
    Telefon 2:
    iPhone X 256Gb
    Telefon 3:
    iPhone 7 128Gb
    tydligen hade The phone house den inne XD

17. glimbrink

MINA ENHETER

Nu ska det lekas!!

Mitt första intryck är blandat.

Den är EXTREMT tung när man lyfter den första gången om man jämför med min x10

Knapparna är inte lika sköna som jag hade hoppas på men självklart är det en vanesak så det är ju inget problem, mellanslag är lite liten för att komma åt med båda tummarna...

Sedan reagerar jag också på skärmen, alltså guppet mellan skärm och kant är ju ganska vasst och irriterande där har ju sony ericsson löst det bra då hela skärmen är en hel så det inte är någon kant eller dyl..

Annars får man leka lite till och se om man har något mer att kommentera senare...

18. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

hur e batteritiden vid tungt användande...?

Last edited: Nov 19, 2010
  19. glimbrink

MINA ENHETER

Ingen aning änsålänge är väll bara att vänta och se men det är nog som alla andra att det håller i en dag sen laddar man på natten så klarar man sig dock tycker jag batteriet var väldigt tunt för en så tjock mobil...

Håller på installera och fixa lite och efter några sms så kan man ju inte mer än älska tangentbordet fan vad jag har saknat fysiska knappar det är ju så skönt att skriva och går så snabbt och smärtfritt!!!

20. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

De första dagarna lekte jag iofs väldigt mycket med min men tyckte den var riktigt dålig, betydligt sämre än Nexus One. Nu efter en vecka känns den betydligt bättre så det måste gå ett tag innan man får "full fart" på batteriet.
    Edit: Missade att skriva att den nu är i paritet med liknande telefoner, dvs en dag vid hårt användande är nog inte möjligt utan laddning.

Last edited: Nov 19, 2010