Var ska man köpa Pixel 3?

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av kingbuzz, 9 okt 2018.

  1. Aglurgas

    Aglurgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag hoppas det räckte att skriva "Sweden" efter ortsnamnet, för så gjorde jag nu. Hoppas på att allt löser sig. o_O
     
  2. greenjuice

    greenjuice Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 14 Pro
    Övrigt:
    Acer Chromebook Spin 713 (Evo)
    Jag fick hem Pixel 3, Not Pink, 64 GB igår från tyska Google Store via länken här på tråden. :) Tack för era tips och vägledning. Jag skrev också Schweden efter orten och valde internationell frakt. Nu har jag tre mobiler som jag ska jobba med: OnePlus 3, iPhone XS och så Pixel 3 :cool:.

    /greenjuice
     
    ezone, Marmbrandt, galaxy81 och 2 andra gillar detta.
  3. TPM

    TPM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9
    Tyvärr bara lönt som privatperson och inte som företag att köpa Pixel från "Google Store Tyskland". Enligt lag så tror jag egentligen dom borde precis som Amazon lägga på svensk moms, men dom kör med 19% tysk moms som man inte kan dra av i Sverige, och man kan inte ange momsregistreringsnummer och att dom lyfter momsen. Google store i Tyskland verkar inte egentligen vilja sälja till Sverige överhuvudtaget då deras kundtjänst svarar att man inte kan handla från Sverige trots att det går som så många redovisat i tråden. Så som företagare är det mer lönt att handla från Inet en exempelvis "Pixel 3 128" för 7592:- exklusive moms (9490:- inklusive moms) då med rådande eurokurs från Tyskland blir 7339:- kronor utan möjlighet att dra någon moms, då man inte kan dra en tysk moms i ett svenskt företag.
     
    JohanPM gillar detta.
  4. Aglurgas

    Aglurgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Fick hem min Pixel 3 (såklart not pink) med Googles fodral. (Och Pixel stand, och några google home mini :-) Jäklar vad jag vande mig snabbt vid en mindre telefon ändå. Jag gick från Pixel 2 XL, och jag är SÅ nöjd med storleken på vanliga pixel 3 trots att jag aldrig trodde att jag skulle vilja ha en mindre.

    Och, att skriva "Sweden" i ortsnamnet funkade perfekt.
     
    ezone och Salvion gillar detta.
  5. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Som EU-medborgare åtnjuter du Unionens fyra friheter. En av dessa är den fria marknaden, där varor, tjänster och EU-medborgare fritt får röra sig i hela Unionen.

    Köper du något i en annan av EU:s delstater är det de ekonomiska villkoren som gäller där som du får utgå från. Är exempelvis eventuell moms satt till 10% i den delstat du handlar från, så betalar du 10% och inte ett cent mera (frånsett eventuell fraktavgift, så klart).
     
    night77, ezone och bernard gillar detta.
  6. TPM

    TPM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    9
    Där är du nog ute och cyklar lite, finns en anledning till att Amazon.de lägger på svensk moms 25% när du handlar från Sverige i visa fall. Det finns däremot visa brytpunkter när en tysk handlare skall vara momsregistrerad i Sverige och Google Store kanske inte kommer upp i den summan omsättningsmässigt.

    Distansförsäljning | Rättslig vägledning | Skatteverket
     
    bernard och jnsson gillar detta.
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tack! Hittade inte källan, men visste att det var 320000 som gällde
     
  8. steno

    steno Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kostar "bara" € 549,00 på MediaMarkt, Tyskland, men det är inte så lätt att köpa (online) därifrån va?
     
  9. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Använder du den renommerade paketförmedlingstjänsten Mailbox.de.com har du telefonen (och det trådlösa laddstället Pixel Stand, givetvis) hos ditt lokala postombud inom några dagar för runt €20; allting sker dessutom spårbart.
     
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    50% rabatt på Pixel 3 nu / lagertömning inför lanseringen av Pixel 4.

    Endast i Google Store USA än så länge, men hjälp gärna till hålla koll på UK och DE också. För den som vill använda forward shipping kan jag tipsa om:

    US: Shipito.
    DE: Forward shipping Tyskland: Mailbox DE (mailboxde.com)
    UK: Forward shipping UK: MyUKmailbox.com

    US: Pixel 3 - See the light with Night Sight - Google Store
    DE: Pixel 3 - Mit Night Sight das Licht sehen - Google Store
    UK: Pixel 3 & Pixel 3 XL - See the light with Night Sight - Google Store
     
    Xboy, Snöstorm och Ugga gillar detta.
  11. Xboy

    Xboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2009
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    213
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Pixel Slate
    Platta 2:
    Nexus 7
    Övrigt:
    Pixel Buds Pro, LG Watch R, Philips 65PUS7601, Home Mini
    Close, but no cigar! Rabatten på 50% tycks bara gälla de som kombinerar ett Pixel 3-köp med att teckna sig för Google-abonnemanget Project Fi - övriga verkar få nöja sig med en rabatt på knappt 38% ($499 istället för $899).

    Med tanke på hur löjligt svag den svenska Kalle Anka-kronan är riskerar det att bli en dålig affär att köpa en amerikansk Pixel 3 - med rabatten kostar den fortfarande ~4 827 SEK, och då är varken avgiften till paketförmedlingsföretaget, tullavgifterna eller den svenska momssatsen på 25% inräknade. Allt det tillkommer.

    Tyska Google och tyska Mediamarkt har det gångna året vid flera tillfällen sålt Pixel 3 för runt €550. Väljer man att gå via en paketförmedlingstjänst som exempelvis mailboxde.com blir prispåslaget runt €20; som bekant är inköp via andra delstater inom Unionen inte belagda med några som helst prispåslag liknande de som gäller vid köp från exempelvis USA.

    Sammanfattningsvis, och för den som ännu inte köpt någon Pixel-telefon; låt dig inte förledas av amerikanska lockpriser. Tyvärr riskerar det fortfarande att bli en riktigt dålig affär jämfört med de alternativ som finns här hemma i EU <3.
     
    ingfre, raskigula och bernard gillar detta.
  12. kiwnjey

    kiwnjey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2023
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har också börjat göra det, men bara från Amazon själva och inte från någon annan säljare. Jag märkte att Pixel 3 64GB hade ett ordinarie pris på €699, men då och då dök telefoner upp för €599, så det är bara att hålla utkik. Första gången lyckades jag lägga den i min varukorg, men den försvann medan jag letade efter ett skal till den ☹️. Nästa gång den sjönk i pris med €100 var jag dock väldigt snabb och fick den levererad på ungefär 1 vecka.

    Jag skulle rekommendera att använda en online vat calculator först för att dra av den tyska momsen på 20% och sedan lägga till den svenska momsen (25%) för att få reda på den slutliga kostnaden. Min P3 64GB kostade strax under 6600 kr. Det är fortfarande ganska dyrt för en telefon, men mycket billigare jämfört med att köpa från en svensk auktoriserad återförsäljare där den kostar nästan 10 000 kr (!)
     
  13. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    793
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Grattis till att ha bumpat en 4år gammal tråd.

    Hoppas du inte köpt en Pixel 3 för dom pengarna är närtid.
     
    ajo.lill, DanielÖ och jnsson gillar detta.