håller med, tycker inte de skulle va mindre Minna fingrar går redan över på andra tangenter men de löser autokorrigeringen klockrent ;D
Jag har det, det e lite irriterande när man surfar och det hackar när man scrollar I sidled eller om man surfar I landscape. Överlag Tycker jag inte riktigt touchen har samma känslighet som min 3GS hade. Det märks framförallt när man surfar och ska trycka på en liten länk, då träffar den gärna någon mm under.
Det är inte skärmen, det är hans hans hand/finger... Kollar du på fingret ser du att det är det som hoppar lite, skärmen följer precis hans rörelse.
Han demonstrerar det lite dåligt eftersom han inte har samma fart på fingret, men min hackar på samma sätt när jag scrollar I sidled
Jahapp, står inte ut med att vibrationen inte fungerar så jag blir tvungen att skicka tillbaka skiten och vänta på en ny (som dom inte vet när den kommer). Så jävla irriterande då jag inte sett en enda som haft samma problem..
Jag har inte det problemet iaf, fina hyfsat raka linjer, lika raka som om jag skulle försöka med penna o papper iaf Sent from my Desire HD using Tapatalk
Mina diagonala linjer blir också hackiga, men bara när jag drar långsamt. Drar jag snabbt blir den spikrak.
Min telefon går mjukt o smidigt i menyer mm efter en nystart. MEN efter några timmars användande är den värdelös. Min magic med CyanogenMod går mycke mjukare Måste vara något fel med minneshanteringen? har gjort båda OTA uppdateringarna och det toklaggar så jag inte ens kan skriva sms utan att hela telefonen laggar? Inte ska jag väl behöva använda mig av en taskmanager som ju dessutom bara ska försämra? Fler med samma problem?
Kolla vad som drar.. Är det skärmen är det nog telefonen det är fel på, eller som du sa, minneshanteringen. Står det däremot att androidsystem drar ~80% av systemet har något hängt sig och det kan hjälpa med att köra en riktigt reboot och aktivera usb-debugging i inställningar.
Kollade, och det verkar som om beautiful widgets väder animering drog massor av cpu. cpu stog hela tiden på 100% stängde av animeringen och den gick tbx till 10% Idag drog den även ur batteriet från kl 7 till 15, och då endast med en del samtal och sms.
Bytte igår från iPhone 3GS till Desire HD som privattelefon. Som arbetstelefon har jag en iPhone 4. Innan jag köpte den har jag vankat av och an och funderat om jag verkligen ska köpa DHD eller inte, tack vara alla användare på detta forum . Jag tycker det är alldeles för mycket "jag älskar min DHD men...." följt av random telefonproblem, därav mitt sena inköp. Bestämde mig dock för att köpa en igår efter jobbet pga sprucket glas på iPhone 3GS:en och jag är dessutom allmänt less iPhone. Först och främst vill jag bara säga att jag har inte upplevt några problem alls med telefonen än så länge. 3G fungerar fint, Wi-Fi fungerar, market och ladda ner apps är inga problem, google maps fungerar utmärkt, jag kan ladda batteriet, simluckan är hel och fin, den startar inte om sig av sig själv so far, sms och mms fungerar perfekt, ringa är inga problem, fota och filma fungerar som det ska, synca mail och kontakter med googel gick hela vägen. Ja som ni ser, de inledande momenten med en ny telefon flöt på utan problem. Dock upplever jag webbläsaren lite laggig, här är iPhone oerhört bra. Idag blir batteriets stora test, klarar jag av att göra samma saker som jag gjorde med iPhone 3GS under en dag? Kan uppdatera detta inlägg ikväll när jag vet. Detta är min första androidlur och övergången från iPhone till Android var inte alls märkvärdig på något sätt. DHD är ingen supertelefon och det är inte iPhone heller. Det är givetvis ovant att använda android, menyer, knappar osv sitter inte på samma ställen men det vänjer man sig vid. Är du en vanliga casual användare som ringer, sms:ar, surfar lite, kollar facebook, twitter, mailar, lyssnar på musik till och från jobbet och spelar när du sitter och skiter då kommer både en DHD och iPhone att uppfylla dina behov. Jag var trött på att synca musik via iTunes och Spotify fyller inte mitt behov helt och hållet. Android fixade det problemet, bara dra över mp3 på simkortet och sen rock-n-roll. iOS är oerhört tråkigt, fult och begränsat att förändra. Gillar Android på den fronten, 7 homescreens, widgets osv. Det är ingen ubertelefon men absolut inte en så dålig telefon som man kan tro efter man läst om alla problem här. Swedroid levererade en väldigt bra recension vilket gjorde mitt val lättare. Nu är jag androidanvändare för första gången och ja, jag kanske framstår som en noob, men detta är mina första intryck. En komplett smartphone, varken mer eller mindre. In before h8s, sorry for wall of text m8s!
intryck Vissa basfunktioner fungerar inte som jag vill ha det. Skriver jag ett nummer och trycker ring, så kommer en undran om jag verkligen vill ringa, pga att kontakten inte finns i boken. Det skall tel ge fullständigt f..n i. Meddelandefunktionen är totalkass, enl min åsikt. Förslag, som i en webbläsare, stör mig enormt. Vet inte om det går att stänga av. Har börjat att gå tillbaka till min N97, inte nöjd. Fastnar o hänger sig lite då och då. Verkar utsläppt för tidigt.