Varför använder så många väder widgets?

Diskussion i 'Allmänt' startad av dannejanne, 21 jul 2011.

1. naDah

naDah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Faktiskt. Vill jag veta hur vädret är behöver jag ju bara titta ut genom fönstret. Dessutom får man lite rolig information när man klickar på den. Sen är det nog en del som har det för att dom kan.

2. Sejper

Sejper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör för tillfället endast med vädret på lockscreen och det har inte så mycket med att jag vill se vad det är för väder där jag är då jag för det mesta ser det själv utan jag gillar att kolla vad det är för temperatur där jag befinner mig. Temperaturen som visas är ju inte helt korrekt men det är på ett ungefär iaf.

3. Albin-132

Albin-132 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Varför jag har det? För att jag kan och för att det är snyggt!

4. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    682
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Tycker det är praktiskt och jag själv är lite väder freak.

5. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

HTC har haft en väderwidget på startskärmen väldigt länge. Det fanns på min Touh Diamond som körde med Windows. Och det är inte en standardgrej för Android, men HTC har den startskärmen som "default" och många tycker väl att det är smidigt och snyggt gjort och ändrar inte av den anledningen.

Sen försöker väl andra mobiltillverkare och även tillverkare av Launchers att efterlikna det helt enkelt.

6. Screenwalk

Screenwalk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 14 Pro
    Platta:
    iPad Pro
    Tycker oftast att vädret stämmer, oftast är det en bra fingervisning vad man kan förvänta sig av vädret om man har planerat något.

7. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Min man älskar yr och SMHI :D

Han kollar ofta. Och jag vet att om han hade kunnat det innan, så hade han gjort det då med. Vädret är intressant eftersom han (vi) ska ta reda på när det är en lämplig dag för MC, slå åkern, tvätta/måla huset eller kanske åka och bada. Preliminärt förstås, men man ser ju åt vilket håll det går när det närmar sig. Tack vare ett evigt glanande, slapp vi åka till High Chap när det var som varmast, och vi kunde planera in något annat i förväg, när det såg ut att bli regn när vi hade tänkt slå åkern.

Själv glor jag inte mer på den än jag gjorde på TV förr, men jag slipper hålla koll på den jäkla TV-tiden som jag alltid missade. Så jag tittar väl ngn gång per dag. Widgeten ger en snabb överblick över de närmaste dagarna, om jag inte har lust att öppna programmet.

Sedan är det ju nördigt roligt att kolla om lantbruksvädrets timme för timme stämmer ;-)

8. inact_044

inact_044 Teen Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Om vi ska vara helt ärliga så ska jag säga detta så fint jag kan. Man måste ju fylla sina skärmer med nått så varför inte en väder widget ;)

Hur många använder sin smartphone som en vanlig mobil dvs bara ringa och sms'a. Funktionen finns så varför inte använda den. De ger en information som i vårt land är nödvändigt och man slipper gå in på en hemsida, man låser upp mobilen och vädret finns där... praktiskt och bra.

9. mooxie

mooxie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Tycker det är rätt så trevligt att ha när man sitter i en betongbunker de flesta dagarna och inte kan titta ut genom fönstret för att kontrollera vädret. Sedan är det intressant att veta hur det ska bli de närmaste dagarna. Planer kan ju ändra sig på grund av väder.

10. Fredro

Fredro Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    haha så sant, men folk hade undrat varför man har en massa otydlig text på sin skärm ;)

11. Defeat

Defeat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

LGs och HTCs väder widgets är ju snygga att ha på förstaskärmen. Man har ju ändå en klockwidget där, då kan den gärna visa lite flashigt regn samtidigt för att det är snyggt. Dessutom visar den en hint om kommande vädret, vilket är smidigt.

En av grejerna som skiljer android ifrån frukttelefonen är ju de snygga och smidiga widgetsarna, varför ta bort dem ?