Tycker om Android för att allt bara funkar.
Einstein sa "Make everything as simple as possible, but not simpler". IOS är just alldeles för simpelt.
Jag vill mer än IOS erbjuder. Inget komplicerat dock. Jag vill kunna synkronisera filer och mappar som jag vill till vad jag vill, lyssna på musik så som jag vill från källor som jag vill och i kvalitén som jag vill. Jag vill konsumera och skapa media i formaten som jag känner för. Jag vill kunna dela med mig av vad som helst när som helst till någon annan så som jag anser lämpligt när som helst. Jag vill kunna välja hur jag använder min telefon, och viktigast av allt: jag vill göra det fort och utan för mycket pillande!
Allt detta går enkelt i Android, men med möda eller inte alls på IOS, för att inställningarna oftast inte finns. Jag känner mig behandlad som en idiot av IOS.
För nåt år sen skrev jag en kommentar här på Swedroid som fortfarande är relevant:
Med facit i hand har Android gjort stora framsteg i design och användarvänlighet, men IOS flexibilitet har (trots omgjord design) bara blivit marginellt bättre.
TL;DR: Hypen beror på att vissa av oss har hittat ett verktyg löser våra behov. Om man har enklare behov kommer man inte att förstå hypen.
Last edited: 20 januari 2014