Varför denna hype kring Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kemal88, 18 jan 2014.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Är väldigt förtjust i Android (har fyra olika enheter inom räckhåll just nu) men Play Store är skit.

    Vetskapen om nya appar får jag antingen genom tips på webbsidor/forum, eller genom att googla android "funktionen jag behöver"

    Konstigt att kungen av sökmotorer kan driva en så kass appmarknad. Inte ens sökfunktionen i appmarknaden är något vidare.

    Kanske har den blivit bättre, med rekommendationer osv. Men det var längesen jag kände för att "surfa runt" på Play Store. Har blivit ännu jobbigare nu när man i sökresultatet måste klicka sig förbi böcker också.

    Försökte köpa en bok en gång, men det fick jag inte eftersom mina anslutna kreditkort tydligen inte var "valid payment methods". Så Amazon fick de pengarna istället.

    Goa Amazon, som litar på att jag är Amerikan bara jag ställer in det i mina kontoinställningar. :)

    Inte tänkt på det förut, men Play Store måste vara riktigt jobbigt för "vanliga" människor.

    Edit: Lägger till lite positivt om själva mjukvaran.

    Det är inget fel på apputbudet, tvärt om. Numer behöver man inte nöja sig med väl fungerande appar, utan man kan i de allra flesta fall få en snygg, väl fungerande app! För att inte tala om möjligheterna öppenheten ger. Satt senast för ett par timmar sen och grejade med Xposed framework.

    Nu när skärmen är avstängd slår jag på lampan med ett långtryck på volym upp, och ett långtryck på volym ner byter låt (med vibrationsindikering). Fantastiskt.
     
    Last edited: 19 feb 2014