Varför en Galaxy Tab?

Diskussion i 'Samsung' startad av Pliind, 24 november 2010.

1. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

2. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Nja...och mobil.se är oerhört källkritiska och har alltid rätt....

Vad som är sagt och vad som kan läsas med hyfsad källhänvisning är följande...Samsung india skickade ut ett meddelande som samsung hub gick ut med där dom sade att både Gingerbread och Honeycomb skulle fås till galaxy tab.

samsung india var sen tvungen att revidera detta genom att säga att dom i dagsläget inte vet om den kan få honeycomb men med den kryptiska tilläggs kommentaren att dom skall göra vad dom kan för att hålla alla samsung produkter uppgraderade med den senaste tillgängliga programvaran.

det finns kommentarer på nätet som säger att tabben inte kommer att få honecomb men det är utan källhänvisning, och där är vi som läsare på swedroid ganska luttrade.....

Jag hoppas givetvis på honeycomb men jag är nöjd så länge den funkar så grymt bra som den gör idag!

3. 7even

7even Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu haft min SGT i några veckor. Underbar och kärlek från första sekund.

Hade sedan tidigare en SGS men hade lite svårt att se webb-text, efter 47 år har synen stelnat lite, så för mig kom "Taben" som en skänk från ovan. Den uppfyller alla mina behov. Surf, HD-film, spel, arbetsredskap och samtidigt en mobiltelefon.

Jag reser mycket och sitter ofta i möten. Då är "Taben" det perfekta valet. Som läsplatta vinner iPad, men man blir snabbt trött i armarna att hålla upp 0,6 kg.

4. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Så länge det inte är hårdvarumässiga anledningar till att 3.0 inte kommer fungera till tab:en så kommer garanterat hobbyutvecklare ta fram en version om inte Samsung gör det själva.
    Fördelen med open source världen :)

5. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har inte påstått att mobil.se har rätt.
    Postade som ett exempel på att det är olika bud och rykten från olika håll.

Vill man tro att vi inte får Honeycomb så finns det källor på det.
    Vill man tro att vi får Honeycomb så finns det källor för det.

Är också nöjd med Tabben. Men det jag hoppas på ska bli bättre med kommande uppdateringar är
    -Snabbare Browser
    -Bättre fungerande flash

Och ni som är insatta, Är det själva Android som begränsar fler kanals ljud. Eller ligger bollen hos Samsung att lägga till funktionen i media spelaren?
    Lite synd att det inte stöds då den klarar att spela upp video så bra

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

6. Trexgbg

Trexgbg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Jag menade inte att hoppa på dig, men jag är ganska luttrad efter mycket läsande på detta forum. Det är precis som du säger att man kan hitta hänvisningar till båda ståndpunkterna. :)

Vad jag vet har Tabben 5.1 ljud så det beror nog mer på vilken codec som används på ljudet!

http://www.mobileburn.com/pressrelease.jsp?Id=11523

Eller så är det så enkelt att för att kunna använda 5.1 måste det gå via hdmi? Jag har ingen aning om hur detta egentligen funkar. På detta är jag än så länge en noobi.

Detta tycker jag vi skall börja utreda här på forumet, vad funkar och vad funkar inte, vilka codecs på ljud är de bästa för att få ut maximal upplevelse? Vad tycker ni?

Last edited: 26 november 2010
  7. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Knepigt det där med ljud.
    Kan va helt fel ute nu, men det där som beskrivs i artikel om SRS 5.1.
    Är väl bara möjligheten att vid uppspelning av video så kan du få "fejkat" surround genom högtalarna på Tabben. I media spelaren så finns det en ikon för 5.1 och ser man film och aktiverat den så upplevs ljudet som det kommer lite mer "runt omkring" och inte direkt från högersida då den är i landskap läge.

Tar stereo ljud och fejkar så det låter som du har surround ljud.

Ska bli kul att testa då man får hdmi kabeln så ser man ju om den hanterar video nå annorlunda. och får även bekräftat vad den skickar ut för ljud till hembion
    Får leta rätt på nå sample filmer med olika format och ljud. Skulle hittat en film snutt med olika ljud format men video formatet är samma så det inte är bild uppspelning som strejkat utan man ser vad för ljud sorter den hanterar
    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk