Nu spekulerar du med egna påhittade siffror. Du visar ingenstans vilken vinstmarginal
tele2 de facto har, du har ingen källa på dina siffror. Du har ingen aning om vad ett sms kostar
tele2, inte heller vet du vad en minuts samtal kostar för
tele2, även om du gärna vilt spekulerar om det.
För att få ut de kostnaderna måste du räkna in kostnader mellan olika nät och ha en god insyn i deras verksamhet. Tele2s kostnad för samtal inom deras eget nät är 0kr, till andra nät har de dock en kostnad men jag kan inte svara på exakt vad de har för avtal där. Sedan måste du räkna in vad tele2s underhållskostnader, personalkostander och så vidare är för att kunna räkna ut den "äkta" kostnaden för tele2s verksamhet. Det är så sjukt mycket siffror att jag inte ens orkar kolla upp det, men jag vägrar tro på dina siffror innan du presenterar källor för dessa.
Som sagt, kom med R I K T I G fakta om du vill debattera, inte påhittat strunt.
Källor behöver man om man skall komma med fakta min käre vän och det är något du bör lära dig inför framtiden.
Vi kan vilt spekulera här, det get dock inget vettigt resultat. Jag har presenterat ett argument där tele2 gör vinster på ~2,5 miljarder per kvartal och jag säger att det finns marginaler för att sänka priserna. Där har du ett argument som är byggt i fakta och källan hittar du i tele2s kvartalsrapporter.
Click to expand...