Varför kan jag inte ringa längre??

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av ekmanmartin, 18 jan 2010.

1. ekmanmartin

ekmanmartin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2. Hampa

Hampa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har precis samma problem med min HTC Magic, testat allting som du har gjort fick ett riktigt dystert svar från Anovo. Fuktskada vilket ej gör garantin gilltig du kan få tillbaka din trasiga telefon för en ringa kostnad om 450 kr. Riktigt tråkigt faktiskt. ;( Posta gärna vidare hur det går för dig, jag skulle bli riktigt glad om det kanske finns något annat sätt att lösa problemet.

3. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Ring Peder Blomberg på Colar. 0733-74 20 20, eller maila [email protected]

Han är expert på fuktskadade telefoner. Hämtat från hemsidan tror jag:

"Endast 475:- inkl. moms & frakt, fast pris inkl. mindre reservdelar.
    OBS! Ingen deb. för oreparabla telefoner, ni betalar endast eventuell returfrakt."

4. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Tips. Fuktskador är lätta att komma runt. Det är, enligt lagarna, OK att t.ex. ha telefonen i fickan då det regnar. Ifall man ifrån början hävdar att man inte gjort något annat är det omöjligt, i alla fall för ett svenskt företag, att neka.

Kompisen jobbade på Telenor ett långt tag och det är egentligen enda sättet man kan få ersättning vid en fuktskada.

Dessvärre är det väl oftast så att folk helt enkelt går på att garantin inte täcker och skiter it. Ofta säger du också telefonföretaget, eller elektronikföretaget, att man "antagligen pratat i den när man duschat" eller "skvätt på den när du diskar".

Talade faktiskt här precis med en vän som jobbat på SIBA under några år. Han instämmer med det min kompis på Telenor sa.

5. Daniilo

Daniilo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem.. Fick nyss mobilen, men får upp tecknet att mitt sim kort e invalid elr nått.. Fixas det om jag flashar den med 2.000.16 EMEA GEN1?