Varför problem råder med en bra kamera-app

Diskussion i 'Applikationer' startad av jenordfoto, 20 jul 2011.

1. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Nu har jag installerat Magic Hour, får se om jag någonsin kommer använda det. Bildredigering är ju så mycket roligare :)

(Mina bilder på flickr)

(Btw, antar att ingen här undrat över varför min profilbild är så crappy, och ser pixelerad ut, men för några år sedan skrev jag ett program som laddade ned mina flickr-bilder, och sedan gjorde en mosaic med flickerbilderna och ett sephiaporträtt som källa. I viss förstoring ser resultatet ut så här, men nu är jag lite OT)

Last edited: 22 jul 2011
  2. Hampa_D

Hampa_D Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

mycket fina bilder får jag säga, själv har jag inte lagt ner någon tid alls på att lära mig redigera bilder. för mig är appar som magic hour och liknande endast till för att ta några snabba kort och posta någonstans eller skicka som mms mail. så då uppfyller dessa program mina önskemål. men det helt klart bra mycket bättre om man gör det ordentligt

3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Flyttar tråden till Apps & Spel\Applikationer då det inte är ett Appförslag längre utan mer en tråd om en app. TS får gärna byta rubriken till något mer passande. Tror även fler hittar tråden där.

4. jenordfoto

jenordfoto Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Sure sure, lägg upp några av dina filter du gillar så lägger jag upp några av mina.

5. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

hehe if you show me yours i'll show mine, men klart jag skickar upp något som jag blir nöjd med har faktiskt inte använt appen så mycket inte hunnit pga jobbet och tyvärr finns inge kul att fota här. låter kanske som en dålig ursäkt men men. ska väl bli ändring på det.

6. Zee

Zee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Bumpar tråden lite.

Provade appen Mytubo som jag tycker funkar bättre än PicPlz. Ganska likt Instagram, tycker jag.

7. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

hänger på den bumpen med Paper Camera
    inte helt tokig faktiskt

8. adam.

adam. Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

9. Hampa_D

Mottagna gillanden:
    380

MINA ENHETER

lyfter upp tråden med Pixlr-o-matic
    https://market.android.com/details?id=pixlr.OMatic&feature=search_result

Add retro effects to your photos in a snap!

Turn your photos into cool looking vintage images – editing is as easy as one, two, three.
    With this fun and simple darkroom app, you can layer filters, lighting and borders to get that retro grunge look in three simple steps. So many options to choose from, there are 25,000 possible finishes for any one image!

Features:
    ✓Color filters help you adjust the mood – amplify the tone, cool it down, or add surreal shades
    ✓Lighting effects add drama, sparkle or a grunge look
    ✓Finish off your photo process with the right frame – pick a border style that fits you
    ✓No camera required! Select a photo from your gallery and start applying effects. If your device has a camera, you can also snap a new picture from within the app
    ✓Share your vintage image directly with your friends through Facebook or imm.io
    ✓Export your finished image back to your gallery. Images can be saved in high resolution (up to 2k x 1k), depending on the resolution of the original image

tyckte det funkade riktigt bra.

Ult gillar detta.
  10. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Riktigt nice