Varför ska jag köpa en HTC Desire istället för Iphone 3gs/4g?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Dezpite, 2 maj 2010.

1. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Ett stort minus med iPhone är att den inte är så tålig. Den blir väldigt enkelt fuktskadad.. det räcker med lite regndroppar så har du ingen garantirätt... lite sjukt att Apple har så känsliga sensorer.. En telefon ska tåla lite regnstänk..

Och repor på skalet ska vi inte tala om.....

Jag har ingen aning ang. HTC Desire.. men telefonen ser verkligen välbyggd och gedigen ut.

Personligen så gillar jag HTC Desire's GPS.. Den är mycket snabbare än hos min iPhone. Det tar liksom 5-10 sekunder att hitta satelliterna.. och i min Apple tog det oftast 20-30s med Navigon... (oftast krånglade det..hatar sånt) Jag använder mycket GPS (även utomlands) och då vill man ha signalen snabbt i telefonen. Pratar om Offline navigering då kartorna är installerade i minnet

Last edited: 5 maj 2010
  2. Mr_Snarl

Mr_Snarl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Om du tröttnat på att ständigt behöva döda apps med taskkiller, så har jag ett råd. Avinstallera taskkiller, och låt systemet själv sköta den biten!
    Det segar bara ner telefonen ännu mera.

3. fleischer444

fleischer444 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kör på båda. iphonen till spel och till allt annat använder jag min Desire. Så fort jag får händerna på en ipad så åker iphonen ut för gott.

4. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Det finns bara en telefon (bland de nyare telefonerna idag) som har riktigt multitasking, och det är inte android. Android har "multitasking" via tjänster (services).

Last edited: 4 maj 2010
  5. FETTO

FETTO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan inte motivera verför du ska köpa en I-Phone, men däremot kan jag avråda dig från att köpa en Desire då det endast fins ca 100mb minne för installation av appar. Man fyller snabt upp minnet och det blir svårare och svårare att välja vad som skall avinstalleras till förmån för nya appar.

Utöver det så är HTC tydligen extremt långsamma med uppdteringar läs hitorion om Hero´n.

6. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Eller så rootar man o har mycket som helst att installera på.. O enkelt att återställa med. Och rykten ger att nästa utgåva av android har det inbyggt direkt.

7. FETTO

FETTO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Roota och bli av med garantin är ett alternativ. Nästa utgåva av android har kanske fixat det, men som HTC ägare får man nog räkna med att vänta ytterligare 6-9 månader efter att den nya android uppdateringen släpps.

8. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Du läste inte ser jag, går att återställa root ingen garanti ryker...

9. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Mina fem cent. (Har båda telefonerna):

Teknikintresserad, vill ha total frihet att låta telefonen agera och fungera precis som du vill, blir inte alltför sur om du råkar installera något program som visar sig vara buggigt, njuter av att kunna plugga in usb-kabeln och kopiera filer precis efter eget intresse = Välj Desire

Inte teknikintresserad, är helt nöjd med standardfunktionalitet och vill ha något enkelt som bara funkar, njuter av att saker och ting nästan aldrig buggar ur, helt nöjd med att interagera med telefonen via iTunes på det sätt som apple har bestämt = Välj iPhone

10. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Skulle nog vilja påstå att det är ett fåtal som har problem med minnesplatsen.
    Om man inte har ett konstigt behov av att veta att alla möjliga och omöjliga apps ligger där färdiga.
    Själv skulle jag omöjligt kunna fylla det, eftersom jag avinstallerar efterhand sådant jag inte använder el. använder just nu.

Sen har man ju hela lista på vad man har och har haft instalerat. Bara att gå in där om det är något man skulle vilja ha fram igen och då återinstallera på ett ögonblck. Så vad är problemet?.
    Det går trotts allt att ha så många appar att det är en omöjlighet att använda under en kort tid, ens på heltid.

Sen uppdateringar tycker jag inte man kan se tillbaka på, som med Hero.
    HTC är i ett helt annat läge nu, så jag tror inte man behöver vänta så länge på uppdatteringar. Vilket de flesta verkar överrens om, t.ex. om man läser komentarerna på Swedroids information om kommande 2,2 FroYo.

Men är man pesimistiskt lagd, väljer man att se det negativa.

På tal om vad tråden handlar om, så måste det finnas en anledning till att det finns så många nöjda nya Desireägare, som är före detta IPhone 3Gs ägare.

Last edited: 4 maj 2010
  11. Pallee

Pallee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har använt ipod touch ganska flitigt som handdator i ca 6 månader och kan säga att en sak som jag saknar med android är möjligheten att lägga in LDAP kontakter*
    Vidare saknar jag ipodens mycket slimmade UI och väl designade mailklient.

Vad jag däremot blev positivt överaskad av på min desire var den fantastiskt högupplösta skärmen, den djupa svärtan i skärmen, hela surfuplevelsen, hur snabbt appar startade (webläsare, spotify, mail etc.) Samt att multitasking är grymt skönt när man är van vid att inte ha det :D. Jag gillar även att olika program kan komunicera med varandra, som plugins. Vilket inte, --INTE-- apple tillåter ;) Webläsaren med flashstöd (flash 10.1 lite) ger en liten extra upplevelse även om det suger för att se falshvideos... fler frågor pm:a gärna

*För er som inte vet vad LDAP är; Det är mer eller mindre en adressbok som företag eller universitet kan använda sig av som man kan söka i - det finns många andra användnings områden också... mer info på wikipedia.Blanda inte ihop med exhange.

12. Viggo

Viggo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Råkade sätta på min desire på föreläsning idag då power-knappen till skillnaden från vanliga mobiler reagerar utan fördröjning, fick ett antal blickar när "quietly brilliant"-sloganen ackompanjerades av det fantastiska inte så quietly start-ljudet som inte går att stänga av.. Skulle sedan stänga av telefonen och fick som vanligt vänta, nu över en timme tills jag gav upp..

Vad mer, sitter jag på wifi måste jag då och då stänga av o på wifin eftersom den tappar kontakten, oftast har det hänt när man snabbt vill googla upp något. Lyssnar man på radio kan man inte stänga av den på annat sätt än att dra ur hörlurssladden. Minnet är nere på 25mb trots att apparna bara tar 42. MMS är inte användbart då den komprimerar sönder bilderna. Kameran kunde lika gärna sakna blixt då den inte tänder ett tag innan bilden tas, dvs den kan inte fokusera, och bilderna får dessutom en massa banding i mörker. Och när man ska avsluta samtal blir det oftast strul pga att proximity-sensorn segar och ingen fysisk knapp är programmerad till en avsluta-funktion.

Allt är saker HTC skulle kunna fixa, så det är inte en dålig telefon, det är bara dåligt och slarvigt utförande.

Hade jag pengar och inte skulle besväras av att Apple till större grad än Google bestämmer hur jag ska använda min telefon skulle jag satsa på iPhone 4.

Skulle jag inte bry mig om avsaknad av blixt skulle jag ge Galaxy S en chans.