Varför ska jag välja Android före Iphone 4?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Glenn, 3 dec 2010.

1. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

källa på det påståendet ?
    antal sålda, antal defekta/reparations ärenden vore kul att se då om de fungerar mindre än vad iphone gör.

min väns iphone4 dog när vi stod ute i regnet, min SGS lever fortfarande, likaså min väns LG som han badade i poolen med.
    edit: menar inte per automatik att alla andra mobiler tål mer

Last edited: 4 dec 2010
  2. diordnA

diordnA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du ljuger ju som en iPhoneägare :P

Skämt åsido, den bild du målar upp om Androids superfantastiskhet är kraftigt överdriven. Den största skillnaden mellan Android och iOS är att med Android så kan man mecka och pilla väldigt mycket för att få saker som man vill ha dom och man måste även i vissa fall mecka och pilla för att få grejer att fungera medan man med iOS har något som fungerar utan handpåläggning men som heller inte går att ändra om man inte är nöjd. Det är alltså en smaksak vad man gillar, teknikonani på hög nivå vs. underhållsfritt och lite tråkigt. Och tänk på att allt passar inte alla.

3. Neonbrun

Neonbrun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Haha - för jävla kul! "... and it´s motherfucking indestructible"

4. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Källa på en åsikt? Skojar du med mig?

Min åsikt är att Android-lurar inte alltid fungerar och det ännu mindre än iPhones. Vad hårdvarufel har med saken att göra förstår jag inte, för det är inte vad jag syftar på över huvud taget.

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

6. holck

holck Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:

Man vill ju spy när man hör talas om vad de håller på med.
    Apple har subventionerat telefonerna för operatörer. Nu vill de istället
    låsa in operatörerna genom att sälja dem själva UTAN simkort och istället
    själva "programmera" telefonerna så att användarna kan välja operatör på typ
    iTunes eller liknande.

Jag tror att microsimgrejjen blev en förlust, detta är nästa steg.

Skitföretag.

7. Vandergrift

Vandergrift Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

8. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

det var du som sade de inte alltid fungerar bra, mindre än iphone, därav jag undrade om du hade bevis på det.
    någon form av rapport.

om man läser sig till vad som händer borta i USA, där de säljs som mest, är det många som har fel på sin sensor, gyroskop etc på iphone 4 och de har omkring 4-6veckor innan de får en ny.

saken med android är många vill ändra om systemet, och det är inte säkert de är lika stabila som original från fabrik.
    om det är sådana fel, att de "bara inte fungerar" så förstår jag men jag vet ingen i min vänkrets som har något fel på sina med original ROM

9. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Ett bevis behövs väl inte för ett eget konstaterande ?
    Eftersom Android, likt din PC hemma är möjlig att konfa som du vill så är risken för fel
    också större. Behövs väl inge bevis för det?

// A

10. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är min åsikt att iPhones "bara fungerar" mer än vad Android-telefoner. Fatta att det är min åsikt och ingen rapport eller statistik behövs för att backa upp det eftersom det inte är fakta utan en åsikt. Om du inte kan skilja de termerna tycker jag synd om dig.

Och du fortsätter dra upp hårdvarufel ser jag. Av vilken anledning? Det är inte vad jag syftar på, som jag skrev i mitt svar till dig. Läste du inte det ordentligt?

Annars kan jag nog lista flertalet Android-telefoner som har hårdvarufel, för det är naivt att tro att Android är mycket bättre i den aspekten. Ett konkret exempel är GPS:en i Samsung Galaxy S.

11. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Exakt.

12. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

tror ni läser lite för "aggressivt".
    jämför exempelvis HP dator mot Acer dator av samma generation och se ur statistiskt synpunkt vilka som fungerar stabilast.
    nya volvo S80 mot bmw 5serien, man kan ta ut statistik för se hur pass bra och stabila saker fungerar.
    vilka har bättre kylaggregat,kopplingsplintar för elmotorer etc.

jag har inte sagt han inte får ha egen åsikt, men ur lådan fungerar iphone och android precis lika bra.
    android fungerar dock bättre enligt mig pga man inte behöver göra en jailbreak för de egenskaper android plattformen redan kan ur lådan.

jag för en debatt, det är forum till för, att diskutera.
    du, yay, skrev aldrig var informationen kom ifrån, om det var din personliga åsikt eller ej, det kom nu på sista sidan.

"Android fungerar inte alltid bara. Mindre än vad iPhone-telefonerna gör, utan tvekan. Dock så har Android-telefoner fler möjligheter och det är den största fördelen enligt mig. "
    Det syftade på möjligheterna bara, inte första meningen.

menar absolut inget illa och om ni tycker jag trampar er på tårna får ni väll tycka det, jag har inte sagt något illa, jag bara undrade var den informationen kom ifrån.
    angående gps på SGS, min fungerar och verkar ha blivit bättre i 2.2 vad vet jag min fungerar iaf. gjorde även det på 2.1

iphone 4 ska man följa apple herden, du måste hålla den på ett speciellt sätt för att kunna ringa etc.

13. holck

Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Möjligt att jag läser för aggressivt..
    Men, out of box..
    Så fort du fyllt i APN-inställningar, mottagit ditt första sms etc ÄR inte telefonen out of the box längre.
    Och jag håller fortfarande inte med.

Däremot fungerar telefonen farligt nära perfekt och gott nog för att inte kräva större mängd fler egenskaper
    för att vara trevligare än iDont.

Nej, jag gillar inte iPhone, jag blir inte trampad på.
    Jag säger bara samtliga av mina Androids, vänners etc krånglar alltid med något.
    Hur ofta har du hört de från iPhoneägare ? Förutom att man måste hålla den speciellt ;)

Det första du tar upp är att din gps fungerar och försvarar något som i övrigt är ett problem på din
    plattform och som inte fungerar 100%.

;)

14. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

låter nästan som iphone-telefoner aldrig strular & kraschar ... kanske det beror mer på dina iphone-vänners ärlighet eller att de faktiskt bara ringer/svarar & flashar med telefonen?
    Då strular i princip aldrig en android-telefon heller... ;)

Anekdoter är ju egentligen ett skitdåligt mätverktyg men jag har hört massa strul från vänner med iphone också, program som kraschar, telefoner som startar om, program som vägrar starta, inställningar & kontakter försvinner när man uppgraderar osv osv.

15. indika

indika Custom Android Super Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    om man tvekar på vad man ska välja så tycker jag att man ska ta en iPhone. Om du har ett behov utav android, som jag har tex, så skulle du veta om det redan innan. Android lurar är mycket fetare tycker jag som gillar att pilla med mjukvara och konfigurera osv osv.

Näe om du står och stampar och inte vet vad du vill så är nog en android telefon ingenting du kommer att utnyttja till max. Ta en iPhone istället så behöver du inte sätta dig in i saker och ting. ;)

16. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Håller inte iPhone eller Apple kärt på något sätt, snarare raka motsatsen. Men jag är inte ignorant och ser förbi dess fördelar som är just att den fungerar mer felfritt jämfört med majoriteten Android-telefoner. Telefonen är mer stängd, men det medför stabilitet.

Så jag måste skriva om något är fakta eller en åsikt? Du kan inte lista ut det när jag säger att iPhone fungerar bättre ur lådan? Det är min högst subjektiva åsikt eftersom det inte finns någon fakta på det eftersom att det är subjektivt vad som fungerar för en och det är subjektivt vad man har för behov och krav.

17. wuqqs

wuqqs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Vill bara lägga till så man får ett litet perspektiv på de olika plattformerna.

Siffrorna stämmer inte till 100% då jag inte kommer ihåg allt i huvudet, men skillnaden är jämförbar i alla fall.

iOS har utvecklats sen typ 2005 (stämmer säkert inte) och Android har utvecklats sen 2007 (stämmer säkert inte heller, men det började utvecklas flera år senare). Trots de 2 års försprång iOS fått anser jag att Android har kommit ikapp och förbi och jag vill säga att det endast beror på öppen källkod och inte hur många olika telefonmodeller de kodade för.

Androidutvecklarna gjorde en kod (som de själv sen fortsatte utveckla) men samtidigt la ut på marknaden gratis med fotnoten: "Varsågoda, lek. Ge oss inspiration för att få en bättre mjukvara. Tillsammans når vi mycket längre än om vi ska göra allt själva."

Med detta i ryggsäcken väljer jag alla gånger Androidmobiler och aldrig någon iOS-produkt. Speciellt inte då Apple beter sig mer diktatoriskt än tex Kina som har begränsad åtkomst av tex internet.

18. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Gps: problemen i Galaxy S är nog inte hårdvarurelaterade då min har fungerat utmärkt efter 2.2-uppdateringen, såvida inte uppdateringen kom med en ny gps-enhet som kopplade in sig själv utan att jag märkte någonting.:)

19. TrueDesire

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

yayayay: nu tar vi det lite lugna innan det blir dålig stämning :)

holck: jag har inte behövt ange APN på någon av mina android mobiler, eller mina vänner heller för den delen.
    Men ja, gps var/är ett fel på SGS.
    Dock anser jag det är ett smärre fel om man jämför mot iphones problematiska design för att ens kunna ringa, hålla på ett speciellt sätt eller montera en "bumper"

edit:
    men om android användare inte ändrar om sitt system, utan låter den vara helt orginal så fungerar de förmodligen helt smärtfritt precis som iphone om man inte ändrar om dom :)
    vad man läst om folk som jailbreak'at sina iphones, har de knappast en felfri upplevelse heller.
    blackscreen, omstarter etc.

Thunell: precis då jag fick en av de senare 2.1 SGS fungerade även min gps, och nu i min nya SGS med 2.2 fungerar den även där :)

Last edited: 5 dec 2010
  20. yayayay

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ah, det har du rätt i. Tänkte inte på det. :)

Ja, du har rätt, dumt med diverse påhopp etcetera men blir lite irriterad när du skriver att jag måste specificera om det jag skriver är en åsikt eller inte. Det är ganska lätt att inse själv.