Varför vet folk inte vad som är bäst?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ftangstrom, 5 jan 2014.

1. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Kontrollpanel -> Redigera ignoreralistan

dannyh gillar detta.
  2. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Klart det går, någonstans i inställningar.

Sent from my iPhone 5S

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Eller så värdesätter personerna andra saker än vad du gör och har valt bästa produkten efter dessa förutsättningar?

4. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Jo precis som jag skrev kan det vara så men detta är såklart inte de fallen jag menar. Nu menar jag de som säger att iPhone har bäst kamera, bäst ljud, bäst skärm, bästa storleken(även fast du skulle vilja ha en större), bäst batteri, bäst laddare och det bästa operativsystemet. Sen att det finns telefoner med bättre allt än den så vill du inte veta om den. Vill inte ens lyssna på att det finns de med större skärm som de ville ha, längre batteritid och bättre kamera osv.

Tokskickat från min Nexus 6 via Tapatalk

5. Yoghurt

Yoghurt Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Anledningen till varför han nu valde en annan produkt har jag inte skrivit något om, utan det är ditt religiösa sätt att prata om en produkt. Det jag speciellt anmärkte på var citatet nedan.

"Jag har jobbat hårt på att få han att åtminstone öppna sina vyer lite."

Här skulle man kunna tro att det handlar om en person som är för kriget i Iraq, mot invandring eller en rent allmänt trångsynt person. Vad det istället handlar om är en person som har valt en annan telefon än vad du skulle ha valt. Frågan är om du är lika påstridande när det gäller andra varor, för varför är det just vilken telefonen han har som du verkar bry dig om? Kanske har han fel toalettpapper hemma, Lambi istället för Serla, för alla vet ju att Serla ger mest för pengar!

Kan du förklara för mig varför det är viktig för dig om någon nu skulle må bra av att köpa en iPhone? Varför bryr du dig om vad andra konsumerar? Ditt citat nedan, "sköt om ditt eget", skulle nog passa bättre på dig än vad det gör på mig.

Självklart skulle jag inte välja något av dessa arbeten då jag söker ett arbete där jag kan utvecklas som person, inte sitta och snacka skit om dagarna. Sen är det aldrig bra att sätta etiketter på folk, men vart har jag satt en etikett på dig? Jag bara påpekade att din "historia" har många likheter med folk som är religiösa och som försöker övertyga andra om vad som är rätt väg att ta här i livet. Du själv verkar ju tycka om att ge folk sina egna etiketter, som "Applenörd", där du pågrund av vad personen konsumerar sätter en etikett.

6. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Orkar helt ärligt inte slösa min tid på såna som dig. Du får tro vad du vill. Du är inte ute efter att föra en meningsfull diskussion och du lyssnar inte heller på vad jag skriver. Du har uppenbarligen redan bestämt dig att saker är på ett visst sätt.

Kirk242 gillar detta.
  7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Precis det som stör mig också. Inte valet i sig utan argumenten för valet där sådana inte finns förutom "DEN E BÄST FÖR DEN ÄR BÄST". Att man utgår ifrån att ett märke, oavsett vilket, är bäst. Samsung har blivit så inom TV-apparater för att ta ett exempel som inte är Apple. Iofs lite samma sak inom mobiltelefonin. S4 säljer som smör där många antagligen skulle bli mer nöjda, på ett eller annat sätt, om de tittade åt t.ex. Nexus 5 eller LG G2. Men folk köper ändå S4:an för att man känner igen märket.

Det är så vi fungerar. Det är därför de lägger ofantliga pengar på marknadsföring.

Men för att återknyta till Apple är det sådana här svar som kliar i mig:
    https://swedroid.se/forum/showpost.php?p=1467785&postcount=175

I hens ögon finns det inga som helst förklaringar till att det har strulat förutom att det är måndagsex. Det KAN OMÖJLIGTVIS vara så att Mac-datorer hänger sig.

Jag har också arbetat med både Mac och vanliga PC:s på mina förra arbetsplatser. Där vi satt med profilkläder och skolkläder satt designern med en Mac "bara för att" när alla andra satt med PC:s. Inte fan krånglade Macen mindre. Mer till och med. Många gånger var det svårt att få Macen att kommunicera med PC-världen av servrar, skrivare och andra datorer. Andra gånger bara hängde skiten sig. Precis som en PC kan göra.

8. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Klia dig lite till för att inse ironin. ;)

Det är ju vad man läser när någon inte är nöjd med sin s4. ;)

Sent from my iPhone 5S

9. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 963
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Kort och gott; ALLT handlar om tycke och smak :teeth:

10. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Sådana personer har jag inte stött på många, om ens någon. Tror mest det existerar bland omogna fjortisar faktiskt.

Alla jag Iphone-ägare jag stött på har kunnat motivera sina val väl. Oftast är det utbud av Appar och apparnas kvalité som är avgörande. Det är svårt att sticka under stol med att Apple är överlägsna där.

11. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    502
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    En polare till mig var också hardcore applesnubbe. Nu sitter han med en note 3 med medföljande Galaxy gear haha

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk

Sweden2 och Ducceman gillar detta.
  12. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Har många fejanvänner som hux flux byter från iPhone till Android (vanligtvis Samsung i vanlig ordning) och de flesta reagerar som så varför de höll kvar vid sin iPhone så länge. Som att de upptäcker en helt ny värld och blir frälsta väldigt fort. I alla fall i min "vänskapskrets".

13. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Visst är ios smidigt om du är lattemorsa/lattefarsa och de har bra kamera, bildbehandling, pedagogiska barnspel, listan kan göras ganska lång med saker och funktioner som talar för ios, ändå väljer jag en kinalur med Android för att det passar mig bättre. Som helhet. Det tråkiga är att den mest inbitne ios-nissen vägrar snegla på Android, varför? Jag tror att han är rädd att se vad som finns utanför lådan. Vad ska Apple-grannarna astt säga? Senaste bortförklaringen jag fick höra ifrån en jag frågade om han ville köpa min nya oanvända Neken N6 (till ett oförskämt bra pris) var att det skulle införskaffas en macbook om 1,5 år..

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

Last edited: 20 jan 2014
  14. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Skulle inte beskriva mina vänner direkt som omogna fjortisar så tror inte riktigt att det är det som är problemet. Det handlar om vad man sett för telefon i tv/film de senaste 6 åren.

15. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Där är ju en sak till. Man är rädd för att hitta något bättre. Om det finns något bättre vill ju alla automatiskt ha det, det gäller alla, iPhone som Android som kille och tjej. Jag är likadan. Så fort N5 kom så ville jag ju ha den istället för N4. Behövde ju den inte egentligen. Om man tror att det man har är bäst behöver jag inte lägga ut pengar på något annat dyrt.

16. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Just det, utanför lådan. Sen kan man ju vara helt nöjd med det man har och ge f*n i att jaga. Fast hur kul är det då?

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

17. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Du menar så här?

http://www.youtube.com/watch?v=3Xa75w-vEXk

Outside the box men är det bra? Högst individuellt skulle jag säga.

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Utanför är bättre än innanför 10/10.

Hur skall du annars utvecklas?

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

19. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det stämmer inte alls att alla vill ha det nyaste och den med vassaste prestandan. Vad som är bäst beror på användaren och användningsområde. Det finns många som är nöjda för saker som bara fungerar out of the box.
    Men såklart kommer du finna extremt många som vill ha det senaste på ett teknikforum.

Sent from my C6903 using Tapatalk

20. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Fast av de du nämner så är ju 9 av 10 nöjda pga att de inte tycker det är värt att lägga pengar på nytt. Om de fick en nyare gratis så skulle de säkerligen byta.