Varför vet folk inte vad som är bäst?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ftangstrom, 5 jan 2014.

1. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jo, de är ovanligt bra, har dock inte lyssnat på någon i-enhet men läste lite och har för mig att de sades att i-enheter fortfarande låg snäppet över konkurrenterna gällande ljud (hörlurar/högtalare). Men skrev lite snett..

Nej, Beats är väl egentligen bara en konfigurerad EQ för mer bas med mera. Skönt med vissa låtar enligt mig men oftast är det nog bättre ljud utan.

2. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 264
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Haft en iPhone 5 nyligen och den lät bra. Men G2 är faktiskt snäppet vassare. Samt vissa Samsung som har Wolfson chip.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

3. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Jaha, ja jag är ju ingen audiofil och tycker faktiskt min One är superb på båda högtalare och hörlurar men har för mig att jag kollade på något HiFi forum där det jämfördes lite. Kan ha fel dock.

Galaxy S som jag ägde tidigare hade ju ett bra Wolfson chip så med Supercurios ljudinställningar levererade den också bra ljud, var riktigt nöjd med den med. :)

En aning OT hehe :P

4. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Spelar ingen roll så länge folk använder skitlurarna som Apple skickar med, sämre dynga får man ju leta efter, synd att det är hippt att använda de usla lurarna så folk får hörselskador i onödan... Samsung skickar ju i alla fall med in-ear-lurar nu för tiden.

5. Galax

Galax Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    270

MINA ENHETER

Det är nog en smaksak, jag älskar lurarna som skickas med 5 och 5s. Sparar dom alltid så jag har till mina andra telefoner. Hatar Samsungs lurar.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

6. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    För att gå tillbaka till topic så för att sammanfatta lite så förutom marknadsföringen som de dessutom får gratis genom filmer och butiker så är det att folks ointresse som gör att man köper vissa produkter även fast det fanns bättre/billigare/snabbare.

Som för egen del kanske det skulle finnas en bättre/billigare och snabbare bil än en Kia Sportage för mig men den bilen köpte jag ändå för tyckte att den är snygg och prisvärd. Kanske finns en Toyota suv som är bättre och dessutom billigare. Men jag vill inte ha Toyota. Varför? Jag har bara kört typ 2 stycken och gillar den inte riktigt så lägger ingen energi att kolla på hur de är.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

7. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Är man tokintresserad av bilar så köper man ju den som är bäst och passar en bäst för lägst pris. Jag kollar inte lika ingående och hamnar därför bara väldigt nära.

8. Soulmate

Soulmate Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Håller med dig - så fort jag plockar upp min Defy ropar varenda unge förtjust "har du en iPhone?".... För dem är iPhone synonymt med mobiltelefon. Eller när man var på väg att beställa en Xiaomi skrek familjen NEEEEJ... Marknadsföring och igenkänning. Så är det.

9. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det här stämmer ju inte heller.. är man tokintresserad av något oavsett vad det är så köper man det som passar en bäst eller om intresserar en mest. Du ska ju inte tro att folk köper amerikanska bilar för att det är bäst eller bäst pris det är skit rakt igenom på alla punkter.

Men dom låter gött och kan vara fina, snygga, coola osv...

10. kajsthlm

kajsthlm Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den här ständiga debatten kring varför folk väljer iPhone. Förstår inte varför man fortfarande lägger energi på det här ämnet. Folk i allmänhet skiter i hårdvaran och vilka modifikationer man kan göra på en telefon. De vill ha en fungerande telefon och ser vad som är populärast i dagsläget och kör på det för det är ett säkert kort istället för att chansa på att sticka ut. Detsamma gäller Samsung.

Att sedan att folk väljer att fortsätta köra vidare på samma märke kan ha flera anledningar. Man är nöjd med märket och litar på kvalitén, man har köpt en massa appar till en viss plattform och vill inte förlora sin inventering, man använder sig ut av tjänster som photostrram, I message, I cloud osv och har inte intresse eller ork att flytta över allt det där. För en teknkk intresserad så går det säkert fort men för andra så innebär det en hel del extra arbete. Som någon skrev tidigare, alla vi är olika försök inte frågestunden varje individs val av telefon, det kanske inte en lika viktig fråga för de som det är för dig.

Sen det här med att folk inte känner till LG är väl inte så märkvärdigt,? Marknadsföring och popularitet. Oavsett vad teknik sajterna skriver om telefonen så har den väldigt blygsamma försäljningssiffror, når de inte ut till massan med rätt marknadsföring så känner inte folk till det.

För att dra en jämförelse, jag är inte alls mode medveten, min flickvän kan dra upp några märken som släppt en riktigt bra kollektion med väldigt bra omdömen som jag aldrig hört om medan det i modevärlden kan vara väldigt populärt. Samma sak gäller teknik branschen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

11. ftangstrom

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Var väl exakt vad jag skrev så stämmer gör det ju om både du och jag tycker likadant.

12. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Tror det hela bottnar i att de som blint köper en viss mobil är pga ointresse eller osäkerhet. Ungefär som folk som köper bara ett visst klädmärke för de vill inte riskera bli mobbade eller så. Är man som alla andra så syns man inte och väldigt många är fega små pissfitter utan någon ryggrad. Inget fel med det, de bara är så. Det är inte heller dessa människor som kommer utveckla mänskligheten framåt för de är den typen av folk som bara följer med utan att själv ifrågasätta eller tänka själva.

Hårda ord men det är jag övertygad om.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

Frodo74, Sweden2 och ftangstrom gillar detta.
  13. Kirk242

Kirk242 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

På nyårsfesten jag var på hade nästan alla Samsung jag och en till Sony lurar...Det roliga var att tjejerna jag frågade tyckte iPhone sög pung
    Lite trist kanske med så mycket Samsung men positivt att vanligt folk få upp ögonen för Android istället för äpplet

14. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Vad som är bäst är ju relativt. Phonebloks ftw.

Sent from my C6903 using Tapatalk

15. Peter Parker

Peter Parker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har gått från android (SG2) till WP (Lumia 920) bara för att jag ville testa nåt nytt. Bra pris på Black fridayrean hjälpte i och för sig. Har inte ångrat mig. Gillar min lur! Men jag kan tänka mig att byta tillbaka nån gång. Har aldrig testat Iphone så kanske nästa gång.

16. kajsthlm

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Min professor i teoretisk fysik på KTH använder en iPhone. Bidrar han inte till mänskligheten?

Man kanske inte ska tolka mänskligheten utifrån de val de gör vid inköp av produkter de inte har intresse över.

En produkt säljer bra av en anledning. Jag tror inte någon går runt med en produkt och köper den igen bara för att alla andra har det utan att själv vara nöjd.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

17. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Det går alltid hitta undantag, men vad jag menar är att folk som inte själva vågar tänka utanför sin lilla trygga säkra låda kommer aldrig bli något mer än en medelmåtta och inte direkt bidra till att komma fram med något nytt. Det går alltid hitta undantag men den stora hela skaran tror jag inte kommer bidra med något revolutionerande där ovan profil passar in.

Sedan gäller de inte nödvändigtvis iphoneanvändare utan samma sak gäller för alla som bara väljer något för alla andra har det. Det behöver inte ens vara mobiltelefon eller nåt utan jag pratar mycket mer generellt här. Det är liksom en inställning till hur de väljer att leva sitt liv. Där de aldrig ifrågasätter något och bara sitter där som en tjockis framför TV:n och matas med iqbefriad underhållning ifrån staterna. Aldrig plockar upp en bok och lär sig något nytt utan bara lyssnar på vad som är mainstream och sedan väljer att köra på de för att inte våga sticka ut mot något håll. Klär sig som alla andra, kör samma bilar, samma hus osv...

Frodo74 gillar detta.
  18. kajsthlm

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag håller med dig delvis :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

19. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Igenkänningsfaktorn är nog viktig för att sälja. Apple & Samsung har förstått det & har därför nu under ett antal år hållt kvar designen på sina mobiler, bara små förändringar. Detta gör att många känner igen dessa, det vet Samsung & Apple.

De andra växlar mer eller mindre designspråk, kul tycker jag men kanske inte det rätta om man vill kännas igen.

För övrigt så måste man nog nån gång förändra designen, går nog inte att hålla i det gamla hur länge som helst än om iPhone verkligen lyckats med det.

Bara en tanke ;-)

Last edited: 6 jan 2014
  20. D2N2

D2N2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

HaHa...Android Fanboys :D

Bara så ni vet: Gröna mobiler är bäst bara för att det är bäst på att vara gröna.