Varför vet folk inte vad som är bäst?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ftangstrom, 5 jan 2014.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Okej. Samma argument som det brukar vara :)

Jag tycker helt enkelt inte att tystare fläkt och zoom på touchen är värt 4 papp ;)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

2. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jaha, jo givetvis! Jag hade skrattat hela vägen till banken och undrat hur länge jag hade kommit undan med priserna men visst hade jag också vart girig!

Men jag betalar inte för det.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

3. Kate

Kate Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Varför är OSX handikappat?

Slösa ingen energi på troll. Diskussionen är intressant, men den ska föras med sakliga argument och inte trams(inte riktat till dig utan vissa andra)

4. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Näe, varför lägga tid på ett forum och säga att du itne tänker betala för det? det är väl upp till personen...

5. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Visst är det mycket pengar för dessa skillnader. Det håller jag med om. Samtidigt så är ju en bra skärm, tangentbord och pekplatta något av det som påverkar användarupplevelsen på en dator allra mest (såvida man inte kör extra grejer, men då har man knappast en laptop ändå).

Det är ingen slump att folk lägger förmögenheter på just dessa grejer till sina speldatorer.

Jag tycker faktiskt att det är märkligt att ingen PC-tillverkare tagit samma roll som Apple i detta avseende. Det tilltalar ju uppenbarligen väldigt många.

6. Kirk242

Kirk242 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

http://www.alienware.se/

7. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Så du känner massor med studenter som är experter på app-utveckling och alla arbetar extra med att utveckla till både Android och iOS, som har provat mobiler från alla tillverkare, och de har efter att de jobbat med båda plattformarna alla därefter slantat upp för en iPhone 5S ur egen ficka?

Nej, trodde väl inte det heller.

Sen har ingen sagt att iPhone är jättedåligt, men det är uppenbart inte koll på marknaden och hårda fakta som ligger bakom att väldigt många oinsatta "måste" ha en iPhone.

8. Maverickgoose

Maverickgoose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Journalistkåren borde vara en ganska kunnig och välinformerad grupp människor men ändå är de flesta miljöpartister, vänsterpartister eller sossar med konstiga ideologier.
    Wow, vi är verkligen SÅ olika.

Jag hatar mainstream (men inte på det där hippa sättet). Jag försöker att hitta saker som inte alla andra har. Det är därför jag i princip bara har köpt motorola de senaste 13 åren. Att äga en S4, N5 eller iphone är helt otänkbart.

Last edited: 17 jan 2014
  9. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Jag älskar osx! Tyvärr så är hårdvaran i macarna PC datorer med överpris. Jag kör mac hemma för att just osx har de prg jag behöver (musik prg) och allt funkar bra. Systemet behöver inte donas med lika mycket som med Windows (defrag...). Jag kör android i telefonen och om ios hade kunnat spara ner ett PDF dokument på den plats som jag väljer så hade jag kanske kört även ios. Det är för låst tyvärr.

Skickat från min neken N6 via Tapatalk

10. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

"Massor" och "Experter" är ganska vida begrepp, men ja jag känner flera studenter som kan programmera appar, jobbar med detta för både iOS och android samtidigt som de kör en Iphone (och ofta även Ipad och Mac) av senare snitt.

Att döma av vad andra ingenjörsstudenter väljer för mobil/dator/platta så verkar det inte heller vara något som är unikt för just mina kretsar. Det tyder ju på att produkterna helt enkelt är väldigt bra.

Korkade konsumenter finns i alla läger. De kan lika gärna köra Samsung eller HTC som Apple.

11. Chrester

Chrester Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Kör med en SSD-disk så slipper du defrag.

12. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Jasså vad bra. Tack för tipset. Då blir Windows inte långsamt över tid längre som jag tycker det blir i vanliga fall?

Skickat från min neken N6 via Tapatalk

13. Chrester

Chrester Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy A32 5G
    Info:
    Stock
    Telefon 2:
    Huawei P10 Lite
    Info:
    Stock
    Platta:
    Samsung Tablet II 10.1
    Info:
    Stock
    Lite offtopic det här ;) men det ska det inte bli nej.

14. Dirk Diggler

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Jag gillar det helt enkelt inte. Jag gillar inte "finder" eller hur man flyttar saker. Jag gillar min högerknapp på musen. Jag gillar min windows-knapp. Jag gillar inte "kringla+whatever".

Smaksak, givetvis, men jag kan inte se fördelen med OS:et Apple kör med. Inte när det kostar så förbenat mycket mer att köpa in sig på om man nu inte vill bygga en hackintosh.

?

Vad svamlar du om idag? Är du full?

15. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Tror du missade poängen lite, gissningsvis satt dessa personer med Mac, iPhone och iPad innan de gick någon kurs i apputveckling eller började arbeta med apputveckling. Så det säger fortfarande inte så mycket. Är ju väldigt många ungar/ungdomar som tjatar till sig iPhone för att "alla andra har ju". Det betyder att det finns ett grupptryck om att man måste ha Apple-produkter, inte så mycket annat.

Jag skaffade en iPhone 3GS 2009 för att det var den bästa mobilen just då, men fem år senare är konkurrenterna ikapp och förbi.

16. Boss302

Boss302 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Hackintosh kanske? :)

17. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Jag använder inte Mac. Tilltalar inte heller mig. Men dom gångerna jag gjort det så har det varit för att hjälpa användare som inte förstått sig på maskinerna. Senast var det två norrmän varav den ena inte visste hur man kollade om disken var full. Så bra Nummer två visste inte hur man "högerklickade". Nummer 1 undrade dessutom om jag kunde rekommendera time machine. Berättade att jag var okunnig om dess detaljer annat än att det verkade vara en kraftigt överprisad nas. Så nej sa jag.

Vad vill jag säga? Mac air verkar vara en reko dator att surfa och bedriva ordbehandling med som i tillägg har bra batteritid. Men att rekommendera eländet? Det skulle jag inte göra.

18. Kate

Mottagna gillanden:
    1 046

MINA ENHETER

Det är väldigt annorlunda mot Windows. Det är inget snack om den saken. Tog ett rätt bra tag innan jag blev vän med min Mac när jag skaffade den för 2 år sedan. Som van användare av båda OS:en föredrar jag dock OSX. Främst för att det är betydligt mer lättdrivet än Windows. En annan stor fördel är stödet för gester på pekplattan.

I så fall borde väl hela högen ha bytt till Samsung nu när de vet bättre?

Låter som om hela högen var nya användare. Är man van vid Windows så är det som sagt en hel del att lära sig när man byter till OSX. Men som van användare av båda systemen så har jag svårt att se att något skulle vara väsentligt svårare att lära sig eller använda faktiskt.

19. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Stämmer säkert att mac i sig inte är svårare än windows. Men är det verkligen mindre resurskrävande? Hur mkt? Och hur har man användning för gester på plattan? Spenderar jag mer än fem minuter vid en dator så är det mus som gäller, eller helst trackball då. Musplatta funkar för dåligT oavsett magisk mjukvara.

Kört Microsoft sen dos-tiden och har ofta användning för erfarenheten det gett, både privat och i arbetet. Så byte till Mac finns inte på kartan. Dock tänkt ge mig på steam os, gillade ubuntu innan dom gav sig på "nya" ui:t.

20. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Nja min erfarenhet av hackintosh är att det medför en hel del inkombalitet med hårdvaran i burken gentemot osx. Det beror så klart vilken hårdvara man försöker få in osx på oxå.