Varför vet folk inte vad som är bäst?

Diskussion i 'Allmänt' startad av ftangstrom, 5 jan 2014.

1. baxee

baxee Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Du är patetisk.

Sent from my iPhone 5S

Dirk Diggler gillar detta.
  2. ftangstrom

ftangstrom Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 5T
    Okej sluta med barnfasonerna i denna tråd.

Jag tycker att Android är mycket bättre än iOS men om vi ska in och jämnföra Windows med OSx nu så kan jag bara säga att jag avskyr Windows. Har en Windows dator men mest bara ifall jag måste skriva ut på min skrivare eller installera Chromecast. Allt annat för jag på min Chromebook eller Androidenheter eftersom min erfarenhet av Windows senaste åren är kass. Fläkten går på högvarv och batteriet är sämst. Då är min laptop inte så gammal ändå men den var gammal väldigt fort. Väldigt fort.

Tokskickat från min Nexus 6 via Tapatalk

3. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Vem sa något om Samsung?

Sen brukar folk sitta fast i abonnemang och så köper man nog inte så många mobiler per år med studiebidrag osv.

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Intressant, du jämför med en 10 år gammal PC? På min PC de enda jag själv behöver göra är att använda den. Installera Windows uppdateringar eller defraga den eller jaga virus har jag inte gjort på hur många år som helst. Den sköter allt sånt själv. Dessutom har man en dator med SSD så ska man inte ens köra defrag för då förstör man nandflashet. Luktar okunskap ifrån ditt håll tyvärr eller så är det bara min PC som är unik som inte kräver något underhåll av något slag. Allt bara funkar och jag behöver inte bry mig om jag kör senaste versionen av min webbläsare eller nåt för allt de där uppdateras automatiskt i bakgrunden utan att störa mig.

Är jag verkligen så unik? Unik att jag aldrig behöver störas utan de bara funkar?

5. Kalven

Kalven Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    574
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Du är inte unik. Det är så både Windows och Mac fungerar så länge det inte är skit bakom spakarna*. Många Apple-fantaster bedyrar dock att de drabbades av ständiga blue screens osv innan de bytte till Mac. Vet inte hur dom lyckades riktigt. Har för övrigt en mor som sabbat sin Mac fullständigt, segare dator får man leta efter. Vissa ska inte ha dator!

*= Linux är dock en annan femma, där krävs ju $sudo apt gnshskgf ping dir för minsta grej.

Skämt åsido, det kanske fungerar smidigt där också, har inte testat på evigheter! Men när jag har testat har det inte varit användarvänligt iaf.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

6. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

När vi ändå är inne på operativsystem. Testa någon Linuxdistro som passar dig.

Skickat från min Ramosi9 via Tapatalk

7. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Härligt att jag inte är ensam :)

8. Kirk242

Kirk242 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

hehe defrag? känns som du inte kört med Windows dom senaste 7åren :innocent:

9. Spindrift

Spindrift Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Jag har det! DOS....

Skickat från min Ramosi9 via Tapatalk

10. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja eller envisats med fat32 som filsystem....

11. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Ni pratade längre bak i tråden om hur teknikintresserade gärna använder Apple produkter. Då får jag släppa en bomb i tråden då. Sanningen är INTE sådan. Kanske i en liten hörna av Sverige men om vi tittar på helheten så ser den ut så här:

http://www.businessinsider.com/android-and-apple-at-ces-2014-1

Ni som inte vet så är CES en av världens största konsument elektronik mässa som går av stapeln varje januari. Tankar? :)

Boss302 gillar detta.
  12. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Skämtar du? Senaste laptopen jag köpte var en med intel i5 propp och 4gb ram för ett par år sedan. Den kom med Windows 7 och efter ett halvår var den så seg att jag inte orkade med den längre och sålde eländet. Inte är jag datatekniker och inte heller civilingenjör men väl en Windows användare sedan 3.11 tiden. I vardagsrummet tuffar en gammal iMac med intel core duo processor som gör det mesta utom spel och full HD YouTube. Osx är sååå mycket trevligare ur min synpunkt. Windows lär ha behövt åtskilliga ominstallationer under dessa två år men icke min gamla iMac. Skit bakom spakarna eller ej. Faktum kvarstår...

Skickat från min neken N6 via Tapatalk

Last edited: 18 jan 2014
  13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

det är som med allt annat olika från person till person. Själv är jag en linuxmänniska men använder windows ibland iaf och jag hade min senaste dator med xp installerad i 4-5 år och den var inte det minsta seg. Det beror på vad man gör med datorn många ggr.

Ett alldeles ypperligt sätt att få en långsam dator oavsett operativsystem dock är at tköra mycket torrents eller annan idiotisk random diskaktivitet... sen ett ruttet filsystem på det så är man körd på riktigt sen ;)

14. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

NTFS som filsystem och ladda ner lite film, hur sinkar det ett system? XP har jag gillat mest genom de åren jag använt windows.

Last edited: 18 jan 2014
  15. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag föreslår att du kör ett wikiuppslag på hur torrent fungerar och hur den skriver på disk så förstår du säkerligen :) notera att det är just torrents jag nämner och inget annat.

16. Kirk242

Kirk242 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Nej jag skämta inte...så länge du sköter om systemet är inge problemas

17. flat7

Mottagna gillanden:
    515

MINA ENHETER

Äsch. Jag kör mac istället. Torrent fungerar ypperligt.

18. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

Jodå så att :)

19. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Låter som klassisk skit bakom spakarna. Jag har inte behövt göra någon ominstallation eller jaga lösningar på problem på någon av mina datorer. Min nuvarande dator har jag haft med Windows 7 på sedan tja.. sen Windows 7 kom ut tror jag. Kommer inte ens ihåg när den ominstallerades. Ominstallation är ju inget man vill syssla med pga allt jobb med att installera allt igen.

Märkligt att det skiljer så mycket mellan våra upplevelser. Du kanske gjorde nåt udda med din dator som jag inte gör? Typ installera och avinstallera program hela dagarna och ladda ner "bra program som kompisen rekommenderade som skulle städa upp registret och göra 'datta' snabbast i .se"? Det är en fråga bara jag anklagar dig inte för nåt här.

20. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 267
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Personligen har jag aldrig haft den uppfattningen snarare tvärtom.

Jag har försökt att hitta bra iPhone forum t.ex. men det är grymt svårt. Finns i stort sett bara iMore.com som är hyfsat sen finns det småskit som inte ger så mycket. Speciellt inte något svenskt forum.

iPhone ägare är relativt icke-existerande på internet och varvid jag personligen sedan länge har dragit slutsatsen att de inte är speciellt teknikintresserade och i mina ögon är såna som mest har en lur som funkar utan att ha ett väldigt stort tekniskt intresse och pillar inte med dem.

Det finns så klart undantag till allting och min farbror är ett sådant praktexempel. Han är så teknikintresserad man bara kan vara men han är helt insnöad i Apples värld av någon anledning.