Testade faktiskt att aktivera EU vecka i veckan och det fungerade sjukt dåligt.
Gick ej att aktivera EU vecka via SMS som man kunde göra innan ändringen 15 Juni.
Appen klagade på att det var anslutningsfel ett 10tal gånger. Gick man in via publika wifi så dök inte EU veckan upp.
Att ansluta sig till mobilbankens app gick bra, men där kunde man inte ladda EU veckan.
Testade att gå via länken man fick via sms till Comviqs hemsida för att ladda EU vecka. Där var man tvungen att antingen mata in sitt visa/mastercard eller internetbanken via mobilens webbläsare. Att använda sig av
comviq saldo fungerade inte längre, som det gjort innan 15juni. Extremt krångligt och mycket hoppande fram och tillbaka mellan mobilt bankid och banken på webbläsaren.
Givetvis laddade
comviq hemsidan inte alls under ett 20tal försök. Efter sådär 30-45min lyckades jag iaf tanka euvecka, fast till en högre summa än jag tänkt mig. Men jag tänkte verkligen inte ladda om comviqs hemsidan för att rätta till beloppet eftersom det gick otroligt långsamt.
Väntade på samtal utomlands så det blev en rätt stressig situation för att få mobilen att fungera. Funderar på att byta operatör pga att det är så omständligt att använda mobilen utomlands med
Comviq numera. Även om man nu bara åker utomlands några gånger per år.
Har mailat Comviq i förhoppning om att dom skall förenkla aktiveringen av EU vecka för deras kunder.
Click to expand...