VARNING FÖR FROYOS VÄCKARKLOCKA!!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Waiter, 19 okt 2010.

  1. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Sedan jag uppgraderade till Eclair så har jag haft ett alarm för alla vardagar och en annan för helger, funkar prima :D
     
  2. sparriskrigaren

    sparriskrigaren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    458
    Mottagna gillanden:
    110

    MINA ENHETER

    Ahaaaaaa DET förklarar ett och annat! T ex varför jag försov mig när jag tog en powernap i helgen. :cool:
     
  3. Waiter

    Waiter Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Men det är ju precis det som är grejen. På vilken normal väckarklocka som helst så ställer du bara in tiden och sedan ringer den nästa gång klockan blir så mycket. Har man aldrig behövt bekymra sig om att ställa in rätt veckodag på larmet innan så är det här en ändring som kan få katastrofala följder. Det är inga som helst problem att ställa in rätt dag, som du säger, man måste bara veta om och komma ihåg att man måste göra det.


    Ja, det är väl ok och det gör nog både jag och alla andra när man väl en gång har ställt in ett larm. Problemet är när man skapar ett helt nytt larm vilket alla ju tvingas att göra som har gjort en uppgradering.

    Det kan till och med vara så att jag alltid hade ett klart larm som jag stängde av och satte på och ändrade tid efter behov innan jag uppgraderade till Froyo.
     
  4. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som testat ta bort ett larm en stund innan det ringer? På min spelar det ingen roll för den ringer iallafall.. Lite jobbigt då jag går upp 03.15 varannan vecka och resten av familjen ligger och sover..
     
  5. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Inga problem med det här. Det är bra att det är detaljerat. Men jag minns att det alltid har varit såhär, även med 2.1. Kanske misstar mig men jag hade turen då kanske och märkte detaljerna.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  6. SaucePanMan

    SaucePanMan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis så använde jag larmet tidigare. Som student har jag extremt oregelbundna tider som varierar inte bara från dag till dag utan även från vecka till vecka.

    Nåväl, installerade myClock nu, får se om det fungerar bättre för mina behov.
     
  7. noname

    noname Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    +1 :ehm:
     
  8. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma här, gör alltid nytt larm varje dag. Har inte märkt det eftersom jag alltid lägger mig efter tolv.
     
  9. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Man märker aldrig av det om man skapar ett alarm för alla dagar som man sedan går in och ändrar tiden i. Det går ofta snabbare än att göra nya alarm också eftersom man behåller alla övriga inställningar och bara behöver ändra tiden, men det hänger förstås på om man gör några fler inställningar eller inte.
     
  10. Benji_9

    Benji_9 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Håller med, alarmet suger!!! Hur fan lyckas dem?! Ska skriva ett hatmail Samsung. Min telefon e helt jävla mongo efter uppdatering.
     
  11. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  12. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Känns som en den människor har svårt att akceptera förändringar, själv tycker jag att det nya sättet att ställa in alarm har fler fördelar än nackdelar, men är man lat och orkar inte göra ett par tryckningar extra så är man.
     
  13. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Varför då? Ingen tar hatmail och omoget språk seriöst. Konstruktiv kritik och mogen inställning kommer ha mycket bättre effekt om man vill att något ska ändras.
     
  14. SaucePanMan

    SaucePanMan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns som att en del människor har svårt att acceptera att folk har olika behov. Jag förstår att det för en del människors behov finns fördelar med det här sättet, t.ex. kan man ju ställa ett alarm mer än 24 timmar in i framtiden nu. Men för MINA behov är inte fördelarna aktuella, det är däremot nackdelarna alltså kommer jag nu att använda ett annat program.
     
  15. NickeW

    NickeW Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med om larmet, ser ingen fördel med att jag snabbt ställer ett larm på onsdag t.ex. 0700 och den då ringer 0700 onsdag en vecka senare. Tar ju för tusan givet att ett engångslarm automatiskt ringer dagen efter, alltså 0700 torsdag.
     
  16. arono

    arono Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Måste man verkligen hålla på o gnälla på varandra? Är det så kul verkligen? Får hitta på nåt annat om du har tråkigt...
     
  17. EUNE

    EUNE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2009
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    +1, tur att tjejen hade sin väckning igång annars hade det gått illa.
     
  18. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Jag vaknade inte av annat och blev 3 timmar sen till jobbet.. haha sånt e livet ;)

    Sen tycker jag alarmet är riktigt bra, bara man vet om den lilla tabben :P
     
  19. GregerW

    GregerW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag gnäller inte De får skylla sig själva att det tog inte reda på vad de innebär att uppgradera till FROYO och sen gnäller de att det är FROYOs fel, när de själva har försatt sig i denna situation, de kallar jag onödigt gnäll, ingen tvingade dem att uppgradera. "för om man ska ut och bada då tar man reda på om det är varmt, om det kommer regna, om vattnet är kallt, eller gör man som de kör ut på stranden oavsett vilket väder det är och hoppar i vattnet direkt?"
     
  20. danilson

    danilson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma läga för mig, tur att tjejens larm var inställt annars hade jag försovit mig.

    Logiskt är att ett larm ställs in för dagen efter, och inte en vecka efter.