Varning för Goofie - oseriös säljare

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Nephre, 6 sept 2011.

1. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Även om det troligen kommer läggas ner så kommer det synas i framtida utredningar. Till exempel om många anmäler samma person så kommer polisen förr eller senare reagera. Precis som de gjorde i ditt fall. Sen att det finns omständigheter som gör att man inte kan driva det i domstol har inte med saken att göra. Att dessa idioter vet att aldrig någon anmäler hjälper inte situationen då det blir då helt ofarligt att göra denna typ av brott. Men finns det en risk att åka fast så så stoppar det alltid några.

2. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jaha? Det spelar ingen roll. Det är tack vare sådana människor som er som problemet inte uppmärksammas, tas på allvar eller syns i statistiken. Resten av vad du nämner är tämligen rätt så irrelevant - man ska alltid anmäla.

3. my05

my05 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Visst ska man anmäla och självklart tar man det på allvar, men det jag säger är att ha inga höga förhoppningar att du får tillbaka dina pengar. Att tro det är ganska naivt med det många gånger icke fungerande rättssystem som vi har.

Tyvärr

4. Larss00n80

Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    186

MINA ENHETER

Går det inte att ip banna en person?

(jag vet att man lätt kan byta sin ip men det kan ju vara ett försök?)

5. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Jag har polisanmält en kille en gång, ledde till åtal och fällande dom.... Fick inga pengar tillbaka.... Inga utmätbara tillgångar. Men lite jobbigare för honom iallafall.... Han bodde i malmö med.

Sent from my GT-I5500 using Tapatalk