Diskussion: Varning, Note 3 failar drop testet

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Oceanic, 30 sept 2013.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Droptest säger ingenting. Släng tråden.

2. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

enda jag kan säga om metalkanten på note 3 efter ha klämt lite mer på den idag är att den känns definitivt som att den kommer se ut som skit och man slår i den lite eller skrapar den.. men sen när brukar plasten bli snygg efter en sån kontakt? ;)

3. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
  4. racerdude

racerdude Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dealkiller!? Så du menar att det finns mobiler där skärmen inte spricker om man släpper dem från 1.5m höjd, med skärmen först, rakt ner i betong!? Vilka då???

Last edited: 1 okt 2013
  5. Fructis

Fructis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ingen hemlighet att företagen har denna försäkring för att dra in cash - ett företag ska ju vara vinstdrivande ellerhur?

Men jag själv brukar säga såhär till kunderna som tecknar försäkring: Man tar inte en försäkring för att ta sönder luren, man tar den ifall man gör det.

Självklart är det tråkigt ifall man pajjar luren, som flera har poängterat i tråden är att det inte finns några garantier för att man inte förstör sin lur, vissa har dock inte gjort det med sina tidigare telefoner än.

6. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 340
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja du har rätt...
    Och ibland undrar jag också om företagen själva medvetet designar telfonerna för att kunna gå sönder..jag menar.. nu när min gick sönder, då har jag två val antingen byta glas för 2500 eller köpa en ny. Och i och med att dom flesta telefonerna mer eller mindre är lika dåliga i premium segementet så har man ju inte så mkt val..

Mobiltelefonen är en "slit och släng device" som enligt mig ska kunna tåla lite... Visst ibörjan när telefonen är ny behandlar men den som ett husdjur och man vågar knappt röra den, men i längden orkar man inte hålla på så.. och man orkar inte konstant gå och vara rädd om den heller...
    Flip cover hjälper ju väldigt mkt om man är som jag iallafall...

Men jag hade hoppats på att nästa telefon jag köpte var såpass bra så jag hade sluppit flip cover vilket känns lite bakåtsträvande..och ibland är det faktiskt jobbigt.. speciellt när man tar kort eller ska filma så är flip covern ivägen...Och mkt tid slösas på att öppna och stänga det jävla fodralet det är ganska tröttsamt i längden...

Hoppas min nästa telefon jag köper inte har grollia glas, utan att lg och samsung släpper sin mobiler med böjbara/oförstörbara skärmar i slutet på året som dom lovat...

7. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Tror som vissa andra att N3 inte är så mycket klenare än andra om den droppas. Är ju lite större så skärmen har ju en större chans att träffa backen. Men har tappat ett gäng lurar och i vissa har dött direkt och andra inte ett fel. Så beror ju helt på hur träffen blir, faktiskt tappat min vita N3 och den klarade sig från rutan på bilen rakt ner på asfalten. Men hade man som sagt haft otur med hur den föll så hade den nog dött.

Skickat från min SM-N9005 med Tapatalk 4