Fråga: Vart köper man S7 edge billigast / bästa dealen?

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Adder, 29 mar 2016.

1. inact_0038

inact_0038 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Vad menar du vännen? Gråimporterade telefoner? De har ju garanti etc. Menar du att kvalitén etc skulle suga eller? De måste väl anpassa sig till EU lagar mm? :)

PS nådde mitt mål från 84 kg förra Juli. Juli-September 74 kg. 74.5 i Mars. Började träna 10 maj och gick ner 4 kg på 10 dagar. Sista biten var lite svår men det kom av sig. 68 kg idag 173 cm :) Behöver slimma ner magen lite grann. har bara 4 pack :P 6-8 pack måste fixas :) Allt detta helvete pga en knä skada samt depression efter skadan. Väntar på operation nu. :)

2. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag menar att de säljer telefoner avsedda för någon annan marknad, t.ex. Italien.

3. inact_0038

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Hmm. Men vad skulle det skilja sig? Dålig uppdatering etc?

4. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Programvarorna skiljer sig inte mycket åt. Det kan vara några appar som är speciella för den andra regionen (t.ex. Italien) som är förinstallerade. Jag tror det finns annat i den regionspecifika programvaran också, typ om nät och sånt men det behöver inte innebära några problem. Ett exempel på problem som jag läst om är att på marknader där de har Samsung pay funkar inte den tjänsten om man inte har den rätta programvaran.

Vad gäller uppdatering är det svårt att veta i vilken ordning samsung uppdaterar sina olika programvaror. Det kan alltså vara, före, efter eller samtidigt som den svenska.

Det är inte så svårt att byta till "rätt" programvara själv med Odin.

Vad gäller garanti tror jag att det ska funka men vissa säger att Samsung sagt att serviceverkstäderna kanske säger nej till att fixa en telefon avsedd för en annan marknad. Jag har dock inte sett några snyfthistorier och vissa verkar ha fått mer betryggande besked.

inact_0038 gillar detta.
  5. inact_0038

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Tack. Köpte den idag och sparade 4000 kr om jag skulle köpt den på abonnemang mm. Nu ska jag se hur länge denna håller. Min S3 funkar fortfarande utmärkt men den är seg som fan med nya appar. :)

Är nöjd hittills. Skulle vara nice om man kunde göra ett eget tema för sin mobil. Men ändrat det mesta efter min smak. Det blev en guld färgad S7 Edge för 6925 kr + 40% billigare på skal och glass skärmskydd från samma affär som skulle gå på 600+.

Har även handlat in dessa och väntar på dem.

http://www.themobilestore.se/caseol...-vinrod#aw_source=pb-574595b6e4b08f0bd0ee35b2

http://www.themobilestore.se/spigen...ge-gold#aw_source=pb-574595b6e4b08f0bd0ee35b2

Väntar även att denna ska komma in
    http://www.themobilestore.se/spigen-wallet-s-planboksfodral-till-samsung-galaxy-s7-edge-svart