Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

1. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 626
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Haha :-)

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, tekniken uppfanns på som sagt 80-talet så nog fanns det på 90-talet. Jag har givit dig en källa och det är fritt att söka efter fler.

Du kan ju dock ta ditt eget råd och säga något som du faktiskt backar upp med en källa istället för att bara hitta på saker fritt ur luften och skriva det som fakta. Du ställer bara krav på andra och tar inget ansvar själv.

3. edsbyn

edsbyn Guest

Det jag skrev förut att apple kom på allt med iphones multitouch var så klart apple själva som hade sagt. Jag såg ju så klart på deras presskonferens när dom introducerade iphone. Han berättade att dom hade patenterat det och att dom hade kommit på begreppet multitouch. Och när ett företag kommer med dom uppgifterna så tar man det för givet att det dom säger är sant.

Sen tycker jag det är väldigt märkligt att ingen tidning eller liknande kommit och berättat att det apple sade var fel, att den tekniken fanns för 20 år sen. Aftonbladet ecc. brukar vara bra på sådant.

4. Peter_l

Peter_l Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Dom ljuger ju så dom tror sig själva, har du inte förstått det?

5. edsbyn

edsbyn Guest

Om du läser mitt förra inlägg så kan du förstå att jag inte gjort det. Inte så konstigt med tanke på vad dom sa på presskonferensen. Inte direkt att jag direkt efter den kollar upp om det verkligen stämmer det dom säger.

6. Peter_l

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Dom ljuger, Microsoft ljuger, alla ljuger om dom kan tjäna på det. Det gäller att vara vaken och kolla upp saker på egen hand.

Just nu ljuger Apple hejvilt för att kunderna ska hålla käften och inte börja bråka för mycket. Det skulle bli väldigt dyrt för Apple om dom skulle bli tvugna att åtgärda felet på riktigt.

Angående mulitouchen och all annan nonsens i stämningen mot HTC, så förstår jag allvarligt inte varför dom ljög, det är ju hur enkelt som helst att avslöja dom. Antagligen är Steve både oärlig och korkad.
    Undrar om han sitter inspärrad med tvångströja normalt, och så släpper dom ut honom när det är nåt "event" på gång, där han ska stå och ljuga inför dom andlösa massorna.
    Allvarligt alltså, jag tror faktiskt att det kan vara så...

7. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror det är väldigt mycket missuppfattningar kring vem som gjort vad och vem som var först. Iphone är ju en fantastiskt bra marknadsförd telefon. Den som skriker högst får ju oftast rätt. Spelar ingen roll vem som kom på vad tillslut, det är vad folk tror som spelar roll. Många, många som ser android som en iphone klon och med all rätt. Jag har åtminstone 80% av mina vänner och bekanta som tror att Apple i princip uppfann mobiltelefonen som den ser ut idag... :)

Last edited: 17 jul 2010
  8. edsbyn

edsbyn Guest

helt rätt. Alla applefans jag känner tycker att galaxy s är en kopia av iphone med android.

Vilket jag också tycker :cool:

9. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

Borde vara positivt med andra ord... eller tycker iPhone 3gs är ful? ;)

10. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du verkar ha en del att lära om hur folk presenterar saker när mycket står på spel. Hoppas du inte är röstmyndig ännu.

Apple är en väldigt stor inkomstkälla när de drar igång kampanjer om sina produkter, såklart kommer tidningarna dra sig för att skriva negativa saker.

11. Peter_l

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Så är det nog. Det Apple gjorde var ju att vara dom första som förstod vad folk ville ha....i viss mån. Lite fel hade dom ju, annars skulle inte Android fått såna framgångar. När jag köpte min första iphone så tyckte jag att det var världens bästa telefon. Den är ju lika bra fortfarande, men nu har andra kommit ikapp och förbi. Och det gillar inte Apple....

12. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Apple ljuger/vrider sanningen hejvilt med sådana saker. När de lanserade iPhone 4 sade de ju t ex också att folk alltid längtat efter videosamtal och nu kan de äntligen få det, trots att det introducerades 2003 eller så.

Tyvärr får sådan marknadsföring inte alls så mycket skit som den borde få i media så företag kommer att fortsätta med det. Många tror ju på det de säger eftersom alla inte är så insatta.

Jag tycker därav inte du har så mycket belägg för att dra dig med den otrevliga frasen att andra har noll koll.

13. edsbyn

edsbyn Guest

Tror knappast att varenda användare kollar upp om apple har rätt eller inte vad det gäller vem som uppfann multitouch. Man tänker hur telefonen är och om den passar dina behov. Sen skiter de flesta i resten

Sen tror jag aldrig att aftonbladet skulle dra sig för ''avslöja'' att det var fel det som apple sa. Tidningarna gör allt för att tjäna pengar. Kolla bara på det senaste som dom skrev om littorin. Som sagt gör dom allt för att tjäna pengar.

Helt klart. Men jag tror att det är bra för apple att dom får konkurrens. Då kommer dom så klart bli tvungna att erbjuda mer hårdvara för lägre pris. Skulle dom vara helt utan konkurrens så skulle priserna stiga i höjden.

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Eftersom du hade fel blev det ointressant och alla borde skita i det menar du?

Ja, och 50 helsidor Applereklam under ett år är betydligt mer pengar än en liten skitartikel om hur Apple påstår att de kom på multitouch när de inte gjorde det. Som du säger... Allt för att tjäna pengar.

Last edited: 17 jul 2010
  15. edsbyn

edsbyn Guest

Nej jag skrev i mitt inlägg om den vanliga användaren.

16. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Ärligt talat så förstår jag överhuvudtaget inte vad Apple pysslar med, man har chansen att lansera en riktigt bra efterföljare till 3GS (min gav jag bort) och så lanserar man enligt mig en något upphottat 3GS med bättre skärm o lite mera minne o "lite" snabbare och naturligtvis det som chockade hela världen mest av allt... videosamtal funktionalitet. Designen är en smaksak om man gillar, jag tycker den ser ok ut. iOS4 är inget speciellt förutom de enl. Apple godkända applikationer som ska få Apples beviljande (turen) att få nyttja bakgrundsprocesser i iOS4 som gör att man kommer kunna lyssna på Spotify o surfa samtidigt... 500 tusen svenskar hyrköper/har hyrköpt iPhones sen starten och de flesta unga män. Som jag ser det har iPhone gjort att de gamla mobildrakarna fått skärpa till sig och ge folk vad de vill ha... för det är väl det allt handlar om... Det är alltså bara positivt att så många köper Apples iPhone eftersom det också ökar medvetenheten om smartphones/touchmobiler och det gagnar Android och det ser man effekten av i USA ganska tydligt. Personliga åsikter kan alla ha och framföra men försök snälla att hålla det på en så saklig och objektiv nivå som möjligt...

Edsbyn:
    Jag har läst några av dessa bedrövliga inlägg och en sak jag inte kan begripa är att du sitter/står/ligger på detta forum för Samsung Galaxy S och lovordar Apples iPhone när du i sjävla verket äger en HTC Desire för att du snart ska köpa en iPhone4? är det fullt på admireApple.se's forum eller? Jag är självklart lite ironisk i ovan men man undrar ju lite om du är en sådan som går och köper en mobil utan att först testa för att sedan bli besviken för att den inte är en iPhone.

Hoppas du blir nöjd med din iPhone4, men ett tips är att testa ordentligt i butik så att du vet vad du köper oavsett vad det är.

17. edsbyn

edsbyn Guest

Jag hade så klart möjlighet att testa i butik vilket jag gjorde. Men efter några månader insåg jag helt enkelt att iphone var min grej och inte android. Med android så är det väldigt enkelt att ladda ned apps som suger batteriet mm. då känns iphone tryggare att ha utan att nånting händer med prestanda och sämre batteritid.

Laddar du ned 50 apps på en android så är det väldigt stor risk att nån app drar en rejäl bakgrundsprocess och det är inte så konstigt med tanke på hur lite google egentligen kontrollerar apparna. Men tar man den risken så är kanske android något att satsa på. Men inte för mig då alltså.

Sen skriver du som fakta att iphone 4 är mycket sämre än android.
    Det är så klart en smaksak vem som gillar android och iphone. Men man kan inte skriva som fakta att android är bättre på alla punkter. Dom riktar sig till olika målgrupper. Spel, musik, enkelhet riktar sig iphone till, medan android riktar sig till dom som vill kustomisera systemet lite mer.

18. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag gav min personliga åsikt (om du tycker det är fakta så...) om hur jag tänker kring iPhone4 och jag blev faktiskt besviken eller rättare sagt jag hade förväntat mig lite mera. Smaken är som tur är olika gällande massor :)
    Jag förstår hur du tänker ang. appar som drar batteri, men HTC Desire har rätt usel batteri kapacitet precis som min X10i hade innan uppdateringen kom som mer än dubblade batteriet för min del. Min Samsung Galaxy S har bra mycket bättre batteritid redan från start trots att jag kört in ca 45 appar och det blir fler varje dag :D

Ett tips är t.ex ett program som SystemPanel (köpte) Lite (gratisversionen) som håller koll på batteri, processor och loggar telefonens beteende och visar hur den hanterar när cpu'n får jobba kontra när den mest idlar och där man kan se vilket/vilka program som "bråkar" och drar mest batteri.
    Det är stor skillnad mellan hur en Android fungerar och arbetar jämfört med iOS och det kanske är det som krånglar till det för en del personer. Jag säger inte att Android är bäst eller att den har allt för det har den verkligen inte, men jag tilltalas av öppenheten och att det mera är som på PC där jag kan välja som passar mig och min plånbok och sedan skräddarsy telefonen efter mina behov.

Lycka till med iPhone4 och det menar jag verkligen, hoppas du blir nöjd.

19. Vergilius

Vergilius Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag känner att jag vill lägga mig i diskussionen, men det känns rätt hopplöst. Smaken är som baken, hårig blek och full med skit!
    Denna gamla bild tycker jag funkar UTMÄRKT i sammanhanget dock :)

Dock måste jag säga till dig edsbyn att du är enormt snabb på att fördöma och döma andras inlägg och kalla dem nollor och att de inte har någon källa. Trots detta att du inte haft några källhänvisningar (inte alla men de flesta) till några av dina påståenden? När det sedan visar sig att de du kallar för att ha NOLL koll verkligen hade rätt måste det kännas rätt dumt?

20. edsbyn

edsbyn Guest

Nu ljuger du. Dom jag har sagt har noll koll till har inte haft rätt.
    Men det är ingen idé att gå in på den diskussionen igen.

förresten tycker jag att killen på bilden liknar dig :cool: