Vem har gått från iPhone till SGS som jag?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av tigersaid, 10 jul 2010.

1. Androido

Androido Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Utan bättre argument så bortförklarar du dig själv ( läs ditt eget inlägg ovan som jag då besvarade angående HTC Desire och SGS) och fumlar om iFone med dårarnas envishet. Jag har aldrig påstått att iFånen är en dålig mobil (Bara nämnt dess brister som du gör i sin tur om SGS ) och försökte få dig att sluta komma med faktafel om SGS och fabulera ihop saker som du inte läste på.

Jag bara undrar lite så där, varför köpa en android mobil när du, döma av dina svar, fortfarande beundrar iFonen ?

2. edsbyn

edsbyn Guest

Vad kul att du tycker det :)
    Har du något argument emot det jag skrivit i tidigare inlägg? Varför just du har rätt?

3. edsbyn

edsbyn Guest

När man läser alla recensioner från m3 och swedroid så kan man ju inte tro att den är direkt sämre än 3gs:en. jag trodde helt enkelt för mycket på recensioner från tidningar och från detta forum som avgudade desire. Då trodde jag ju att den var minst lika bra som iphone därför att alla skrev det :)

Men så var ju inte fallet :ehm:

Nu säljer jag min desire, så om någon är intresserad av den är det bara att skicka ett pm.
    Blir att satsa på en fyra :P

4. edsbyn

edsbyn Guest

Ok, om du tycker att touchen är bättre än 3gs när den släpar efter mer så får du tycka det.

5. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, okej edsbyn ska vi sluta nu med pajkastning och kanske bidra med något vettigt till denna tråd innan moderator låser den ?

Jag förstår att du är besviken med android men att flamma om iPhones överlägsenhet i en Android forum är som att hälla mera bränsle på elden och leder bara till en massa tjafs. Berätta istället om du vill ha hjälp eller nåt annat så att vi kan gå vidare, OK ;)

6. edsbyn

edsbyn Guest

right, right.
    Som sagt så ska jag sälja min desire. Så är nån köpsugen är det bara att skicka ett pm ;)

7. edsbyn

edsbyn Guest

Haaha, ville bara visa denna video. Detta är en av många saker som samsung har härmat iphone med. Dom har i princip portat iphones ibooks till sgs:en. Det är helt enkelt iphone som alltid är först med allting som dom andra sedan apar efter. Kolla bara på detta.

Exakt samma!

http://www.youtube.com/watch?v=7Er1xQXVJZ8
    Som sagt inget påhopp på er androidälskare utan tyckte det bara var en kul sak :P

8. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det är Aldiko som ligger bakom e-boksappen, inte Samsung.
    http://www.aldiko.com/

9. Androido

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag skulle kunnat tänka mig köpa den ifall jag inte hade min SGS men du hittar säkert en köpare till din Desire och lycka till med iPhone 4-an :)

10. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Aldiko släppte sin e-book reader den 2:a juni 2009. Apple släppte iBooks till iPhone mer än ett år senare.

Vem härmade vem sade du?

11. edsbyn

edsbyn Guest

Här kommer en till youtube film som visar att samsung galaxy s är några sekunder snabbare än iphone 4 på att ladda webbsidor. Men man ser klart och tydligt att iphone har mycket mer ren touch och pinch to zoom mm. Men som ni ser i filmen har sgs andra fördelar.

http://www.youtube.com/user/pocketnowvideo#p/u/2/DLLi5ccES4o

Denna film var samsung captivate. Men det är samma sak som galaxy s fast den amerikanska versionen.

Last edited by a moderator: 17 jul 2010
  12. edsbyn

edsbyn Guest

haha, titta vad man kan ha fel :o

Trodde det var samsung galaxy s ebook reader. Men så var det inte. Ursäkta att jag inte var så påläst just på den biten :ehm:

13. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Ja, GPU-stödet gör definitivt sin sak på iPhone. Det måste Google få till med Gingerbread. Blev dock förvånad hur mycket långsammare den renderade vid scrollning när man hade zoomat in. Det tog någon sekund innan man såg det han scrollade till på iPhonen. Hade inte förväntat mig det.

Detta test visade också det jag sade när vi pratade om att växla skärmläge. SGS:en var klar innan iPhone 4 påbörjade sin animation. En tydlig indikation om att båda operativsystemen har sina plus och minus jämfört med varandra.

Ska för övrigt bli trevligt att få browsern i 2.2 på SGS med tanke på vad den gjorde för Nexus One i det testet.

14. hAmpzter

hAmpzter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hey alla,

Jag kan bara inte låte bli att lägga mig i lite i diskussionen om iPhone vs Galaxy S touch-panel!

Hårdvarumässigt spöar SGS iPhone på fingrarna otroligt mycket med den nya maXTouch från Atmel, däremot har Apple gjort ett otroligt mycket bättre jobb med hur OSet svarar vid fingertryck!
    Detta är dock något som Google skall fixa i 2.3 eller om de va 3.x om jag inte minns fel i vad jag läste.. Kanske va 3 förresten, då dom ska satsa mycket på gränssnittet.. Däremot ska det komma mycket bättre stöd för GPU-hårdvara i 2.3 av Android.

Några av dom otroligt stora fördelarna med SGS touch-panel (utöver att den kan registrera 5 fingrar i den här varianten) är att den kan registrera dom tex genom en vante, det skall gå att använda en stylus, det skall gå att använda naglarna.. Nu är jag inte 100% säker på att Samsung har valt den varianten av maXTouch som inkluderar allt detta, men den är kapabel till väldigt mycket. Dessutom är den väldigt smart på hur den analyserar fingerrörelser då den registrera och processar dom och skickar sen iväg koder till cpu.. vilket gör att det blir mycket strömsnålare!

Diskussion/informationsfilm om maXTouch: http://www.youtube.com/watch?v=7TnSDeS2pTA (kolla gärna hela, men spola annars till 2:30 där en av dom intressantaste delarna kommer)
    En liten cool introfilm: http://www.youtube.com/watch?v=8weBw6M9HHY

Jag vill också tillägga att jag inte själv intresserad av att vilja påstå att Android är bättre än iPhone eller vise versa utan tycker att båda platformarna har sina brister och fördelar.
    Kör själv på väldigt blandad miljö och har nu valt att för första gången köpa mig en Android när SGS kom, men kanske ändå skaffar mig en iPhone sen för att testa om jag har möjligheten..
    Intressant är också att se hur väl Windows Phone kommer att slå när det börjar komma ut telefoner till den!

Aja, det var iaf en liten kommentar från mig!

15. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 117
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    En liten kommentar från mig!
    Köpte en SGS igår och måste säga att jag är grymt överraskad positivt av SGS och Android. Hade en Hero för ett år sen och då var Android mycket nyare och sämre.
    Kommer att testa SGS:sen ordentligt under semestern och sen blir det ett beslut om man behåller den eller går tbaks till Iphone och 4. Har kvar min 3GS än så länge.

+ Vilken skärm, underbar!
    + Ruskigt snabb lur!
    + Gillar designen på luren även om många ogillar den. Kommer från Iphone och gillade den så det är väl inte konstigt!

- Att den tappar WIFI anslutningen till mitt nätverk med jämna mellanrum när man inte använder WIFIN. Inställning eller barnsjukdom?

Last edited: 17 jul 2010
  16. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

17. henke2

henke2 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Huawei Mate7

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate7
    Nu känner jag också att du inte riktigt lever i samma värld som vi andra. För all del om Iphone var förast med vissa saker, men fasen inte allt.

MMS
    3G
    Videoinspelning

och trumfkortet Videosamtal, http://www.youtube.com/watch?v=em4ViZCacXo 0:45 --> "We are bringing videocalling to the world" fast bara över wifi och bara till en annan iphone4. Påminner inte det lite om webcam som funnits sedan ja 90talet någon gång. (och i alla andra 3G lurar sedan 2003 ungefär, fast då över 3G nätet och till alla 3G telefoner)

Så om de är först med allt vet i stusan va?

Men visst på Iphone5 har de ju chansen att bli först med att kunna byta sms-signal ;)

Last edited: 17 jul 2010
  18. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 499

MINA ENHETER

19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 624
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
  20. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

Sluta mata trollet :)

Och nu till min slutsats av alla trådar där mobiler battlar och jämförs:
    Galaxy S äger allt och kommer alltid att göra!!!ettentvå!!!

Till ajfön anhängarna, den nya ajfön ser fin ut skärmen & kameran verkar en höjdare och ni har ett ios som kan utnyttja powern i gpu fullt ut grattis. Men vad kan egentligen Ajfön4 som inte Galaxy S kan?

Till ändröid anhängarna, just nu känns android lite efter ios men jag hoppas och tror precis som ni att de två näst kommande updates kommer ändra på detta, visst det är en jätte fin tanke av google att oavsett om man har en lur i 2000kr klassen eller en i 5000 så ska de klara av samma saker men tyvärr så sinkar väl det utvecklingen lite men det är skönt att telefon tillverkarna får lägga in egna saker som kan lyfta telefonerna (så som samsung nu gjort med galaxy S). Sen fattar jag inte varför google ska envisas med att bara låta vissa länder ta del utav betal apps precis som jag inte fattar varför de bara släppte telefonen i ett visst antal länder tror de har förlorat enorm mycket på det.