Att spara kontakt gör man genom att långklicka på ett nummer och välja "Lägg till kontakter..." från menyn som dyker upp.
Eventuellt skulle man kunna lägga till en knapp i dialogrutan som dyker på vid enkelsök som du är inne på. Ska kolla på detta!
Problemet du beskriver har jag inte lyckats återskapa på min Nexus One eller emulator. Även om man har sparat kontakten med nummer 070123456 eller med landskod +4670123456 så kommer numret identifieras som samma kontakt och ingen uppslagning kommer ske.
Samtalslistan i Vem ringde hämtar information från den existerande call logen så testa gärna att öppna den och se om du får samma resultat. Då man precis har sparat en kontakt kan det vara bra att öppna call logen för att trigga förändringar i databasen som Vem ringde´s samtalslista läser ifrån.
Jag vet att Desire (Sense) har en egen app för kontakthantering, call log etc. men förhoppningsvis så bör den funka som android´s standardapp.
Edit: Precis som du är inne på DariuZ så verkar det tyvärr vara en bugg i HTC-sense då det här problemet inte uppkommer i Phone-appen i standard android.
Kul att du använder appen och tack för feedback!
Mvh
Jarman
Last edited: 18 april 2010