Vem ringde 2.9.0 by Jarman

Diskussion i 'Applikationer' startad av Jarman, 28 okt 2009.

  1. DariuZ

    DariuZ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade lite mer och listningen på Sense "samtalslista" löste sig då jag ändra det problematiska numret från 07xxx till +467xxx.

    Dock kvarstår problemet med call-loggen i vemringde-appen.
    Kan nog vara lite knepigt att felsöka om man inte har en Desire / kan debugga och kolla vad som går galet.
     
  2. wimanx

    wimanx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    att "blockera" en kontakt är bra, men då måste man väl redan ha den kontakten i sin telefon? önskar inte ha oönskade spam kontaker i telefonen


    Att auto blockera en viss nivå på inrapportade telefonnummer vore guld,samma sätt som e-mail spam filter fungerar
     
  3. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar!
    Att få popupen över hela skärmbredden planerar jag att ha med som en valbar inställning i en kommande uppdatering.

    Att gå igenom och uppdatera kontaktlistan är ju en trevlig funktion men det finns mycket som kan gå fel vid en sådan operation. Jag själv t.ex. vill inte ha all den information som finns tillgänglig.
    Om jag har en polare som jag t.ex. kallar "Micke Mobil" så vill jag inte att det uppdateras med "Mikael Anders Petter Andersson" som skulle kunna vara hans fulla namn inlagt på eniro.
    Däremot är det ju trevligt att få adress och sådant synkat. Facebook appen har för övrigt en liknande funktion, har inte testat den dock.

    Förhoppningsvis kommer TC att uppdateras till att fungera med Desire så då är det ju inget som hindrar dig att ha båda apparna installerade.

    Mvh
    Jarman
     
    Last edited: 18 apr 2010
  4. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, tack för info!
    Jag får försöka felsöka med en Desire om jag får möjlighet.
    Planerar för övrigt att skriva om koden för Vem ringde´s samtalslista inom en snar framtid, kanske kommer det här problemet lösas av sig själv då :)
     
  5. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar bra på min Desire. Det går inte att lägga in något så man kan automatiskt döpa om ens kontakter så man får Förnamn Efternamn och adress? En sådan tjänst skulle vara grymt, man orkar ju inte göra det manuellt. :)
     
  6. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Går det att ange "wildcards"?

    Tex som en person ringer från ett företag med nummer 021552037. Skulle man söka efter det (påhittat nummer) så skulle det ge 0 träffar. Om man däremot söker på 021552030 (byter ut sista siffran mot en nolla = växelnumret) så får man en träff.

    Alltså skulle det vara smidigt om ingen träff hittas, så ädnras sista siffran till en nolla. naturligtvis inte helt vattensäkert men skulle ge några fler träffar.
     
  7. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med, men tyvärr får jag bara "kompletta" namn som svar från servern när jag gör förfrågningar så i nuläget blir det svårt att veta vad som är för- resp. efternamn. Men det kanske kommer bli möjligt i framtiden!

    Mvh
    Jarman
     
  8. mamedi

    mamedi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2009
    Inlägg:
    707
    Mottagna gillanden:
    113

    MINA ENHETER

    Hej, maila gärna oss på info at truecaller.com med vad det är som strular på desirer med TrueCaller så kikar vi på det så fort som möjligt.
     
  9. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har faktiskt fått den här frågan från flera andra användare och det är ju teoretiskt möjligt att lägga till en sådan funktion även om det kräver lite "tweakande". Dock skulle den här typ av funktion ligga på serversidan då man inte vill göra flera förfrågningar från telefonen än vad som är nödvändigt. (Latency osv.)

    Men det är en intressant funktion och för de mer avancerade användarna skulle man kunna ha en inställning för detta i en framtida version.
     
  10. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Den här appen funkade riktigt bra o gjorde helt enkelt allt som den påstod sig göra och det väl. KLOKT att lägga in nummersök på redan mottagna samtal separat o inte kluttra upp el fula till något med core apparna. BRA BRA.

    Det enda jag kan klaga på är att jag tycker att popupen som dyker upp inte riktigt hamnar perfekt visuellt sett med det andra och det här varierar trol rejält mellan mobiler. Varför inte en x y position inställning så man kan välja själv var man vill ha den. I övrigt: BRA BRA!!!

    Kristian
     
  11. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för positiv feedback!
    Som det är nu kan man ställa in om popupen ska vara i överkant eller underkant av skärmen som du säkert redan har sett.

    Men jag har planer på att lägga till fler detaljerade inställningar för popupen som du är inne på. Maila gärna o berätta vilken telefon du kör på och vilka placeringsproblem du upplever med just den telefonen.

    Mvh
    Jarman
     
  12. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Jo jag såg uppe nere inställningen och det varierar nog mkt på mobilerna vad som blir snyggast. Bäst vore väl som jag sa en x y inställning så man kan lägga den själv precis där den passar helt enkelt. Bäst vore väl om man har kontakt inställningen påslagen mitt på skärmen där bilden normalt är på kontakten. På min mobil täcker nedre alternativet delvis båda knapparna för acceptera avvisa. Det övre alternativet hamnar ovanpå listen som informerar om nätverk o uppkoppling m.m ingen större sak att missa men ser "fult" ut att det täcker. Kanske en bra början är att lägga till mitten av skärmen som alternativ?

    Min mobil är en HTC Desire för övrigt.
     
  13. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok!
    Att få popupen på mitten av skärmen är inga större svårigheter att lägga till så det ska jag försöka få med i nästa uppdatering.
     
  14. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Nä jag förstod nästan att det var en lätt match programmeringsmässigt, jag ska kolla nogrannare att mitten verkligen fungerar också så du får ngt lite säkrare o gå på. Himla bra program i övrigt, skönt o slippa eniros alla konstigheter o extraikoner som läggs in, jag är lite av en minimalist.
     
  15. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    På min Desire skulle det vara snyggast att den hamnar 1,5 cm från nederkanten. Det blir mellan Androidkontaktbilden och svara/avsluta-knapparna. Kan höjden i y-led gå att ange i pixlar vore det grymt!

    EDIT: Ovan gäller ju endast om telefonen är upplåst, om skärmen är nedsläckt ser det perfekt ut :)
     
    Last edited: 20 apr 2010
  16. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Travolta: måste nog hålla med dig att det är bäst, jag tänkte ju här främst på när man bara använder programmet när uppringaren inte finns i telefonboken men visst varför inte välaj en plats som ALDRIG stör. Summan är nog att x y confen är den bästa lösningen helt enkelt.

    ps: fan vad fula android smileysarna är ;)
     
  17. fleischer444

    fleischer444 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2009
    Inlägg:
    257
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När man "klickar" på ett nummer inne i programet i listan över ringda/motagna nummer och klickar på ett nummer dyker ju popupen upp med namn och adress. Går det att få till någon kopiera funktion där? Eller en länk så man ser vart företaget/personen finns i googlemaps/eniro/"någon typ av karta".

    I övrigt en klockrent program som funkar lysande.
     
  18. Jarman

    Jarman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för kommentar!
    Att visa på karta (google maps) är en funktion som jag planerar att lägga till.

    Om du vill använda eniros karta kan du temporärt byta söksite till förslagsvis
    "mobil.eniro.se (iPhone)" och göra sökningen. Det är precis samma sak som att öppna en browser och söka på numret.

    Att kunna kopiera text från popupen borde man kunna lägga till då det egentligen bara är en avskalad browser.
    Jag måste dock aktivera funktionen och lägga till en menu för detta.
    Ska kolla på det, tack för förslaget!

    Mvh
    Jarman
     
  19. mynta2004

    mynta2004 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken bra app !!!

    Tack !
     
  20. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    För min del ser jag ingen nytta med att lägga in en adressboksuppdaterare dock, sett funktionen i andra likn program o den har bara skapat problem med ändringar som är oväntade och oönskade. Går det att göra bra så okej, men det är nog stor risk oavsett.