Vem ringde 2.9.0 by Jarman

Discussion in 'Applikationer' started by Jarman, Oct 28, 2009.

1. TigerSoul

TigerSoul Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det förresten meningen att fönstret ska försvinna om den inte hittar något? den gjorde det här tidigare skumt nog.

2. Jarman

Jarman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm, det bör stå "inga träffar" i fönstret tills du svarar/avvisar.
    Det fungerar på samma sätt som när man får träff.

Om du har dålig uppkoppling kan det dröja ett tag innan resultat-fönstret dyker upp och svarar/avisar du samtalet avbryts sökningen och inget resultat-fönster visas.

Håller med dig om att en adressboksuppdaterare inte är en lätt grej att få till smidigt. Dessutom finns det redan appar som har den funktionen.
    T.ex. Facebook-appen har en trevlig synk-funktion där den kompletterar info om sina existerande kontakter med bild, adress etc.

3. Travolta

Travolta Professional Droid Medlem

Telefon:
    Google Pixel 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Skulle vara snyggt om fönstret försvann om ingen träff hittades.

4. Jarman

MINA ENHETER

Fast man vill ju gärna veta att det inte blev någon träff innan man bestämmer sig för att svara/avvisa samtalet.
    T.ex. om man har telefonen i fickan/väskan och det hinner gå några signaler innan man ser displayen så missar man ju den informationen om fönstret försvinner direkt.

5. TigerSoul

MINA ENHETER

Man vill definitivt veta ja, håller klart med.

Hos mig försvann hela fönstret vid ett tillfälle den sökte o sen försvann hela fönstret av någon orsak skumt. Ska se om jag märker det igen o återkommer då med mer detaljer. Progget har redan hjälpt till i en "vem fan är det här" situation ;)

6. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Ok, har läst igenom tråden och denna appen verkar har riktigt stor potential! Just nu använder jag både eniro's app och vem ringer, men som jag förstått det gör denna appen båda i ett? En fråga bara: Detta med en knapp att lägga till kontakten direkt i pop-up, är det något som kommer? Även detta med att lägga in adress hade varit riktigt nice om det gick.
    Har en annan fråga men vet inte riktigt hur jag ska formulera det...

Har en X10a(det fungerar finfint på den kan jag tillägga!) och där har du din standard Telefonbok med dina Kontakter och din Samtalslogg. Hade det varit möjligt att på något sätt integrera/ersätta denna samtalsloggen mot Vem ringde's samtalslogg? Det som jag tyckte det var ganska smidigt med Vems nummer-appen att den fungerade direkt därifrån då jag ändå vill ha min kontakter nära till hands på hemskärmen.

Edit: Kom på en sak till som hade varit smidig som har med att tillföra kontakter. Skulle det gå att fixa att lägga till uppgifter till en redan existerande kontakt? Säg att jag inte har en polares jobbnummer, så kan jag lägga till det till honom om han ringer mig från den. Hade det varit möjligt? Att även kunna lägga till adresser så hade varit guld :)

Last edited: Apr 21, 2010
  7. TigerSoul

MINA ENHETER

Vet inte om det nämnts innan, men något jag kom på nu som vore nice vore ett enklare sätt i vemringde's call log att ta fram en hel entry med karta o allt från eniro UTAN att behöva byta inställning, kolla, och sen ändra tillbaka.

8. Jarman

MINA ENHETER

Det stämmer, appen söker både mot eniro.se och vemringde.se
    Att lägga till kontakt direkt i popup är inget jag planerat in just nu men det kanske kommer! Att lägga till adress däremot hoppas jag ha tid till den närmsta tiden.

Att helt ersätta standard samtalsloggen med Vem ringde´s är vad jag vet inte möjligt då den är native och varierar mellan olika telefoner.
    Om du inte bygger din egen ROM men det gör inte normalanvändaren direkt :)

Hmm...det här kräver att du får välja en kontakt som du vill lägga till det inkommande numret till. Det går o lösa, absolut.
    Jag önskade att jag hade mer tid bara :)

Mvh
    Jarman

9. Jarman

MINA ENHETER

Japp, jag planerar att lägga till en "Visa på karta" funktion när man långklickar i call logen som går mot google maps.

/Jarman

10. TigerSoul

MINA ENHETER

Utmärkt, det är väl en mer lättimplanterad funktion också ;)

11. dennishagebrand

dennishagebrand Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ju tyvärr Telia, och när man har telia som växel (företag) så blir det en massa nollor innan telefonnumret. Prefix funkar jätte bra som inställning, men det skiljer sig när det är fasta telefonnummer eller mobilnummer, tex 000031123456 och 000735123456. Det gör att när jag ställer in prefix så måste jag välja vilka siffror de ska ignorera och det innebär ju att jag får göra valet vilka nummer jag vill att den ska kolla upp.
    Hade vart bra om man kunde välja en inställning som gör att den tar bort alla nollor förutom den första innan telefonnumret, tex 000(031123456).
    Är detta möjligt? Och förstår du hur jag menar?
    Mvh Dennis

12. TigerSoul

MINA ENHETER

"strip more than one initial zero" låter det som i mina öron, men har aldrig hört talas om prefix problemet förut med växlar.

13. Exile82

Exile82 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag rootade min telefon i dagarna, och skulle ominstallera viktiga apps efter det. "Vem ringde" är en klar favorit, men jag hittar den inte längre!

14. Jarman

MINA ENHETER

Vem ringde 2.6.9 finns nu att ladda ner på Market:

- Möjlighet att ange hur många samtal man vill visa i samtalshistoriken.
    Standard är satt till de 25 senaste samtalen. Ett lägre värde snabbar upp uppstarten av programmet då färre poster behöver läsas in. (förut lästes alltid hela samtalslistan in)

- Möjlighet att placera popupen i mitten av skärmen efter önskemål från användare

- Möjlighet att filtrera bort suffix dvs. nummer som läggs på efter nummer.
    Kan förmodligen lösa problem för de användare som kör med växlar.

- Filtrera bort alla inledande nollor utom den "närmsta nollan" dvs. 0008123456 -> 08123456
    Detta är också en inställning för olika typer av växlar.

Hoppas de nya inställningarna funkar och ni som kör med växlar, maila gärna mig o ge feedback då jag själv bara haft möjlighet att testa detta i emulator.

Många har efterfrågat adresskomplettering när man lägger till en kontakt och det kommer bli min nästa grej att jobba med. Men eftersom jag arbetar med den här appen på kvällar/helger så vet jag inte när det blir klart.
    Men det kommer, det kan jag nästan lova :)

Mvh
    Jarman

Last edited: Apr 26, 2010
  15. TigerSoul

MINA ENHETER

Låter perfekt, ska kolla upp den o hör av mig med resultatet ;)

16. ktd

ktd Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Uppdateringen funkar bra. På Desiern tycker jag det ser bättre ut att ha popupen i mitten.
    Dock saknar jag att rutan ska gå från kant till kant. Den är fortfarande flytande i mitten...

17. TigerSoul

MINA ENHETER

Uppdaterat men de har ju fan inte ringt från någon okänd än :P så jag kan inget säga.

18. Jarman

MINA ENHETER

Jag själv vill gärna att popupen inte tar mer plats än vad den behöver...men om det går att fixa smidigt så lägger jag nog till en inställning för detta i en kommande uppdatering, för din skull ;)

19. Jarman

MINA ENHETER

Hehe...den som väntar på något gott osv. Folk har hört av sig på mail att det funkar bra med den senaste uppdateringen så förhoppningsvis funkar det bra för dig med.

20. TigerSoul

MINA ENHETER

härligt jag ställde in center jag med o väntar med spänning på hur det kommer se ut ;)