1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Verkar inte vara en stabil lur?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av mortuus, 9 aug 2011.

  1. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope... det är urtråkigt...

    Men jag håller med vissa "gnölnissar" om att det är en viss seghet med Sense 3.

    Jag vill ha "iPhone-response" om jag trycker på något och det får man om man överklockar.

    Sensation är underklockad av någon anledning till 1188Mhz, 1518 eller 1620 funkar alldeles utmärkt, fartdårarna kör 1782 MHz och då spöar man SGS2....;)

    Men jag själv är ute efter den direkta responsen när jag gör något !
     
  2. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Batteritiden..

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
     
  3. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    :eek:
    Panel Type = PANEL_ID_PYD_SHARP

    ;)

    "The sensation does not have a good screen bad screen issue,
    some people prefer the acer screen and others prefer the sharp."

    (modifierat (sammansatt) citat")

    :cool:
    Nöjd
     
  4. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nope... inget problem.

    Jag installerade Juice Defender igår och det får stopp på all "jefla" onödig synkronisering samt letande av nät/wifi etc ! Alldeles kanon !

    Så jag ligger kvar med 1620 Mhz och har "iPhone-respons"....

    :teeth:
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Kan tänka mej att överklockning gör nytta men ska man vara ärlig så är det kanske någon enstaka procent av alla användare av Sensation och SGS2 som vet att möjligheten till tweaks finns. Därför måste man ju jämföra lurar i orginalkonfig för att då en rättvis bedömning vare sej det står Samsung, Apple eller HTC som emblem. Sedan är det ju inte så att man behöver vara "gnölnisse" om man tycker Sense är segt. Kör du original och upplever det som segt, ja då är det ju segt i dina ögon oavsett om man är "gnölnisse" eller ej. Jämför alltså aldrig en "moddad" lur och en omoddad.

    Finns även exempel på folk som moddar saker för att bli bäst och slå det vassaste men som blir besvikna för att någon annan moddat det som från början var vassast som orginal och då blir "smiskade".

    Det enda jag är ute efter är att luren ska funka utefter de behov en användare kan tänkas efterfråga. Och då ska man inte behöva "trixa" med olika tweaks eller byta rom eller något annat som vi "nördar" ofta håller på med.

    Att du och jag sedan tycker det är jävligt spex att "härja runt" med våra mobiler är en helt annan sak ;)
     
    Last edited: 13 aug 2011
  6. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau.... om man kollar "hitsen" samt antalet nedladdningar av olika romar hos XDA så är det inte bara du och jag som gillar det. ;)

    Jag har valt en Android för att kunna "pillra" med luren precis efter eget behag.

    Sen gillar jag skarpt öppen källkodstänket samt även Androids betalsystem om man vill stötta utvecklare, accepterar av sluten kod som Sense 3.
    Jag väljer !

    Sedan väljer jag "alltid" en "mainstream"-rom utan några krusiduller. Jag "hoppar" INTE mellan romar utan ligger kvar längre tider.

    Rom-utvecklaren ska köra med en github samt ha en schysst stil i sin tråd.
    (de bästa romutvecklarna hos XDA tjänar ju en slant via PayPal :cool:)

    Jag försöker sedan att inte trixa och följa suspekta moddar som någon slänger upp.


    Eventuellt så kanske inte Sverige är så "upplyst" och nivån är tämligen låg på många inlägg angående romar. Och detär synd !

    EDIT
    Angående överklockning så får jag ett bra test nu med Lee's nya rom, eftersom den körs med 2.3.4 så är det en "stock"-kernel till den


    ;)
     
    Last edited: 13 aug 2011
  7. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Nja, jag uttryckte mej kanske lite otydligt. Jag menar att vi tillhör en skara som inte är så stor i förhållande till det totala antalet användare av smartphones. Man behöver ju inte gå så långt för att hitta "avarage user" som inte ens har en susning att man kan synka sina kontakter mot Google/Gmail. Räcker att jag tittar hos mina kompisar som har Android. INGEN av dom har haft koll på att man kan synka när man frågat dom o_O

    Ganska skrämmande om man tänker på att flera av dom köpt lurar som får räknas som "top of the line". Och då får man ju ändå anse att synkningen är en basicfunktion :ehm:

    Varför det är så vet jag inte men folk verkar generellt lite lata, eller kanske otåliga och orkar inte sätta sig in i prylen man köpt för dyra pengar utan vevar i gång apparaten och använder den som telefon och möjlgtvis lite surf. Funkar det så lägger man inte ner mer tid för att hitta annat som kan vara riktigt kul ;)

    När det gäller roms så är jag inte heller så fixerad vid att byta hela tiden utan jag har hittat en som jag kört med nu en längre period och den får hänga med till jag hittar något som kanske verkar bättre. Överklockning har jag inte get mej på ännu men testade lite på min gamla SGS. Kanske dags att ta tjuren vid hornen, men samtidigt känner jag att det inte behövs eftersom den funkar bra som den gör.

    Nä, nu har det nog blivit lite OT, men jag få komma tillbaka när jag kört någon dag till med "svärsonens" lur. Hittills har det funkat bra men en sak har jag blivit lite förvånad över; när man scrollar vit text mot svart bakgrund så blir texten väldigt "grötig" (svårt att förklara). Precis som om skärmen inte orkar uppdatera riktigt. Kan det vara så att detta är ett exemplar med den "sämre" skärmen? Körde Teminalprogrammet men det sa bara att behörighet saknades för att kolla vilken skärm man hade :ehm: Måste luren vara rootad?
     
    Last edited: 13 aug 2011
  8. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Man kommer i princip inte åt några systemfunktioner utan root-behörighet via en terminal.

    Håller på och flashar om luren..... glömde kolla manualen hos XDA så det blev att göra det 2 gånger.... inkl lite adb-exercis...;):cool:
     
  9. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Ok, misstänkte det. Inte värt att roota hans lur för han har lite dålig koll på hur Android funkar ;)

    Visst är det lite mer spännande att inte läsa manualen ;) Länge leve "trial and error" metoden ;)
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Nej det funkar inte med en 5000:- lur.....:cool: (helt säker !)

    Men i Jantelagens Sverige så kanske det funkar.......;) "equal noobs" :innocent:
     
  11. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Hmm, har läst tråden och funderar på att köpa en HTC Sensation, har både klämt och provkört en Sensation, i mitt fall rootar jag på en gång och dunkar in AOSP tycker sense är på tok för trögt i en telefon av denna kaliber.

    Rent hårdvaumässigt hur tycker ni luren känns efter tag, känns det som bra kvalitet ?, menar har en Hero, Desire och en Iphone rent spontant Heron är grym "kvalitetsmässigt" Iphone är skit, Desire'n nja fick skiten, Sensation unibody chassi " låter bra iaf " har även funderat på en SGS II men känns för plastig.

    MIN FRÅGA DÅ, är Sensation en bra lur ?
     
  12. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Tjena ele....;)

    Jovisst är det en bra lur.... det tog ett tag för mig att vänja mig efter Heron.

    Den största skillnaden är att med Sensation så funkar allting och det funkar bra, sen finns det som vanligt småbuggar som man kan leva med.

    Angående Sense 3 kontra AOSP/Cyanogenmod så är ju Sense 3 överlägset, jag skulle aldrig byta ner mig till ett mycket tråkigare gränssnitt. Med Heron så var man tvungen att slänga ut Sense.

    Nu vill jag då ha direkt respons om jag gör nåt med en lur och Sense kan behöva en kick, XDA-communityn inklmig själv har ju testat massor och det är stor marginal att överklocka med. 1188Mhz är default, jag har mest hållit mig på 1512 eller 1620Mhz, 1782Mhz är max och vissa får det att funka men har bedrövlig batteritid.

    Men... med senaste rom-koket från LeeDroid så är jag inte så säker...funkar faktiskt alldeles utmärkt med 1188Mhz.

    Kvalitetsmässigt så lyser det av luren och går inte att jämföra med tex en SGS2, i handen känns den perfekt inkl när man har den i fickan.

    Slutligen... det här AOSP-spåret tror jag inte alls på, Sense 3 är för bra med Sensation !
     
  13. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Nja vet inte om jag kan hålla med dig, har som sagt en Desire med egenkokad AOSP-rom och jämför jag den mot en Sensation, så är Sensation långsam "lr rättare sagt sense inte luren" så i mitt fall åker Sense ut. ;)
     
  14. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Njau....

    Sense är så jäkla läckert med kompletta moddade teman typ det här:
    [Theme][All HTC Sense 3.0 Devices] GingerThyparancy - Transparent Gingerbread - xda-developers

    Men det är mycket jobb för moddarna att få till. AOSP kommer inte i närheten av något liknande och den stora massan älskar när det ser ut så här, minimalismen är inget de flesta vill ha !!

    (jag har fuckat till det via att jag labbar med a2sd+ just nu, vill ju ha min specialuppställning, men det ska jag pillra med idag...:cool:)

    --------------------------------------------------------------------------

    Romläget så att du har koll på det:
    Sensation Android Development - xda-developers

    Alpharevx/Revoked lösning för S-Off funkar utmärkt, jag har inte sett någon brickad lur, däremot fall där man inte läst manualen och hamnat i risiga lägen. :ehm: CWM versionen diskuteras flitigt.

    Som du sedan ser så finns det ett AOSP-bygge med brutet ljud. Sen har man käbblat friskt i den tråden.

    Rom-byggarna just nu verkar duktiga och jag valde Lee för han liknar ditt sätt att bygga romar....:teeth:;)
     
  15. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Jo snyggt med transparans, men minimalism nja som du vet inget för mig, gillar fart och transparans, håller på med ett nytt tema nu för aosp samt mitt andra är så gott som klart >>> http://img831.imageshack.us/img831/5165/screencm.png
    så aosp behöver inte vara tråkigt och minimalistiskt :)

    Har inte hunnit läsa igenom alla trådar på XDA men som vanligt käbblas det, skit samma jag bygger mig en egen rom sedan när jag köpt en Sensation ;)
     
  16. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Det är bara roligt med olika val....;)

    Sen finns det ju troll som skriver ner Sense 3 av ideologiska skäl och det får man se upp med.

    Sense 3 och max transparens plus en massa moddade detaljer funkar ju eftersom Sensation är en mycket kraftfull lur.

    Man verkar ha fått iordning på byggarverktygen också för Sense 3 moddning så mer kommer säkert.

    Men stick och köp luren.... idag...:D
     
  17. marreboy

    marreboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Bra om du sätter igång med att skapa en schysst AOSP rom till Sensation. Som du kanske märker på XDA finns det inte mycket på AOSP fronten för Sensation. Verkar vara lite för nytt ännu och inte så länge sedan de fick tag på den första Kernel sourcen. Har till och med sett trådar där utvecklare söker andra utvecklare för hjälp med just AOSP. Verkar inte helt lätt.
     
  18. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    För de som inte känner elelinux så är han då en sk "Recognised Developer" hos XDA.

    Hero, G2 Touch Android Development - xda-developers

    Imponerande "hits" och det vete tusan hur många gånger hans rommar blivit nedladdade för "hjälten"......Stort cred !! ;)

    -------------------------------------------------------------------------

    Kvarstår nu frågan hur man får ordning på Swedroid, ingen ska inbilla mig att det blir mindre behov av VÄLSKRIVNA UPPDATERADE guider för de som vill utforska sin Sensation efter att HTC släpper sin upplåsning.

    Det får inte bli samma röra som för övriga HTC lurar, det måste vara en egen välordnat underforum för det här !!

    Jag kan gärna "dryga" mig idag också om det här !! :innocent:

    --