Vettigt under 2000?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nerre, 8 dec 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. trashbag

trashbag Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Läste igenom "Förhållningssätt/regler" så hoppas det är okej att jag lånar denna tråden istället för att starta en egen ny då jag tyckte att rubriken passade även för mig.

Jag ska införskaffa mig en ny telefon då min iPhone 2G(!) som jag haft sedan våren 2008(!) börjat strula. Den är fortfarande brukbar men jag måste ha högtalare på för att kunna prata i telefonen, skalet håller på att lossna och skärmen är full med sprickor så nu ska jag ge mig ut efter en ny.

Tyvärr så har jag abonnemang kvar till februari 2013 så jag hade tänkt att skaffa en budget-telefon för att sedan kliva på något riktigt ordentligt om lite drygt ett år. Därför hade jag tänkt mig en telefon för runt 1500 men 2000 är absolut maxmax. Kraven på telefonen är:

• Helst upp till 1500kr, maxmax 2000kr.
    • Ny eller begagnad (med vissa skönhetsmissar) spelar ingen roll men telefonen ska vara fullt fungerande.
    • Telefonen ska vara olåst, låst till tele2 (fast utan abonnemang med) eller gå att låsa upp så att telefonen+upplåsningsavgiften blir max 2000kr.
    • Telefonen ska ha en skärm som är ungefär i samma storlek som en iPhone (kan var lite mindre men inget xperia mini här inte).
    • Telefonens huvudsakliga syfte är ringa, smsa och ha appar som kan underlätta träning. Speciellt Runkeeper skulle vara ett grymt plus om det fungerar felfritt.
    • Att kunna ha musik/ljudböcker i telefonen är också ett grymt plus. Så antingen runt 4-5gb eller möjlighet att utöka det till 4-5gb för max 300-400 känns som ett krav.
    • Sista önskningen är att telefonen ska vara relativt lättanvänd. Med iPhonen har det inte varit några problem att jailbreaka den osv men så mycket svårare grejer än så skulle jag inte klara.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.