Fråga: Vi alla väntar på Jelly Bean men....???

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av xydix, 7 sept 2012.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Glömde vad topic var :) Men hur som helst lär Flash fungera att tag framöver. Sålänge man inte använder Chrome ;)

2. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har svårt att tro att bara för att ett antal mobila enheter inte klarar flash så anpassar sig alla siter. Majoriteten som besöker sidor måste fortfarande vara datorer.

Att användare tycker att det är skitbra att vi inte har flash tycker jag verkar väldigt IQ-befriat.

"WOW jag kan inte se allt innehåll på Internet längre, nu kommer dom snart göra om sidorna i HTML 5 bara jag att jag ska kunna besöka dom från min mobil"

Dom enda som blir lidande är vi konsumenter då jag själv tycker att ett starkt argument för Android vid val av OS är (var) just flashstödet..

Bara korkat.....

3. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Jag tycker det är korkat att kalla andra korkade. Att man tycker att det är bra att flashstöd försvinner är inte detsamma som att säga "WOW jag kan inte se allt innehåll på Internet längre". Det, om något, är korkat sagt. Det här handlar om utveckling, och utveckling sker antingen sakta eller snabbt. När megastora aktörer som Adobe, Google och Apple signalerar att flash är no-go för mobila enheter, då kommer vi se en betydligt snabbare utveckling.

Det enda som är korkat här är din kommentar. Väx upp!

4. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är väl klart att vi vill se en utveckling men samtidigt till man verkligen under tiden saker utvecklas inte kunna använda sin telefon till allt man kunnat göra tidigare....??? Väx upp! Du e korkad.

5. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det finns en tydlig beskrivning för hur du ska göra om du tvunget ska ha flash i din JB-lur.

Du har verkligen en helt omotiverad otrevlig och kränkande ton. Du borde verkligen skärpa dig. Det är många här som vill diskutera utan att känna att de blir påhoppade av andra. Det här är inte flashback eller hamsterpaj.

crazyrobban gillar detta.
  6. crazyrobban

crazyrobban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    DGC
    Telefon:
    Galaxy Note Edge
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4
    ROM:
    CM 13
    Jag trodde det var vedertaget att flash är skräp och på väg ut?
    Personligen ser jag inte det som någon förlust, använder det i princip aldrig.

+1 på -WR-'s inlägg. Man kan diskutera utan att vara otrevlig.

7. bugiam

bugiam Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Som flashutvecklare tycker jag alltid sådana här diskussioner är fantastiskt roliga att läsa. Oftast är det inte Flash i sig som människor avskyr har jag märkt, det är oftast all reklam som är programmerad av designers istället för utvecklare som dem avskyr, vilket jag också gör. Precis som ett dåligt kodat spel blir segt och jobbigt så blir dåligt optimerade flashbanners sega och jobbiga - speciellt när det är 40 stycken på en sida.

Personligen använder jag sällan flash alls på mobilen, surfar hellre på en dator. Och då har jag en dator som inte är 10 år gammal, så den pallar att surfa diverse dagstidningars hemsidor utan att sega. Och PC.

8. Hassizle

Hassizle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag tror att det han menade var att ett av hans starkaste argument för Android när han råder folk att skaffa en Android lur är att vi har flash till skillnad från iOS.

Sen är det verkligen inte svårt att få Flash att funka på JB, men samtidigt är 90% (en siffra tagen ur luften) av alla Android användare inte medvetna om detta eftersom de inte besöker sidor som Swedroid och XDA.

Tapatalke'd from my G Nexus.