Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

  1. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Du kan skaffa taskkiller app men läs här först:
    http://androidboss.com/android-and-task-killers-dont/

    Kort sagt kan man säga att Android själv stänger ner program OM den anser sig behöva mer minne till något. Annars låter den apparna ligga i bakgrunden, så du snabbt kommer åt dem igen om du behöver det.
     
  2. danjeman

    danjeman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När du är inne i radio appen, tryck på Home knappen så kommer du tillbax till hemskärmen
     
  3. test1fy

    test1fy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är jag som är blind eller går det inte att byta ringsignal till en .mp3 man har på telefonen? Hittar det varken under Ljud och skärm -> Ringsignal eller i musikappen.
     
  4. bantys

    bantys Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, ny android ägare här.

    Har precis fått min HTC Desire, den funkar helt okej faktiskt. Dock så undrar jag lite över den här funktionen med att ringsignalen ska stängas av när man lägger den upp och ner ("Stänger av ringsignalen när man lägger den med framsidan neråt"). Jag har testat detta, dock utan något resultat. Är det någon inställning man måste fixa eller är det fel på min telefon? Någon som har samma problem?
     
  5. DrPhill

    DrPhill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, Ny Desire ägare och Sens Förare.

    Har dock ett litet problem, jag får inte till mina kontakter, de som är att jag har massa som jag inte bryr mig om via Gmail, men då jag väljer lägg till kontakt, och ska välja Kontotyp, så hittar telefonen endast gmail, och inte Facebook.

    Ändå fast jag har tagit bort synk för gmail. Kan någon vänlig själ berätta eller ännu bättre, skicka en youtube film på hur jag får in mina kontakter med bild i en Widget.
     
  6. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    @danjeman
    Tack!, jag tror jag gjorde så igår, men då stängde det av sig. Jag tryckte nog på
    pilen. Nu fungerar det utmärkt!

    Då har jag svar på 1 och 2. Hur är det med 3, alltså om det finns något alternativ till
    väderappen eller sätt få fler städer?

    @bantys
    Jag testade det igår och det fungerade utan någon inställning. Prova igen.
    Ring till dig när mobilen ligger på bordet, lyft upp den och vänd den sidan
    och lägg på bordet.

    Tips till alla som tycker de får dålig kontakt med sitt egna nätverk (trådlöst) är
    att köra hem Wifi analyzer. Jag fick typ 4-5mbit innan, körde det och den såg att mitt
    nätverk krockade med grannens (han hade kanal 1, jag hade 3 och en annan granne 11)
    då ansåg den att 6 var bättre. Flyttade till kanal 6 och nu får jag ca 14mbit ut. (mitt max)
    Helt värt att kolla på!
     
    Last edited: 23 apr 2010
  7. mikkajanne

    mikkajanne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallo är jätte noob på Smartphones så mycket jag undrar. Men behöver hjälp med speciellt batteriet och internet.
    Vet de finns info om det men hittar inget 100%


    1. Varför i h-vete är batteriet så dåligt, jag stänger alltid av mobiltnätverk efter jag varit inne på nått så det är aldrig igång mer än dom minutrarna ja surfar eller är på butiken. Och jag har task killer. Men mitt batteri dör sjukt snabbt. Om jag bara pillar med den på internet och dylikt så dör den 50 procent på under en timme, WHY? vad kan man göra?

    2.Vad är det för skillnad på WIFI och mobilt nätverk om ja har frisurf vilket ska jag använda då?

    3.Och slutligen kan man på något enkelt sätt fixa så det man installerar l'gger sig på sd-kortet och inte internminnet för känns inte så lönt att ha ett SD om inget lagras där

    Tacksam om någon kan svara på nån av dessa frågor

    Peace!
     
  8. patst577

    patst577 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Både jag och min sambo har varsin desire. På min fungerar hotmail utmärkt och jag får de nya meddelandena i min lur. Dock får inte min sambo sina nya mail till hennes. Hon kan skicka men inte ta emot. Vi verkar ha samma inställningar.

    Någon som har något tips?
     
  9. Farfar

    Farfar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Mitt batteri dör inte alls lika snabbt. Klara att surfa nån timme, stream spotify, spela och då är det inte slut förens på kvällen.

    2. Skillnaden är hastigheten oftast. Eller om man inte har frisurf så är det väldigt bra för att inte uppnå maxgräns det första man gör.

    3. Nej det går inte. Om du möjligtvis inte rootar.
     
  10. Mattias J

    Mattias J Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    1. Låter skumt. Juciedefender är ju en app som kollar status på vad som drar ström i telefonen. Sök på forumet för att läsa mer. Jag använder det inte.

    2. WIFI är ett trådlöst nätverk och finns lite här och där (publika ställen oftast). Det blir ju gratis om du kan använda det. Många har ju en router hemma eller liknande som de kör WiFi på för att slippa betala för den data som 3G (mobilt nätverk) kostar. Men om du har frisurf så välj det som är snabbast antar jag.

    3. Alla appar installeras interna minnet. Jag är inte så insatt men jag tror man kan fixa detta med root och annat. Finns nog trådar om det...sök så kanske du hittar något.
     
  11. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    @mikkajanne

    Batteriet kan vara sämre i början tills det fått gotta till sig lite dvs. laddas upp och ur
    några gånger. Men surfa mindre än 1 timme och sedan slut? Det låter lite skumt.
    Jag satt och lekte med min telefon igår på första laddningen, den klarade sig i 7,5
    timme ungefär och då hade jag igång allt jag kunde och klickade runt som en galning.

    Som andra sagt här måste du roota för att få spara på sd-kortet, lite osäker på
    vad det innebär exakt, men jag tror det är ett "hack". Oklart vad garanti säger
    om man utför sådant. Men självklart står ditt sd-kort inte tomt.
    Här sparas istället:
    Inställningar
    Backuper
    Alla dina bilder (det skall väl bli ett gäng?)
    Alla dina filmer (många filmer blir det!)
    All din musik som du fyller mobilen med (Måste väl bli några gb?)
    All filmer du rippar om så du kan köra dem i mobilen utan att de tar full storlek
    (10 filmer så är du upp i några gb)

    Därför behöver du ditt SD-kort. Själv köpte jag ett 16gb, planerar att inköpa
    ett 32 senare när priserna blir förnuftiga.
     
  12. Mattias J

    Mattias J Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gå in i musikspelaren. Bläddra till den låten du vill ha som ringsignal. Tryck menu. Välj ange som ringsignal. Borde funka.
     
  13. Farfar

    Farfar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Saxat från FAQ

    Q: Hur lägger jag in egna ringsignaler och andra ljud?
    A: Att lägga in egna ljud och ringsignaler är enkelt. Det enda du behöver göra att skapa mappar med nedanstående namn i roten på ditt SD-kort.
    alarms - För alarm
    notifications - Notifieringsljud, ex. sms
    ringtones - Ringsinaler
    Man kan samla dessa mappar i en mapp som heter "audio", för att städa upp lite på minneskortet. Lägger du sedan ljudfiler i tex "alarms" kommer du nu kunna välja dessa när du ställer in alarm i inställningar.
     
  14. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Hur får man bilder på sina album som de fina exempelalbumen?
    Försökt hitta en mapp eller nåt där de lagt in bilderna, men inget.
     
  15. sebbeh

    sebbeh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tycker jätte mycket om min desire :) men hur får jag min desire att vibrera i tyst läge? hittar ingen sån inställning..

    Använder handcent sms..
     
  16. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Du kan välja profil under inställningarna för ljud och signaler, men det lättaste är
    nog bara att trycka på volymknappen på sidan några tills den är i botten, då
    vibrerar mobilen för att visa att den är i vibratorläge.
    rycker du en gång till så tystar du den helt tror jag.

    Kanske finns andra sätt?
     
  17. sebbeh

    sebbeh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det funkade finfint ;D tackar :)
     
  18. Davil

    Davil Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    2 500
    Mottagna gillanden:
    455
    Telefon:
    HTC U11+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U11+
    ROM:
    Stock Root
    Min fråga lyder :

    Kan man ta bort klockan som syns högst upp till höger om batteriindikatorn?
    Onödigt att ha två klockor på huvudsidan.

    Mvh.
     
  19. FlyingDiver

    FlyingDiver Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kontakter

    Äventyret fortsätter med Desires kontaktbok. Provade att manuellt lägga till en kontakt som ringde till mig. Valde konto google. När jag sedan gick in och försökte leta upp kontakten i "Kontakter" fanns den inte där. Dubbelkollade vilka kontakter jag visade för tillfället och jodå, google var påslaget.

    Har någon annan ett liknande problem? Jag förstår mig inte på detta :cry:



    Nu har jag efter ett par timmars pillande kommit fram till följande: Lägger du till en ny kontakt och väljer Googe-kontot läggs kontakten under kategorin "Automatiska gmail-kontakter" tillsammans med en massa annat skräp. Hittils har jag bara funnit ett sätt att göra denna nyskapade kontakt till en del av min adressbok och det är att genom datorn gå in och leta upp kontakten unde Google Contacts och sedan säga till dylik att flytta kontaken från "Övriga Kontakter" till "Mina Kontakter". Då uppdaterar sig telefonen automatiskt och allt är frid och fröjd. Men vilket jäkla meck! Någon som vet en bättre variant att göra det här på och få det någorlunda organiserat?
     
    Last edited: 24 apr 2010
  20. m1cha

    m1cha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har inte fått min Desire än, men har sett här att man har begränsat utrymme för att installera apps på telefonminnet. Min fråga är då: är det inte möjligt att avinstallera original apps som man inte kommer att använda?