Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

1. enmil

enmil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tja, har en fråga angående "e-post" widgeten. Den syncar inte av sig själv. Vad jag märkt. Enbart när man klickar på sync-knappen. Men gmail syncar ofta. problemet är att gmail inte har den widgeten som jag vill använda. Så gmail syncar och säger att jag har mail och jag går in på min e-post widget och tittar men ser inget. måste synca och sen ser jag. därefter måste jag klicka i att jag sett att gmail syncat för att bli av med notifieringen (det kan jag stänga om jag vill). jobbigt dilemma. måste ju gå att fixa?

Löste mitt problem. Hittade inställningen i inställningarna till htc's epost app. sen stängde jag av sync i inställningar->konton->google och bockade ur gmail.

Last edited: 28 apr 2010
  2. HeNcE

HeNcE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Routern funkade faktiskt men jag verkar ha samma problem som er, jag skrev in rätt lösen men det stod ändå att det var fel och kunde inte ansluta.. Ska kolla upp det sen!

3. dt52810

dt52810 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tjena!

Funderade om man kan "slå på" på något vis så att man hör i bakgrunden när man pratar i telefon att man får ett SMS.

Även undrar jag om man kan slå på så att man märker att det är "upptaget" hos någon man ringer till, på min SE stod det "samtal väntar hos motpart" och pep till högt extra på första signalen när man ringde till nån som talade i telefon.

Även undrar jag om det finns nån app som tänder skärmen när sms kommer, istället för diodblinkningen, inte alltid man märker det!

Ber om ursäkt om detta dryftats tidigare, har isåfall missat det!
    Tacksam för svar

4. Spaderess

Spaderess Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Edit: Hittade vad jag sökte, Förlåt.

Last edited: 29 apr 2010
  5. bettz0r

bettz0r Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad har ni för inställningar på er trådlösa router så ni kan ansluta den till er Desire? Jag har just nu WPA-PSK [TKIP], men då fungerar det inte.. Den når time out när den försöker ansluta. Någon som har koll på vad man bör ha för kryptering?

6. aten

aten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enl. min Desire har jag WPA2-PSK-TKIP-CCMP på min WiFi gw.
    När jag install Desire var jag på jobbet och valde bort att konfiga nått.
    När jag kom hem så sökte jag trådlösa nät och OMG jag vart imponerad, min telefon behövde bara rätt lösen så var det klar den detekterade allt och anslöt direkt :-D
    Tänk vad man har laggt tid på alla dessa skit windows/symbian lurar för att få det att funka!!
    Android rules :-D

Jag kan inte seriöst säga nått annat än att du skall inte köra nått annat än WPA2 om du har den möjligheten, wpa+wep släpper alldeles för lätt in någon obehörig, du skall även dölja din ssid......finns guider till alla vanliga router/gw på nätet bara söka :-D

7. joekst

joekst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Till er som har problem med routrar, kan det vara så att ni kör N variant och inte B/G ? För nog är det väl så att desire inte stödjer N? Jag fick det att fungera när jag gick över till b/g på min router.

8. Falkz

Falkz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Någon som har tips på några bra alarm signaler dom som finns är rätt jobbiga att vakna till...

9. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Hej, använder den här tråden. Jag har försökt att stänga av mobilen i 30 min nu utan att lyckas. Den hamnar i viloläge (svart skärm) men då jag trycker på powerknappen så står det bara "Stäng av" - "Avslutar" Vad är detta? Fler som har det såhär? Några tips på vad det kan vara? Annars upplever jag att den funkar bra. Tacksam för svar!

10. Jive

Jive Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur får man musikspelaren att sortera låtarna efter tracknumber istället för i bokstavsordning? Taggarna är rätt och om man testa en annan musikspelare, t.ex. Meridian funkar det.

11. pabe03

pabe03 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här är en lösning på detta problem utan att behöva göra hard reset.

Dra ner "sound manager" från market, efter installation, gå in i "vibrate settings" genom "menu". Välj "Vibrate whenever possible" istället för "Don´t vibrate" under notification settings.

Voila!

12. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har en liten fråga.

Jag hade en "widget" med mina favoritkontakter, ni vet säkert vad jag menar. Men den råka försvinna, jag vet inte om jag tog bort den eller hur den försvann. Vill gärna ha tillbaka den. Någon som vet hur? Har kikat lite men inte hittat den.

/k

13. Absolut

Absolut Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

gå in under widget, välj kontakter...

14. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Kameraproblem
    - När jag försöker använda kameran så misslyckas det ibland och telefonen säger att det inte gick att spara till SD-kortet pga. otillräckliga filrättigheter. Omstart hjälper men så vill man ju inte hålla på.

Någon annan som har erfarenhet av problemet eller något förslag på vad man kan göra?

15. bigl_and1

bigl_and1 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem med synkronisering av Facebook bilder till kontakter.
    Jag har upptäckt att bilderna på mina kontakter som är länkade från FB inte uppdateras då personen i fråga byter sin FB-bild.
    Trots att jag har synkronisering i FB förbockat.

Detta kanske inte är den viktigaste problemet i denna tråd men jag tycker det är mycket irriterande att det inte uppdateras.

16. JambaFun

JambaFun Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Scandinavian keyboard, varenda gång jag skriver fan så blir det fän...

Fän fän fän :(

17. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Skriv fan några gånger och välj det i förslagslisten så kommer det att bli default-valet när du skriver fan.

(Om du inte ändrat inställningarna i för det i scandinavian keyboard.)

18. Sper

Sper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

När jag fick min Desire så installerade man rätt mycke apps för att prova telefonen. Sen avinstallerade jag dessa med Uninstaller appen.

Då hade jag typ 20 meg kvar av minnet. Tyckte de va knas för de få apps jag hade kvar. Men då körde jag en återställning och instalerade samma apps som jag hade innan. Navigon/Waze å några små apps. Och nu har jag 90+ ledigt.

Tar inte telefonen bort apps redigt eller hur kan de komma sig att jag hade så lite kvar när jag avinstallerat en massa?

19. Fok

Fok Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Finns det något sätt att ha telefonknappsats fast med skandinaviskt tangentbord? Har för stora fingrar för liggande tangentbord och får inte till det med knappsatsen och möjligheten att bokstavera med svenskt alfabetet.

20. knarrevik

knarrevik Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Filhanterare

Var hitta jag mobilens filhanterare?