Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Vad drygt, jag som väntar, och så har du två :) Ska ringa brightpoint imorgon så de skickar på måndag. Är så less på att vänta på speciellt när man krånglat så in åt helvete med dom.

2. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jo jag blev så sur på att dom sköt fram datumet så gick till expert :P sen blir det ju lättare om det skulle bli dags för garantiärende :) om man inte har en tele2-butik i närheten.

3. undegaard

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Ja det förstår jag! Jag har dessvärre inte så mycket till val. Var dum nog och beställde en LG Optimus 2X som krånglade och avverkade två sånna innan jag fick genom att jag ville byta till en SGS2 (de gick inte med på att häva köpet så då sa jag att jag ville ha en annan telefon och efter mycket om och men gick det genom). Så kan dessvärre inte bara avbeställa den.

Känns segt, det är ju så många som har den inne, varför har inte tele2 det liksom?

4. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag undrar detsamma, och att dom säger fel är ju konstigt. Ringde och fråga om telefonen var på väg och då sa dom nej så då valde jag att köpa den någon annanstans, men sen kom telefon två dagar senare skumt tycker jag

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

5. undegaard

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Segt att dom har sagt att dom skulle ringa när telefonen skickades, som dom inte har gjort, så jag ringde idag och efter lite fjäsk fick jag kolli id för att den hade skickats. Den skickades den 16e och kom fram den 17e, så den har legat på posten i tre dagar. Ska det verkligen vara så svårt att slå en signal när man sagt att man skall göra det?

Men nu går jag och hämtar den - Äntligen!

6. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Sjukt att du inte fått avi, samtidigt så är dom ju dumma på tele2, jag fråga om man kunde få sms-avi och få sa dom nej men ändå fick jag ett på sms, roligt om jag inte haft någon telefon...

7. JHW

JHW Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick detta svar idag från Tele2/Comviqs kundtjänst angående beställning av SGS2

"Ja, Samsung Galaxy S2 har NFC-teknik då det är den nya uppgradering som har
    kommit ut. Preliminär leverans är veckan 25."

8. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Låter skumt då det sades i den stora diskussionen att den inte skulle komma på ett bra tag, kanske ska säga att jag pratar om nfc :-)

9. JHW

JHW Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdatering ang SGS2/NFC

Pratade nyss med Tele2s webbbutik som meddelade att de SGS2 som kommer in v.25 eller v.26 inte kommer att vara utrustade med NFC. Dessa telefoner kommer förmodligen senare under sommaren.

10. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag är så trött på tele2, blev lovad vecka 23, 24 och nu 25. tror faktiskt aldrig jag kommer få telefonen.

11. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag är själv en av de som väntar på sin från tele2, och som det ser ut nu så har de inte ändrat datumet "v25", så de ser faktiskt ut att hålla den här gången hoppas jag.

Vem vet vi kanske har turen och får telefoner som har uppdaterats, dvs de småfelen som fanns på telefonen sedan innan, skulle det vara så, så väntar jag gladligen någon vecka extra.

12. Lennux

Lennux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Jag pratade med Tele2 igår 19/6 och då sa de att de skulle få in en leverans på 400 st sgs2. Jag beställde min den 11/6. De kunde inte garantera att jag skullle få en av de 400 men de trodde iaf det. Jag hoppas det för jag vill ha den nu!!!

13. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag har inte märkt några problem med min kan jag meddela :) folk klagade på att den blev varm när man ladda och liknande men jag använde min HTC laddare på 1A vilket är mer än den laddare man får med men den var lite sval som den brukar :) Bästa är att jag kan använda laddaren till taben som snabbladdare :D original ligger på 0.7A till S2 men den till taben är på 2A :D

14. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Nu är jag förbannad! ringde idag och de tror den kommer i början av nästa vecka:mad: Hur Kan man vara tre veckor fel!

15. RobbinL

RobbinL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Detta är riktigt dåligt.
    I början på förra veckan lovade de mig att jag skulle få mobilen i slutet på förra/början på denna vecka.
    Jag beställde mobilen för tre veckor sedan och varje vecka skjuter de fram leveranstiden en vecka.
    Jag ska ringa och snacka med dem imorgon och om de inte ger mig bra nyheter så kommer jag makulera ordern och beställa mobilen någon annanstans.

16. Lennux

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Pratade med dem för tio min sen! Jag beställde min den 11/6. Förra veckan sa de att de skulle komma till denna veckan. Idag sa de att om jag har tur så kanske i början på nästa!! alltså v.26. Om jag har tur.

Jag frågade hu de kunde tänka sig att kompensera mig men det kunde de inte.
    Riktigt förbannad!!!!

17. Roystar

Roystar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena. Jag ringde och beställde min via Tele2s kundsupport då dom inte hade någon i den lokala Tele2 butiken och det skulle ta 3 veckor eller mer att få in någon så jag bestämde mig för att kolla med Tele2 direkt om dm hade någon på lager och det hade dom. Han som jag pratade med sa att dom hade ett par stycken i lager och att om jag beställde nu (läs i går) innan 16:00 så skulle den postas samma dag, jag beställde den strax efter 15:00.
    Nu när jag har läst i den här tråden så blir jag lite orolig ifall det ska bli en lång väntan på telefonen. så jag ska ta och ringa dom om ett tag och se ifall dom har skickat iväg min telefon.

Min nuvarande telefon som jag har är snart 5 år gammal så den går bara på ångor just nu så det är hög tid att jag köpte en ny telefon så det här kommer att bli min första Android telefon så jag är som en unge och vill ha den nu på en gång och fort ska det gå. :)

18. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag beställde min den 16, och jag är en av de som har lite tålamod, men skickas inte telefonen nästa vecka så avbeställer jag min och köper den i butik istället. Visst jag väntar gärna lite extra ifall det finns en chans att vi får de "uppdaterade" versionerna, men det finns en gräns:D

19. Lennux

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast

Skriv gärna här så vi vet hur det gick. När jag pratade med dem så hade de inga hemma alls.

20. Roystar

Roystar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska jag göra. Jag ska bara hoppa in i dushen först innan man sätter sig i en lång telefon kö.

Uppdatering: Jag har nu snackat med Tele2 och dom sa att det var fel på deras hemsida och att dom inte hade några telefoner fast det var 2 olika personer som verifierade för mig att det fanns på lager, dom hade också olika tjänster.
    Hon jag snackade med sa att dom kanske får in nästa vecka eller veckan där efter så deras leverantör inte hade några på lager och dom (tele2s leverantör) inte hade fått något datum av Samsung när telefonerna kan tänkas att komma.

Last edited: 22 jun 2011