Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Tänk på att abonemanget förlängs inte förän ni hämtar ut telefonen så ni kan gå till en butik (expert, onoff etc) och förlänga eller ta ett abonemang från tele2 med S2 :)

2. Lennux

Lennux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Var på phonehouse idag och kollade om de hade hemma,vilket de hade. (ganska många med) Däremot kunde de inte matcha priset jag fått av tele2 webshop utan blev nästan 1000kr dyrare i butik så jag väntar nog tyvärr. Men jag är jävligt irriterad, milt uttryckt!

3. PhR1

PhR1 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mobilizera gav mig t2 kompis pott 249+ 125förhöjd månadsavgift på 24mån utan nån kontantinsats
    så totalt 3000för telefonen o de hade många inne men det gäller att vara uppmärksam så man inte blir blåst för det finns endel ruttna ägg där

4. Roystar

Roystar Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tog och ringde runt till en hel del affärer och kollade ifall dom hade någon inne och till slut så visade det sig att Expert hade åt minstånde 1 inne och priset för den med det som jag ville ha (Kompis Surf 175kr/mån i 24 månader) skulle sluta på ca 200kr mer än att vänta på att Tele2 skulle få in någon gång i framtiden så jag tog och sa åt dom att lägga undan telefonen så skulle jag bara ringa till Tele2 och avbeställa telefonen och kontraktet från dom.
    Så nu är jag en stolt ägare av en sprillans ny tegel...öh..pankaka. :D

Nu har jag bara problem med att jag inte fattar ett skit vad jag håller på med när jag bara knappar runt på den så det kommer nog ta ett tag att lära sig. Det tog ca 30 minuter för mig att föra över telefon listan från SIM-kortet, dock så var halva av den tiden att jag fick lov att ändra namn då det blev lite kompabilitets problem på själva namnen.

5. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ringde du in till butiken även när du såg att ingen butik hade de i lager? Jag tecknade själv samma abb som du via tele2, och tittdade just nu på expert, men de har ingen i Göteborg i lager:S

hur mycket fick du betala allt som allt, om man inte skulle räkna med abb summan, dvs 89 + 175 kr månaden?

6. Roystar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tog bara och kollade upp numret till dom olika butikerna ,ring inte kundsupport utan direkt till butiken då jag fick svar från Experts kundsupport att det inte fanns en Samsung Galaxies S II i Västerås men sen så ringde jag till själva butiken och då hade dom en. Säg gärna åt dom att kolla i lagret och inte bara i databasen för det kan alltid visa fel.

Det var ett jävla dumt kvitto som jag fick så alla smådetaljer om dom olika prisuppgifterna är ihopslagna till den samanlagda kostnaden med 24 månaders betalning utan Kompis Surf inräknat. Men jag pick punga ut 499kr i butiken sen så ska jag betala 89+175kr i 24 månader.

7. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ganska så bra pris ändå om man jämför detta med tele2's priser som då hade varit 195kr för delbetalnings avgiften samt 50kr för postförskott = 245 kr (om man köpte sin telefon genom cheap deals, som jag gjorde), så det är alltså ingen skillnad alls. Hoppas bara de har någon i lager hos Expert i gbg.

8. Roystar

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+150kr när du tecknar ett abonemang hos Tele2.
    Priset var i stort sett det samma som hos Tele2 när jag ringde och hörde med Expert.

9. Trevlig

Trevlig Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Detta är iaf sista gången jag köper telefon hos tele2, tyvärr men sant. kan de inte ens ge mig några kr rabatt eller samtalspott så kan de vara utan mig som kund.

10. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Du är inte den enda som tänker så. Tele2 har ca 3-400 väntande s2 kunder, och skulle de ge rabatt till alla dessa, så skulle de inte ha tjänat så mycket av det hela.

Men om man kollar runt hos de övriga butikerna så ser man att de flesta får in telefonen v26-27 så chansen kan finnas att vi får telefonen nästa vecka.

11. Trevlig

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Det spelar ingen roll att de andra butikerna får in telefonerna senare, det jag bryr mig om är att jag blev lovad v23 sen 24, 25 och nu 26. vem vet v30 är ett jämt och fint tal.

12. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Skrev nyss ett inlägg hos fairshopping, hoppas få svar från en mer kunnigare person. Skriver igen när de har svarat, eller när mitt inlägg har publicerats.

Tack

13. RobbinL

RobbinL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ringde precis Tele2 och de sade att min telefon hade börjat behandlats igår.
    Jag beställde min den sista maj.
    Lite irriterad är jag ändå, tänkte springa ner och köpa den på Phone House idag men nu får jag vänta tills måndag verkar det som.

Last edited: 23 jun 2011
  14. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Då är det ju väldigt skumt att jag fick min före dig när jag beställde den sista maj, börjar undra vad dom håller på med egentligen

15. KiXeR

KiXeR Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Köpte min S2a på Mediamarkt här i NKPG och där hade de en hel drös med telefoner inne. Konstigt att Tele2 är så sega.

16. kanzaki

kanzaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej alla! Ny här! Hittade sidan i och med jag letade efter att sympatisera med andra som har beställt från tele2. Följt tråden i ett par dagar och jag ringde till tele 2 idag. Och min galaxy s2 hade blivit behandlad för knappt en timma sedan! Sägs att jag borde få den i början till senast i mitten av nästa vecka! Spännande :) Och jag beställde min den 1'e juni

17. Trevlig

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Tack att du orkar regga dig för att berätta det, får hoppas min telefon är på g med.

18. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fick det svar som de brukar kontra med:

Fairshoppings.se - Tele2, Får ni verkligen in Galaxy S2 ?

Ger up, får jag inte telefonen på början av nästa vecka så får jag leta någon annanstans.
    Ni som kommer få era telefoner nu på måndag, det är ju för att ni har väntat så länge, jag gjorde min beställning runt 1-2 veckor sedan.

19. RobbinL

RobbinL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag menade den sista maj, skrev fel.
    Fick för övrigt ett mejl nyss om att de skickat den, sista gången jag beställer därifrån.

20. kanzaki

kanzaki Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För er som är sura.. Visst är det väldigt tråkigt med hur dåligt de har informerat. Men ta på er att de har haft över 400 beställningar och det är ett problem med leverans som ligger utanför tele2's händer. Vi kan vara glada att vi fick den skickat vecka 25 trots de beräkna det till vecka 26 efter förseningen i vecka 25.

Logistiken är inte i tele2's händer.