Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Jag gjorde också en beställning när det var cheap deals, dock så var det inte 100 telefoner de hade, utan det var 100st erbjudande, dvs 100 första kunder som beställer under cheap deals veckan. Jag gjorde samma misstag och trodde också att det gällde över antalet telefoner som de har på lager.

Nu har jag gjort ännu ett misstag, jag avbeställde min idag, då jag såg att katshing hade telefonen för samma pris ungefär, men jag hann inte beställa i tid, så nu sitter jag här med ingen order alls:S

2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Ringde dem idag och de sa vecka 27-28 till mig.
    Beställde mig 13/6

3. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Enligt Katshings lagerstatus står det "Snart slut" på S2:an vilket innebär att de har den i lager, så hur kan du inte ha hunnit beställa i tid?

4. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Såg detta nyss:D

Asså jag måste verkligen ha otur,, när man avbeställer via dem, ja då ändras det från "ej i lager" till snart slut. De kanske fick in en liten leverans.

ska se ifall de har många i lager imorgon.

5. Marie71

Marie71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag beställde min via tele2. Fick vänta tre veckor på den.

6. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Förstog det inte heller. Sa upp min lur för jag tyckte det var konstigt att elgiganten, expert, onoff, netonnet och siba kunde ha den på lager. Expert hade hela lådan full. Konstigt att tele2 två veckor efter fortfarande inte fått in.

7. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hör gärna av dig ang katshings lagerstatus Dellblod.

8. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Nu har de inga kvar igen, de hade troligtvis 1-3 telefoner endast. Men är det så att du studerar, för i så fall vet jag ett billigare sätt för dig att få telefonen, tillsammans med kompis surf, eller smart abonnemanget.

9. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Synd att man inte är student... Jag la en order via katshing igår det är därför jag hoppades min skulle skickas idag. Men har nu pratat med support och de förväntas få in en ny leverans imorgon. Har nu plats 5 i kön.

Sorry för OT, men valde att inte beställa via tele2 efter att ha läst allt strul och långa väntetider i denna tråd. De har v 27, 28 som beräknad leveransdag men skiljer endast 240 kr på pris jf med K.ing.

10. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du tänker på att beställa genom mecenat eller ? Jag har gjort det men vill skjuta mig själv just nu pga leveranstid..

11. Dellblod

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag måste verkligen ha världens otur,

Jo det stämmer, jag gjorde idag en beställning via csn-kortet, och innan beställningen så ringde jag 3-4 gånger, och jag fick det bekräftat att Tele2 kunder och Mecenat kunder har två olika lageravdelningar, och enligt CSN, supporten, så fanns det ingen information om att telefonen inte skulle finnas i lager.

Får sedan en känsla efter beställningen, för att jag vet att jag inte kommer undan så lätt utan att något dåligt måst hända mig, de säger då att tele2 och csn kunder har samma lager, och att telefonen inte finns i lager.

Orkar dock inte hålla på längre, jag väntar igen tills nästa vecka och se ifall min telefon skickas eller inte. Tack o hej

12. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag beställde 11/6 genom mecenat (csnkort) det stod inget på själva mecenat sidan men på tele2 sidan så sa de att att prel leverans skulle vara veckan efter .. tji fick jag och väntar fortfarande .. hade de inte varit så pass billigare där så hade jag köpt den i vilken annan butik som helst ..

13. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

För mig skiljde det endast ca 240 kr att beställa via tele2 eller inte och det hade med kontantpriset att göra. 795 kr vs 1 029 kr, jag tänkte att jag betalar 1 029 kr och förhoppningsvis slipper jag vänta och nu är telefonen på väg (skickad igår) fått koliid så nu hoppas jag att jag får den idag!

Händelser
    2011-07-01 05:24 Örebro Sorterad
    2011-06-30 20:16 Göteborg Sorterad
    2011-06-30 17:54 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Tele2 har tydligen S2 på cheap deals nu igen. Prissänkt 194 kr enl dem.

Off topic. Har en S2 enl min profil. För att göra en lång historia kort. Köpte den kontant, sålde den, ångra mig, beställt en ny.

14. sfy

sfy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde 13/6, men har inte hört något. Står ju v27-28 så jag får väl ge mig till tåls, men för varje dag som går så blir telefonen mer och mer omodern. Det är ju sjuk speed i branschen. Nu är ju flera nya modeller av S2 på gång tydligen.

15. Majk

Majk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Är det NFC stöd du tänker på eller har du hört om några andra modeller? Det har varit ovanligt tyst ang galaxy S2 mini vars bilder läckte redan i april.

Det står vecka 27-28 nu ja, men när du beställde vecka 24 stod det vecka 25 som leveransdag. För övrigt fick jag precis sms aviserigen från posten, hämtar ut telefonen senare idag!

16. sfy

sfy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja Mini och sen den med NFC och så var det någon i det generella Samsung-forumet som skrev om en Galaxy S2 Z idag som tydligen är 3-exklusiv.

17. sfy

sfy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ringde precis till Tele2 och de sa att det var 27-28 som gällde. Att folk kan ha fått telefonerna innan berodde på att de har fått småleveranser och att de har prioriterat folk som har porterat sitt nummer eftersom de annars skulle stå utan abbonnemang. Han visste inget om de nya telefonerna skulle ha NFC.

18. Lennux

Lennux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Har precis pratat med tele2 och de sa att de inte kunde garantera att det blev vecka 27 eller 28 men han trodde det. det får inga garantier från samsung.

19. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Medans dom säger det så rullar sgs2 ut till alla andra butiker, tycker att det är väldigt märkligt. Är det så att Samsung inte tycker om tele2 och låter då dom få telefoner sist av alla?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

20. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Prata med tele2 förra veckan, han sa att det skulle komma in telefoner idag eller i morrn och att jag hade en reserverad i den sändningen.