Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

För de som är intresserade kan jag meddela att jag beställde min Galaxy S II för Tele2 via Mecenat i början av förra veckan (v. 27) och jag snackade med en supporttjej på Tele2 idag angående leveranstid. Hon sa att de räknade med att leverera min under v. 30. Det tar alltså ett par veckor att få sin telefon om man beställer nu, förutsatt att datumet håller. Som kompensation fick jag med en Invisible Shield utan kostnad. Tackar!

2. eAzydaman

eAzydaman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vadå hade de fått in telefoner denna vecka men att de inte räckte till dig? Jag beställde en vecka tidigare. Fyfan va ruttet med v.30. Jag skulle inte blivit nöjd med ett skärmskydd, minst fan en iphone 4 så man kan ha nått medan man väntar. Vilket skämt tele2 är, synd att inget annat bolag har i närheten så billiga abbonemang.

3. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jag har väntat på min från 3 i snart 2 veckor.
    I fredags ringde jag och frågade hur det gick och han hade fått in 6st... gott gott tänkte jag och blev själaglad.

Då visade det sig att det var enbart till Telia, dvs ej 3brandade.... hmm. kul. . .

4. eAzydaman

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha verkar som Samsung inte hinner med och producera tillräckligt heller. Lovar Tele2 har fått typ 2-3 st i sin efterlängtade leverans :) Jag hittade iaf en email address till någon högre upp på Tele2 så harassar henne varje dag om när de får in dem.

5. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När jag snackade med dom förra veckan så sa dom att telefonen skulle skickas vecka 28. Antar att det bara är att glömma...
    .

Edit* Fick detta mail idag, Suck...

Tyvärr måste vi meddela dig att Samsung har leveransproblem med sin telefonmodell Galaxy S2 som du har beställt. Senaste beskedet från Samsung är att nästa leverans anländer vecka 30, vi gör givetvis allt vi kan för att få tag i så många telefoner som möjligt redan nu så att vi kan skicka din beställning så snart som möjligt. Vi är hemskt ledsna för att din order dra ut på tiden.

Om du känner att du inte vill eller kan vänta så kan vi erbjuda dig följande alternativ.

1. Du kan byta telefon till en av följande och givetvis utan någon extra kostnad för dig.
    HTC Sensation
    iPhone 4 16GB Black

2. Vi ger dig en extra SAMSUNG E1080 (väldigt enkel telefon), som du kan använda i väntan på din leverans utav Samsung Galaxy S2. Telefonen är din och du behöver inte skicka tillbaka den till oss.

Om du vill välja någon utav ovan alternativ så ha ditt order nummer tillhanda och ring oss på telefonnummer: 031-734 32 00 så hjälper vi dig med detta.

Vi har för tillfället lite längre kötid på grund av hög belastning, vi jobbar på att ta emot ditt samtal så snart vi kan.

Vi ber åter om ursäkt för förseningen.

Med vänlig hälsning

Tele2

Last edited: 13 jul 2011
  6. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag beställde min den 11/6 och fick ett mail att den va skickad i måndags och hämta ut den igår ..

7. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Ni som fortfarande väntar, varför beställer ni inte telefonen någon annanstans?

Telefonen kostar samma pris hos Katshing (ni betalar 265kr för att få telefonen), eller om ni vill köpa den i butik, så kostar den med samma abonnemang 295 kr hos Elgiganten för att "köpa" den + det abonnemanget ni väljer.

8. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har ingen större brådska egentligen. Dessutom är jag snål och vill inte pröjsa 265 spänn extra, till råga på allt, fick jag ett jävla bra nummer som jag vill behålla...

Tele2 har hela tiden sagt att de jobbar på för fullt för att få fram telefoner och problemet lär ju ligga hos Samsung som kanske inte räknat med att GS2 skulle bli så efterfrågad?

9. mrblax

mrblax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

jag hade beställt från mecenat och tyvärr kan man inte få det för samma pris något annat ställe ..

10. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fick samma mail idag. Valde iphone och skiter i att vänta.

11. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Varför inte bara beställa abonnemang och telefon löst?

12. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag har varit inställd på att jag skulle få vänta ett tag, och två veckor till är faktiskt inget större problem för mig. Så länge den inte blir mer försenad.

Även jag fick mailet om förseningen till vecka 30 idag. Tycker dock inte att deras förslag var särskilt lockande, byta till en HTC Sensation känns som ett nerköp och iPhone 4... ja, det är en iPhone.

Anledningen till att jag inte beställer från någon annan är att man sparar en del på att köpa via Tele2. Jag skaffar Tele2 Smart Student genom Mecenat, det kostar 99 kr i månaden (mot vanliga 169 kr). Utöver det blir det 175 kr i månaden i 24 månader för telefonen, dvs. 4200 kr. Köper jag telefonen löst istället för att skaffa med abonnemanget blir det minst en femhundring dyrare, så då kan jag faktiskt ta på mig att vänta lite.

13. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Tror nog han tänker som mig, man vill betala av telefonen per månad tillsammans med abonnemanget, skulle man köpa telefonen löst, skulle man inte kunna betala av telefonen så "billigt" utan ränta osv.

+ att telefonen blir billigare om man köper telefonen med abonnemang, kostar 4200kr om man räknar 175kr gånger 24 månader.

14. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jo, men nu fanns inte telefonen inne utan han köpte en IP4 istället, en modell som inom ett par månader lär vara "förra årets".

15. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Visst, men jag fick den billigt så kan köpa en ny om några månader med gott samvete :)

16. million

million Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avbeställde min som jag beställt i början juni och nu har jag beställt från the phone house

Last edited: 19 jul 2011
  17. eAzydaman

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Intressant, du beställde alltså senare än mig men har fått ett mail om leveransen. Jag har inte det. Föreslog dom till dig att ta HTC Sensation istället?

Jag har mailkontakt med någon lite högre upp, lyckades få fram en e-post address på fairshopping.se. Kan säga att hon får 10 mail om dagen nu :P

Hon skriver:

Hej Erik,

Ingen leverans har inkommit och ingen ny information har meddelats oss.

Med vänliga hälsningar
    Michaela Lindell
    Tele2 Sverige AB

De mailet fick jag igår. Verkar inte som att de ens fått meddelande från Samsung. Så egentligen är det Samsungs fel att de inte kan få ut tillräckligt med telefoner samt att de kommunicerar dåligt med bolagen.

Håller med dig om att Tele2 har oslagbara priser, jag fick samma deal som dig! Inget annat bolag i närheten, jag tog Tele 2 smart. Sjukt nice abbonemang. Man får lov att vänta helt enkelt. Räknar dock inte med någon telefon de närmaste 8:a veckorna.

18. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Precis, de låter mig välja på en HTC Sensation och en iPhone 4 alternativt få en enkel kontaktkortstelefon (Samsung E1080) medan jag väntar på SGS2:an. Om du inte fått det erbjudandet, så ring Tele2:s leverantör på 031-7343200 och sätt lite press på dem :P

Ja, bra val att ta Smart Student! Skönt med gratis SMS, ingen minuttaxa och möjlighet att höja datakvoten till 3 Gb/månaden för 49 kr extra. Men du har rätt inställning som kan vänta så länge. Själv är jag lite otålig då min Orange San Francisco inte går att ringa lite då och då, har krossad kameralins, flagnande färg och rebootar lite random sådär ;) Och det smärtar att hala fram SE C902:an!

Men jag väntar på SGS2:an!

19. eAzydaman

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Egentligen kan jag inte vänta heller :) Min X10 mini har trasig skärm, man ser knappt vad som står på den. Fungerar dock som vanligt annars.

Yes ska ringa o dryga mig lite med dem.

20. Lennux

Lennux Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S5
    Info:
    Rootad nova prime launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Imperium Rom 14
    Info:
    Nova prime launcher
    Övrigt:
    Google chromecast
    Jag och min fru gav upp och köpte våra på Phonehouse i Ödåkra Skåne. Fick telefonerna direkt och är mycket nöjda. De funkar klockrent. Nu ska man bara lära sig hur de funkar, då det är våra första Android telefoner. Mycket nytt.