Vi som beställt från Tele2

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av miicheal, 11 maj 2011.

1. Polsk flicka

Polsk flicka Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag beställde en telefon den 6 juli för mitt företag.

Jag är dålig för att jag sålde min gamla telefon Sony Ericsson w 995 och jag är nu utan telefon :/

2. osbo22

osbo22 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Avbeställde min och beställde den på katshing i onsdags och fick den idag :)

3. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Vidare information: Jag har precis talat med Tele2:s leverantör, Brightpoint, och frågat om leveransen. De ska få in S2:or under v. 30 (nästa vecka) och sedan löpande varje vecka.

Dock kommer min telefon antagligen inte komma i första leveransen eftersom jag beställt så pass sent (7 juli). Det blir alltså till att vänta 1-2 veckor längre...

4. million

million Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

beställde från tele2:( den 19 juni och får mobilen idag den 19 juni ;);) från the phone house.
    Datum Meddelande
    19 jul kl 09:06 Posten, SMS-avisering har skickats till mottagaren
    19 jul kl 08:39 Coop Forum , Försändelsen har kommit till Postens serviceställe
    18 jul kl 06:07 Ånge, Sorterad
    15 jul kl 17:27 Stockholm, Sorterad
    15 jul kl 11:04 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

5. tillsvidare

tillsvidare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag beställde 20 juni, avbokade och beställde från Dustin Home den 18 juli och fick den den 19 juli, inklusive förlängning av abonnemang och samma rabatt då. Det är väl iofs inte Tele2:s fel att inte Samsung får fram telefoner för att täcka efterfrågan.
    Dock försvann mitt data-abonnemang när jag förlängde, fick teckna ett nytt och det är jag väldigt besviken på, sån't skall inte hända!

6. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Tjenare. Har ett batterispar-tips till er som har tele2.
    Slå in *#*#9900#*#* och slå av Fast Dormacy.
    Eftersom Tele2 inte stödjer detta så kommer det att resultera i bättre batteritid, samt stabilare dataöverförings hastighet. Jag testade detta och jag blev positivt överraskad.
    Finns att läsa lite mer om detta HÄR .

Cheers :)

7. Sajlence

Sajlence Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

:eek: Fick bekräftelse idag att det har skickats ifrån dom, beställningen gjordes 13e Juni...Så dom hade iaf rätt fjärde gången man fråga och dom svara v29-30

8. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Där har du fel, tele2 är de enda som har tagit 4-6 veckor på sig för att få ett leveransdatum. Har sett mycket mindre bolag få in telefonen även när telefonen var slut hos dessa så kunde de få in ett stort lager. Som sagt ett stort företag som tele2 borde ha hanterat detta bättre.

Måste inte telefonen vara rootad för detta, eller är det bara att slå in så som du beskriver det?

Tack

9. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Nja, Tele2 själva tar inte ens i telefonerna. När man ringer dem och frågar när ens telefon kommer, så talar man inte med Tele2 utan deras leverantör, Brightpoint. Det är Brightpoint som inte har skött det bra. Men indirekt är det även Tele2:s fel, i och med att de inte ställer högre krav på sin leverantör.

Hur som helst... idag fick jag min E1080, "ersättningstelefonen" jag får i väntan på S2:an... att få en 200-kr-telefon gör varken till eller från för mig. Men jag är på semester nu, så jag tar det lugnt och räknar med att min S2:a ligger på mitt utlämningsställe när jag kommer hem!

Last edited: 23 jul 2011
  10. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

"Måste inte telefonen vara rootad för detta, eller är det bara att slå in så som du beskriver det?

Tack"

Nej det krävs ingen root för detta. Bara tuta och köra

Oops! blev lite fel där med snabbsvar

Last edited: 27 jul 2011
  11. Ostkärlek

Ostkärlek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Är det någon som vet om leveransen som ska komma in v.30 har kommit eller om telefonerna från den leveransen är utskickade redan och de är slut? Ingen som har någon info?

Vilken info som helst uppskattas, tack.

Last edited: 25 jul 2011
  12. nineteenfortyfive

nineteenfortyfive Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det enda sättet att få reda på detta är nog att ringa... 031-734 32 00

13. yabosid

yabosid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    231
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A51
    Jag gick till Tele2:s butik i Nordstan i Göteborg och han påstod att dom inte skulle få in några på flera månader. När jag frågade vad han hade för alternativ så sa han HTC Sensation. Jag ringde runt till lite affärer och hittade min SGS2 på Phonehouse Backaplan. Tur att jag inte inte var i mitt vanliga "måste köpa något"-läge som ställt till det så många gånger innan ;)

14. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ringde idag till Brightpoint och frågade hur det går, håll i er nu.... På fullaste allvar säger karln att som det ser ut nu så kanske runt jul?!? Lägger ner detta nu och åker till butik i slutet på veckan...

15. diskho

diskho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jul!? Jag som för ett par timmar sedan pratade med nån tjej på Brightpoint som sa sex veckor till mig. Har dock inte mycket val annat än att vänta om jag vill ha den med Tele2 studentabonnemang...

*suck*

Jag som såg framemot att slippa min 3GS snart

16. nineteenfortyfive

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

När gjorde du din beställning?

17. diskho

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag gjorde en beställning mer eller mindre direkt efter att jag pratat med Brightpoint, dvs. idag 26 Juli. Verkar ju vara lite olika besked, undrar vad som stämmer. Om jag inte minns fel så var den äldsta ordern de hade inne från ca: 20e juni (ingen garanti på den infon) men att de löpande fick in leveranser och den beräknade leveranstiden ut till kund var i nuläget sex veckor.

Har kollat på att köpa från annat håll men då får jag inte studentrabatt vilket gör att luren kostar mig nästan 1900:- mer än om jag tar ett student abonnemang via Tele2.

18. Paul

Paul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Jag har precis pratat med en tjej på Brightpoint. Det låter som att de får in sina leveranser löpande varje vecka nu. De fick GS2:or denna vecka, och hon trodde att min telefon skulle ingå i den leverans som kommer in mitten av nästa vecka, vecka 31, eftersom jag "hade väntat länge" (sedan den 7:e juli).

diskho: Om du ska skaffa Smart Student så kan du göra det i Mecenat-webbutiken och köpa telefonen löst från en annan webbutik, så att du köper telefonen för cirka 5000 spänn istället för (175*24:) 4200 kr. Det innebär det kostar dig 800 kr mer att köpa telefonen på annat håll, inte 1900 kr mer. Om du tycker att det är värt det vet jag inte, men 6 veckor är rätt lång tid... för att inte tala om jul!

Ostkärlek och diskho gillar detta.
  19. Fille_w

Fille_w Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Diskho gör som jag. Jag avbokade min sgs2 från tele2 och beställde från bazula istället. Telefonen kom efter en dag och sedan beställde jag tele2 student abonnemang löst :D

diskho gillar detta.
  20. diskho

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för svaren, ska kolla upp saken... Har ett abonnemang kvar hos Tre på min 3GS som går ut 10 augusti så känner inte att det är någon direkt brådska att fixa luren innan dess. Dessutom ganska dåligt med cash därför jag hade behövt ta luren med abonnemang direkt men ska se om jag kan hitta 5000 i någon hörna, inget är omöjligt :)